Kapitel 5

9 3 1
                                    

Mattmar 9:45
Jag går in bokhandeln och ska ta på min arbetströja men hittar inga. Alla arbetskläder vi har är inte i förrådet. Frustrationen inom mig stiger. Kan inte allting bara vara som de brukar vara.
Ringer Simon och pratar med honom. Även fast han har hand om städ och tvätt så har han ingen aning. Dessutom tillägger han att det inte blir något jobb för honom idag. Jag orkar inte bry mig och jag vill inte veta varför.
Jag går tillbaka in i butiken och knackar på kontoret där Sebbe sitter.
Medans ja väntar på att han ska öppna så håller jag på att pilla sönder mina nagelband.
" Godmorgon Jess" svarar han och ler sådär jobbigt och irriterande bara han kan.
"Vart är våra kläder" frågar jag rakt ut inga hej eller godmorgon här inte.
Han skrattar till och berättar för mig det dummaste någon kan säga.
Vi ska alltså ha bokhandel stängd i 1 vecka. Beställa hem nya kläder.
Döpa om företaget eller ja mer ge det ett specifikt namn istället för bokhandeln i Mattmar.
" Vi kan inte bara ändra detta ställe som har varit såhär i minst 50 år" säger jag för att avbryta hans drömmande tänk.
" Vem är chef?" Detta är ingen fråga det är ett påstående som kommer ur hans äckliga mun.
Jag har inte ens kunnat förvarna mina gäster på våran facebook sida. Detta kommer få ett rykte som inte är bra här i byn.
Vi ska börja köpa in träningsskor för att sälja till de som är här. Vem ska ens vilja köpa skor på en bokaffär.
Vi driver en butik med böcker som man kan få köpa och våra gäster som är här får även köpa lite fika om de vill.
Den här mannen som sitter här framför mig med fötterna på sitt skrivbord har ett helt eget tänk.
"Vad ska jag göra för något medans det är stängt här" frågar jag och drar ihop mina mungipor.
Jag önskade att han sa åk hem du är ledig.
" Hjälpa mig med strukturen i vårat företag" säger han medans han reser sig upp för att gå och hämta kaffe.
Vårat företag? Jag förstår inget sättet han sa det på. Det är hans företag och jag är bara en anställd.
Egentligen vill jag fråga men min hjärna är för trött för ännu en till debatt.

Roman älskare.Onde histórias criam vida. Descubra agora