✧・゚: *✧・゚:*
Umairah's
Kami berjalan keluar dari restoran yang Hyunsuk cadangkan tadi. Kau bayanglah, dari pukul empat kami masuk, pukul enam setengah baru keluar.
Kata Hyunsuk tadi, tukang masak dia sikit hari ni campur dengan ramai orang jadi huh lama betul kena tunggu. Tapi takpe, boleh feeling berganda tarikh walaupun one-side lmao.
Keluar saja dari restoran itu, mata kami semua terpacak pada langit yang cantik itu. Warna langit yang mahu berubah kepada warna ungu. Lama kami menikmati keindahan langit sehingga suara Junkyu dan Edlina menyapa gegendang telinga.
"Kajja,"
"Jum balik,"Entah mengapa mata aku bertemu mata Hyunsuk. Lama kami bertembung mata sehingga suara managernim menyapa gegendang telinga kami sekali lagi.
Aku dan Hyunsuk berdehem, tanpa tujuan mata kami melihat entah ke mana. Edlina menghampiriku, "maaflah, sepatutnya aku heret sekali manager tu ikut kami tadi. Boleh kau feeling feeling gituuu dengan laki kau," ucapnya penuh kesal.
"Takpe, aku tahu kau pun nak feeling dengan laki kau jugak. Kajja, jum balik."
hyunswag
❤️ 311765 likes
hyunswag 😋🤟🏻
view all commentsuwsyd.57
Seoul, South Korea❤️ 68743 likes
uwsyd.57 🫶🏻🤟🏻
view all commentsbb.aliana kak syafaaaaa bila nak update videooo baruuuu?
lmaokentut syafa dekat korea ke wehhhh omagaddd 😱
saya.a.b.c reply to lmaokentut iya kita semua terkejut 😌
sayasukaberlian know know dekat korea 🥹✧・゚: *✧・゚:*
Habis sahaja merakam Treasure Map episod dua, kami diberikan masa untuk berehat seketika. Kim Chan pula akan beransur pulang. Sempat aku berbual sikit dengan Chan tadi.
"Kim Chan panggil aku unnie tadii, ehem, kami siap bertukar nombor fon lagi tau," Bisikku kepada Edlina dengan penuh bangga sekali. Senang betul aku nak mesra dengan Chan tadi, dia pun suruh aku panggil Chan-nie je tadi tak perlu Chan-sshi bagai.
Edlina buat muka tak percaya. "Seriuslah Umai?! Wah, nanti suruh Chan ejas aku dengan oppa dia eah? Apa namanya, Yoon?.." aku memukul lengan Edlina. Gatal dia ni, aku bagitahu mak kau, kau gatal!
"Syafa-sshi, 잠시 후 YG 사옥을 돌며 TMI Log를 녹음하겠습니다. 오늘 오후 늦게 샤파, 지훈, 요시가 트메로그 스페셜을 녹화할 예정입니다." (kita akan rekod TMI Log sekejap lagi, pusing-pusing bangunan YG. Lepastu petang ni, Syafa, Jihoon dan Yoshi akan rekod Teume Log Special pula) kata Hyunsuk.
"Okay!" Balasku dengan senyuman. Hyunsuk balas senyumanku lalu beredar dari situ. "Umai.." panggil Edlina. Aku mengangkat sebelah keningku.
"Kau perasan tak yang Hyunsuk sorang je panggil kau Syafa.. member Treasure yang lain semua panggil kau Yoonha.." katanya. Aku diam.
Aku ingatkan aku sorang je yang perasan rupanya Edlina pun sama. Iyalah kan, kalau kita sorang je yang perasan mesti akan tepis awal-awal perasaan tu..
"Selagi belum ada hubungan.. jangan mencintai seseorang terlalu dalam," pesan ibuku sewaktu kami berada di airport beberapa hari lepas. Kata-kata ibu terus bermain di fikiranku.
✧・゚: *✧・゚:*
On Air.
TMI Log Special with Syafa Umairah.Aku terangguk-angguk dari tadi setiap kali mendengar ucapan ringkas dari setiap ahli Treasure tentang selok-belok bangunan YG. Hampir setiap tempat, penjuru dan tingkat bangunan YG kami pergi. Sekaligus dapat cuci mata!
Kadang-kadang kami bergelak ketawa apabila Jeongwoo dan Asahi membuat lawak mereka. Dengan kamera go-pro di tangan masing-masing, kami sibuk keliling bangunan.
"Yoonha-sshi, who's your bias in Treasure?"
Hah amik kau! Soalan maut daripada Yedam. Aku ni Teume tau, kadang-kadang sehari tu bertukar-tukar bias aku. Ehem, ta—tapi tapi abe Hyunsuk selalu dihati auchh.
Semua duk pandang aku dari tadi. "One and only, your bias." Tambah Mashiho apabila dapat mengagak yang aku bakal sebut nama mereka semua.
"Ultimate bias and wrecker bias..?" Berbelit sekali lidah Doyoung nak sebut.
"I love you alls.. but if I have to say.. my bias is Hyunsuk.." aku pandang lantai. Macam mana ni?! Aku tak boleh henti dari nak senyum!
Dapat aku dengar suara 'uwuuu' dari mereka. Hyunsuk? Aku tak dengar mungkin dia speechless agaknya.
TO BE CONTINUED.