Tanıtım/ Biz Kimiz?

256 32 57
                                    

Eleştirmenler kitapları muayene eder bir bakıma.

Onu sağlığına kavuşturmak için yol gösterir yazara ve yazar adayına.

Elbette sağlığını korumak kitap sahibinin elindedir.

Bu yüzden nasıl doktorunuza şikayetlerinizi anlatırken sağlığınızla ilgili bir şey saklamak hayatınıza mâl olabilirse... Kitabınızın sağlığını düşünerek eleştiri künyesine aynı dikkat ve özeni vermelisiniz.

Künyeyi bir hastalık şikayetine benzetebiliriz.
Şikayetlere dikkat ederek kitabı muayene edecek olan da eleştirmendir.
Muayene sonucu yazacağı reçete ise eleştiri yazısı oluyor.

Reçeteniz size yön gösterecektir. Kitabın sağlığına giden yol. Onu iyi kullanabilmek için önce eleştiriyi¹ gerçekten anlamalıyız.

Bu benzerlik ilgisinden sonra Eleştirmenler için Kitap Doktorları dolaylaması uygundur diye düşünüyoruz.

Zira doktor kelimesi bir alanda uzmanlığı belirtmek için de kullanılır. İşte bu kısımda da eleştirmenin eleştirmek için o alanda usta olduğu, uyardığı hataları kendisinin yapmaması gerektiği sonucu rahatlıkla çıkarılabilir.
Eleştirmeni ayırt etmenin yolu budur.

Wattpad'da yapılan eleştirmenlikler para karşılığı değildir ya da bunu yapan insanlar profesyonel değildir.

Biz de uzman olduğumuzu iddia etmiyoruz.

Fakat bildiğimiz ve aldığımız geri dönüşlerden farkında olduğumuz bir şey var ki... Bu mecrada bu işi hakkıyla yapmaya çabalayan ve Wattpad'ı sağlıklı kullanan insanlar olarak toplandık.

Eleştirmenler olarak bilgi verdiğimiz bu kitabı yazmak için bir araya toplandık ve bu işin inceliklerini anlatmaya gönüllüyüz.

Bu kitap Kitap Doktorları eleştirmen ittifakı tarafından eleştiri ve eleştirmenlik ile ilgili düşüncelerimizi paylaşmak için çıkarılmıştır.

O hâlde eleştirmenlerimizi tanıyalım...

Kullanıcı adı: masiisma

Hitap: Nixe


Selamlar.

Detaylı okur yorumuyla neden sevdiğimi açıkladığım kitapların listesi (Wattpadın Kaliteleri) çok rağbet gördü.

Yazar adayları 'Benim de kitabımı değerlendirir misin?' derken okurlar 'Bana kitap önerir misin?' demeye başladı.
Ben de 'Yazar adaylarını eleştirip beğendiğim mücevherleri okurlara önerebilirim.'dedim. Beni bugüne getirecek başlangıç (Kalite&Vitrin mücevher Eleştirileri) ile eleştirmenliğe başladım.

Kullanıcı adı: Nervione

Hitap: Nervione

Selamlar. Yaklaşık dört aydır "Nervione" takma adıyla kitap eleştirileri yapıyorum. Ama Wattpad serüvenim başlayalı dört buçuk yıl oluyor. Başlama sebebimse bir nevi eleştiriye başlama sebebimle aynı. Çok yakın bir arkadaşımın kitaplarını desteklemek ve eksik olduğu kısımları söylemek için açmıştım. İlk değerlendirmelerim de o arkadaşımın kitaplarınaydı. Burada olduğum dört buçuk yıl boyunca da keşfedilmiş ya da keşfedilmemiş onlarca eser okudum.

Şunu fark ettim ki keşfedilmemiş çoğu kitapta okumayı güçleştirecek hataların sayısı bir hayli fazlaydı. Aslında nereden aklıma esti bilmiyorum ama o an onlara yardımcı olmak istedim. Ama kendimde o cesareti bulmam uzun zaman aldı. Çünkü edebiyat bilgim ortaokul ve lise sınırlarında ve kendimce yaptığım küçük çaplı araştırmalardan ibaretti ama bu yılın ocak ayında cesaretimi topladım ve bir eleştirmen kadar olamasa bile bir okur olarak değerlendirmeler yapmaya başladım.

Eleştirmen MuhafızlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin