...

164 7 4
                                    

Bab 5

"Akakkkkk... Akakkkk Mya. Nak tangkap gambar dengan akak boleh ? Kak Tasya sekali. Akak cantik sangattt!" Ujar junior mereka.

"Boleh je. Meh sini." Mya membalas dengan senyuman.

"Abang Ariel tolong saya boleh ? tangkapkan gambar kiteorang? " Ujar gadis kecil molek itu.

"Boleh apa salahnya. Meh sini Handphone tu." okay sedia 1,2,3. Done. " kata Ariel lalu pulangkan handphone milik gadis kecil molek itu.

"Terima kasihh akak Mya. Cantikknyaa akak. Suka Dhia tengok. "Ujar Dhia.

"Samasama Dhia. Okay akak nak gerak ke kantin nanti kita sembang lagi okay? bye Dhia." Ujar Mya.

"Okay akak.Bye" Dhia melambai puas kerana sudah dapat apa yang diinginkan iaitu mengambil gambar bersama senior paling cantik di sekolah.

"Wahhh ada peminat sayang B nie. Jelesnya. " Usik Paan.

"Mana ada B nie. Dorang tegur sayang sayang pon tegur lah balik." ujar Mya.

Mereka pun berlalu ke kantin untuk mengisi perut.

Kerana hari nie Hari Kantin jadi pelajar bebas melakukan aktiviti yang dianjurkan oleh pihak sekolah.

Ada pelajar yang terlibat dengan rumah hantu, ada pelajar yang terlibat dengan gerai makanan, gerai barang barang preloved dan macam macam lagi.

Di kesempatan ini mereka boleh lah enjoy sepuas puasnya.

"Eh Mya karaoke jom. Dah lama tak karaoke. Tu kat pentas ada buat pertandingan karaoke." Ujar Tasya mengajak Mya karaoke.

"Eh eh takmau aku. Malu lain lahh aku dengan kau je. Boleh lah aku melalak tanpa segansilu." Mya menolak ajakannya.

"Ala jom lah makcik. Kau nie tak sporting lahh. Jom ehh ehh." pujuk Tasya.

"Go lah Mya kiteorang dua kat bawah pentas nanti." ujar Ariel menyokong kata kata Tasya.

"Come on sayang. B datang dari jauh nie apa kata sayang hiburkan B." ujar Paan sambung kata kata Ariel.

Mya merasakan batu besar hempap kepalanya. Nak lari tak boleh. Kena ikot jelah kemahuan mereka.

"Hmm yelah yelah. Mya pergi. Tapi janji kalau tak sedap jangan gelak or lari okay !" ugut Mya.

"Okay sayang B and Ariel tunggu bawah pentas." kata Paan.

Mereka menuju ke Datin Lia dan Dato Azman untuk memberitahu mereka ingin berjalan jalan sekejap.

Nasib baik lah ini majlis disertakan dengan ibu bapa serta keluarga pelajar. Takde lah Datin Lia dan Dato Azman kekok. Mereka boleh berbual bersama sama rakan rakan mereka.

********************************
Di Pentas

"Abang DJ saya dan kawan saya nak masuk pertandingan karaoke boleh? soal Tasya pada DJ jemputan khas sekolah mereka.

"Boleh meh sini tulis nama dan lagu okay" terang DJ Fairul yang tertera namanya di baju t-shirt yang dipakainya.

"Okay thanks Abg Fairul. " Tasya berlalu mendapatkan Mya.

"Okay Mya kita nak nyanyi lagu apa nie?" Soal Tasya.

"Aku nak nyanyi lagu Hazama Relakan Jiwa. Okay tak ?" ujar Mya.

"Haa okay lah tu. Aku pun hafal lagu tu.Okay aku tulis and aku nak bagi Abg DJ tu. Kau tunggu sini jap tau." kata Tasya.

"Okay okay." Ujar Mya.

Kau Jodohku !Where stories live. Discover now