POSEIDON

1 1 0
                                    

Poseidon, Yunan mitolojisinde, denizin ve tüm yaratıklarının tanrısı olarak geniş çapta saygı gören, komuta eden ve zorlu bir tanrıdır. Kaslı fiziği, dalgalı sakalı ve elindeki tridentiyle, okyanusun kendisinin ham gücünü cisimleştirerek güç ve otorite yayıyor.

Cronus ve Rhea'nın oğlu olan Poseidon, kardeşleri Zeus ve Hades ile birlikte uçsuz bucaksız deniz ve okyanusları yöneten Olimpos panteonunun bir üyesidir. Genellikle atların veya deniz canlılarının çektiği bir arabada dalgaları sürerken ve etrafı balık sürüleri ve diğer deniz yaşamıyla çevrili olarak tasvir edilir.

Poseidon, güvenli geçiş ve bol miktarda av karşılığında ona dualar ve fedakarlıklar sunan denizciler, balıkçılar ve her türden denizci tarafından saygı görüyor. Ayrıca gelgitleri ve akıntıları kontrol etmesi, üç dişli mızrağının bir hareketiyle hem sakin suları hem de çalkantılı fırtınaları getirebilmesiyle tanınır.

Ancak Poseidon'un alanı yalnızca denizin ötesine uzanır- aynı zamanda depremlerin ve atların tanrısıdır ve doğal dünya üzerindeki gücünü daha da vurgular. Sanatta ve edebiyatta hem büyük nezaket hem de korkunç gazap yeteneğine sahip, şiddetli, öngörülemez bir tanrı olarak sık sık tasvir edilir.

Büyücülük pratiğinde Poseidon ile bağlantı kurmak isteyenler için, okyanusun ve doğal dünyanın gizemlerine dair derin bir sezgi ve içgörü kaynağı sunuyor. Deniz kabukları, mercan ve diğer okyanus hazinelerinin sunulmasıyla hem fiziksel hem de ruhsal yolculuklarında onun rehberliğini ve korumasını arayan Poseidon'u onurlandırabilir ve yatıştırabilirsiniz.

Tanrılar&Tanrıçalar (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin