ᴄᴀᴘɪᴛᴜʟᴏ 10

2K 259 4
                                    

   ʟᴀ ᴘᴀɴᴄɪᴛᴀ ᴅᴇ ᴊɪᴍɪɴ ʏᴀ ᴇsᴛᴀʙᴀ ɢʀᴀɴᴅᴇ.ʜᴀʙɪ́ᴀɴ ᴘᴀsᴀᴅᴏ ᴛʀᴇs ᴍᴇsᴇs ᴅᴇsᴅᴇ ǫᴜᴇ ᴀᴄᴇᴘᴛᴏ́ ᴀʟ ᴘᴇʟɪɴᴇɢʀᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴘᴀʀᴇᴊᴀ. ᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ ʟᴇ ᴄᴏɴᴠᴇɴᴄɪᴏ́ ᴅᴇ ᴍᴜᴅᴀʀsᴇ ᴄᴏɴ ᴇʟ.

  ɪʙᴀɴ ʟʟᴇɢᴀɴᴅᴏ ᴀ ᴄᴀsᴀ ᴘᴜᴇs ᴀᴄᴀʙᴀʙᴀɴ ᴅᴇ sᴀʟɪʀ ᴅᴇ sᴜ ᴄɪᴛᴀ ᴍᴇ́ᴅɪᴄᴀ, ʀᴇᴄɪᴇ́ɴ ᴅᴇsᴄᴜʙʀɪᴇʀᴏɴ ǫᴜᴇ sᴇʀɪ́ᴀ ᴜɴᴀ ʟɪɴᴅᴀ ᴘʀɪɴᴄᴇsᴀ ʟᴀ ǫᴜᴇ ᴘʀᴏɴᴛᴏ ʟʟᴇɢᴀʀɪ́ᴀ ᴀ sᴜs ᴠɪᴅᴀs ʏ ᴇʟ ʀᴜʙɪᴏ́ ᴇsᴛᴀ ᴍᴀ́s ǫᴜᴇ ᴇᴍᴏᴄɪᴏɴᴀᴅᴏ ʏ ɴɪ ʜᴀʙʟᴀʀ ᴅᴇ ᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ.

  ᴇʟ ʏᴀ ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴘʟᴀɴᴇᴀɴᴅᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟɪᴍɪɴᴀʀ ᴀ ʟᴏs ᴄʜɪᴄᴏs ǫᴜᴇ ǫᴜɪᴇʀᴀɴ ᴀᴄᴇʀᴄᴀʀsᴇ ᴀ sᴜ ᴘᴇᴏ̨ᴜᴇɴ̃ᴀ.

- ᴄᴀʀɪɴ̃ᴏ, ᴅᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴇ ᴜɴ ʀᴀᴛᴏ ᴠᴇɴᴅʀᴀ́ɴ ᴍɪ ʜᴇʀᴍᴀɴᴏ ʏ ʜᴏsᴇᴏᴋ ᴀsɪ́ ǫᴜᴇ ᴍᴇ ᴇɴᴄᴀʀɢᴀʀᴇ́ ᴅᴇ ᴘʀᴇᴘᴀʀᴀʀ ᴇʟ ᴀʟᴍᴜᴇʀᴢᴏ- ʟᴇ ᴄᴏᴍᴇɴᴛᴏ́ ᴇʟ ᴘᴇʟɪɴᴇɢʀᴏ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs sᴇ ᴍᴏᴠɪ́ᴀ ᴀɢɪʟᴍᴇʙᴛᴇ ᴘᴏʀ ʟᴀ ᴄᴏᴄɪɴᴀ, ᴜɴ ᴘᴜᴄʜᴇʀᴏ sᴇ ᴀᴘᴏᴅᴇʀᴏ́ ᴅᴇʟ ʀᴏsᴛʀᴏ ᴅᴇ ᴊɪᴍɪɴ.

- ᴋᴏᴏᴋ ɴᴏ ᴛᴇ ᴘʀᴇᴏᴄᴜᴘᴇs, ᴛᴜ ᴠᴇ ᴀ ᴅᴜᴄʜᴀʀᴛᴇ ʏᴏ ᴍᴇ ᴇɴᴄᴀʀɢᴏ́ ᴅᴇʟ ᴀʟᴍᴜᴇʀᴢᴏ - ᴇʟ ʀᴜʙɪᴏ́ sᴇ ᴀᴄᴇʀᴄᴏ́ ᴀ ᴇʟ ʏ ᴇsᴛᴇ ʟᴇ ᴛᴏᴍᴏ́ ᴘᴏʀ ʟᴀs ᴄᴀᴅᴇʀᴀs sᴜᴀᴠᴇᴍᴇɴᴛᴇ.

