Setelah membawa Yn ke UKS dan berakhir penuh kerana 7 orang yang menunggu seorang gadis bangun dari lena. Yn, tak kunjung sedar dari lenanya sehingga masuk waktu rehat membuatkan mereka agak keliru.Gempa akhirnya memberanikan diri mengecek keadaannya Yn, yang boleh dikatakan sangat berpeluh-peluh panas. Setelah memeriksa suhu tubuh Yn, akhirnya mereka mengerti mengapa Yn tidak kunjung sedar.
"Yn, Demam.. suhu nya sangat tinggi, 39°." kata Gempa dengan riak cemas.
Semua yang mendengar seketika cemas, Yn telah diizinkan balik namun masalah tiada siapa yang tahu rumahnya di mana. Yn juga tidak kunjung sedar, jadi apa solusi mereka.
*****
"Urgh." Yn tersedar dari lena nya, pada waktu petang dengan sebuah t-shirt putih kosong yang menjadi baju lapisannya bahagian dalam.
(Maksudnya bra > t-shirt putih > kemeja sekolah)Dirinya melihat sekeliling, dimana dia berada di bilik asing yang berdurasi coklat dan hitam. Susun atur yang simple dan pencahayaan matahari membuatkan bilik tersebut sanhay menyerlah, tidak lagi dengan kekemasan dan kebersihannya.
"Di-dimana ni?" tanya Yn pada dirinya sendiri sambil mengingati apa yang terjadi padanya.
Yn turun dari katil dan ingin berjalan ke pintu keluar seketika terjatuh disaat tidak larat untuknya melangkah.
Brak!
"A-aduh...s-sakit.." kata Yn sambil membersih sedikit darah yang mengalir keluar dari kepalanya disaat terhantuk bucu katil sewaktu jatuh.
Kubrak!
Pintu bilik tersebut dibuka kasar, dan menampilkan 7 sosok lelaki yang memaparkan riak cemas.
"Yn, kau okay?kenapa kau tak cuba panggil sesiapa masa dah sedar?" tanya Gempa cemas.
Yn hanya diam menatap ke 7 orang tersebut, Dirinya mencuba untuk bangun namun tidak mempunyai kudrat. Sungguh tubuhnya terasa sungguh lesu dan lemah ketika ini.
Taufan seketika mengangkat Yn ala bridal style sambil berkata. "Kalau mahu berganjak tu, kata.. jangan paksakan diri."
Yang lain hanya menatap geram saja, pada Taufan.
"A-aku dekat mana?" Yn bertanya dengan suara serak dan sangat perlahan sehingga nyaris tak terdengar.
Gempa turun ke bawah mengambil dulang yang dipenuhi satu mangkuk bubur nasi dan satu sup serta segelas Air, juga tidak lupa ubat demam.
[To Be Continued]
YOU ARE READING
Introvert or Fictophilia? [Boel X YN](END)
Short StoryHanya Cerita Pendek yang terlintas difikiran. Fictophilia ( Penyakit Mencintai Watak Fiksi/Animasi )