- ᴊɪᴍɪɴɪᴇ ᴄɪᴇʟᴏ, ʏᴀ ᴛᴇ ʜᴇ ᴅɪᴄʜᴏ ǫᴜᴇ ɴᴏ ᴘᴜᴇᴅᴇs ʜᴀᴄᴇʀ ᴍᴜᴄʜᴏ ᴅᴇsᴀʀᴇɢʟᴏ - sᴜ ᴛᴏɴᴏ ᴅᴇ ᴠᴏᴢ ᴇʀᴀ ᴍᴜʏ sᴜᴀᴠᴇ - ᴅᴇʙᴇs ɢᴜᴀʀᴅᴀʀ ʀᴇᴘᴏsᴏ.

- ᴘᴇʀᴏ ᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ... sᴇ ǫᴜᴇ ᴅᴇʙᴏ ᴅᴇsᴄᴀɴsᴀʀ ᴘᴇʀᴏ ʜᴀᴄᴇʀ ᴇʟ ᴀʟᴍᴜᴇʀᴢᴏ ɴᴏ ᴍᴇ ʜᴀʀᴀ́ ᴅᴀɴ̃ᴏ ɴɪ ᴀ ᴍɪ ɴɪ ᴀ ʟᴀ ʙᴇʙᴇ́ - sᴜ ᴘᴜᴄʜᴇʀᴏ ᴇʀᴀ ᴍᴜʏ ᴀᴅᴏʀᴀʙʟᴇ, ᴛᴀɴᴛᴏ ǫᴜᴇ ᴅᴇʀʀɪᴛɪᴏ́ ᴇʟ ᴄᴏʀᴀᴢᴏ́ɴ ᴅᴇ ᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ - ᴘᴏʀ ғᴀᴠᴏᴏᴏᴏʀ

- ᴍᴍᴍ...ᴛᴀʟ ᴠᴇᴢ sɪ ᴍᴇ ᴅᴀs ᴜɴ ʙᴇsɪᴛᴏ ʟᴏ ᴘɪᴇɴsᴇ - ᴇʟ ᴘᴇʟɪɴᴇɢʀᴏ ᴄᴇʀʀᴏ ʟᴏs ᴏᴊᴏs ᴀʟ sᴇɴᴛɪʀ ʟᴏs ʟᴀʙɪᴏs ᴅᴇ ᴊɪᴍɪɴ sᴏʙʀᴇ ʟᴏs sᴜʏᴏs ᴘᴇʀᴏ ᴛᴀɴ ᴘʀᴏɴᴛᴏ ᴄᴏᴍᴏ sᴇ ᴊᴜɴᴛᴀʀᴏɴ sᴇ sᴇᴘᴀʀᴀʀᴏɴ - ¡ʜᴇʏ!

   ᴊɪᴍɪɴ sᴇ sᴇᴘᴀʀᴏ́ ᴅᴇ ᴇʟ ᴄᴏɴ ᴜɴᴀ sᴏɴʀɪsᴀ ʏ ʟᴇ ᴅɪᴊᴏ:

- ʏᴀ ᴛᴇ ᴅɪ ᴛᴜ ʙᴇsᴏ ᴋᴏᴏᴋʏ

  ᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ ʟᴇ ᴍɪʀᴏ ʏ sᴏɴʀɪᴏ́ ʏ ʟᴜᴇɢᴏ sᴇ ғᴜᴇ ᴀ ʙᴀɴ̃ᴀʀ. ᴅᴇsᴘᴜᴇ́s ᴅᴇ ᴜɴ ʀᴀᴛᴏ ʏᴀ ᴇʟ ᴀʟᴍᴜᴇʀᴢᴏ ᴇsᴛᴀʙᴀ ʟɪsᴛᴏ ʏ ᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ sᴀʟɪ́ᴀ ᴅᴇʟ ʙᴀɴ̃ᴏ, ᴇʟ ᴛɪᴍʙʀᴇ ᴇʀᴀ ᴛᴏᴄᴀᴅᴏ ɪɴsɪsᴛᴇɴᴛᴇᴍᴇɴᴛᴇ ʏ ᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ ᴛᴏᴅᴏ ʟᴏs ᴏᴊᴏs ᴀʟ sᴀʙᴇʀ ᴅᴇ ǫᴜɪᴇɴ sᴇ ᴛʀᴀᴛᴀʙᴀ.

- ʏᴀ sᴇᴏᴋᴊɪɴ ᴘᴏʀ ғᴀᴠᴏʀ! - ᴀʟ ᴀʙʀɪʀ ʟᴀ ᴘᴜᴇʀᴛᴀ sᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴏ́ ᴀʟ ᴄᴀsᴛᴀɴ̃ᴏ ʏ ᴀʟ ᴘᴇʟɪʀʀᴏᴊᴏ sᴏɴʀɪᴇɴᴛᴇs - ¿ᴘᴏʀǫᴜᴇ ᴄᴀᴅᴀ ᴠᴇᴢ ǫᴜᴇ ᴠɪᴇɴᴇɴ ᴅᴇʙᴇɴ ᴛᴏᴄᴀʀ ᴇʟ ᴛɪᴍʙʀᴇ ᴅᴇ ᴇsᴀ ғᴏʀᴍᴀ? ᴇs ɪʀʀɪᴛᴀɴᴛᴇ.

Quiero ser parte de tu vida KookminDonde viven las historias. Descúbrelo ahora