...

187 10 1
                                    

Bab 6

"Myaa!" laung Dato Azman tuju anaknya.

"Papa...." ujar Mya lalu ke arah papanya Dato Azman.

"Wahh anak papa nie. Banyak betul bakat kamu. Apa lagi bakat Mya yang papa tak tahu nie? "soal Dato Azman.

" Hehehehe mana ada lah papa. Mya saja je menyanyi tu. Mana mama ?

"Mama kamu dengan bakal menantunya lah sebab tu tinggalkan papa." kata Dato Azman.

"Alololo merajuk pulak papa nie. Meh Mya temankan yea. Kita nak pergi mana?" ujar Mya.

Mereka berdua pun berjalan jalan di sekitar kawasan sekolah tersebut.

*********************************

Tiba lah masa untuk umumkan pemenang karaoke yang disertai oleh aku dan Ariel. Memang agak berdebar. Yelah sebab pertandingan. Mesti semua nak menang.

Tak kisah menang atau kalah yang penting ada memorable untuk aku.

"Tempat ketiga jatuh kepada Aisha dengan lagu yang disampaikan Bintang Hati. Tahniahh!" umum DJ kat atas pentas.

Aku berdebar debar nie. Hahahaha excited pulak.

"Tempat kedua jatuh kepadaaaaaaaa. Jeng jeng jeng..Hahaha berdebar debar yea. Okay okay saya direct terus. Jatuh kepada Ariel Zafril dengan lagu nyaa All Of Me. Tahniahh !" ucap DJ.

"Wahh Ariel menang? rezeki dia." Ujar Tasya.

"Hahahaha sedap suara dia tadi." ujar aku.

Tasya memandang ku pelik.

Ariel berjalan ke arah kami sambil tersenyum senyum.

"Well suara aku memang sedap. Tapi aku tak puas hati siapa lah nombor satu. Aishh kalah aku dengan dia." ujar Ariel bangga.

"Dannnnn Juara kitaa adalah...... Mya Adriana dengan lagunya Relakan Jiwa. Tahniahhhh! you know what Abang peminat Mya tau. uishhh Serious sedap suara." ujar DJ.

"Terima kasih abang DJ. Takde lah sedap mana suara Mya. Nasib Mya kot menang nie." ujar Mya malu malu.

"Boleh bergandingan nie dengan Ariel. Korang duet." ujar DJ. 

"Congrats Mya. " ujar Pengetua Sekolah Mya.

"Terima kasih Puan Fauzia." ujar Mya lalu bergambar bersama pengetua.

********************************

"Eeeeeiiiuuuu. Bukan sedap pun suara dia. Macam suara katak. Suara aku lagi sedap tau. Kalah Dato' Siti." ujar Sofea pada rakan baiknya Dania.

"Betul tu Sof. Bukannya sedap tapi menang pulak. Eeeeiii menyampah. Aku rasa kau masuk confirm kau yang menang Sofea." kata Dania membodek Sofea.

Sofea tersenyum bila dengar rakannya memuji nya.

Dania memang suka membodek Sofea kerana Sofea dia boleh mendapat populariti dengan mudah.

Mereka hidup mengejar populariti dan pangkat.

Di satu sudut ada suara berbisik sendiri.

"Nasib kau lah Mya banyak saingan termasuk aku. " ujar seseorang yang mencuri dengar perbualan Sofea dan Dania.

********************************

Di Dataran Sekolah.

"Wah my dear. Sejak bila sayang banyak bakat nie? Terkejut B tau. Hahahaha. I'm lucky to have you iny life." Ucap Paan sambil tersenyum bangga dengan kekasih hatinya.

"Mama and Papa bangga dengan Mya kerana Mya pandai segala galanya." Ujar Mama sambil papa mengangguk kepalanya.

"Aww Mama Papa and You also Mr Paan. Dah dah lah tu puji saya. Saya hanya manusia biasa. Blushing Mya tau. Takmau dahh puji puji nie." Ujar Mya smbil tersipu sipu malu.

"Betul lah kata mama and papa kau Mya. Tak semua miliki kelebihan macam kau nie. Apa je kau tak reti ? cuba cakap dengan aku? " kata Tasya.

"Hehehehe okay okay dah yea.Jom lahh balik Mya penat lah.Tasya aku hantar kau balik okay? " ujar Mya.

"Okay no problem." Kata Tasya.

"Ariel sekali uncle hantarkan okay?" kata Dato Azman.

"Okay uncle. Terima kasih susahkan uncle je." ujar Ariel.

"Okay guys come on lets go." ujar dato Azman.

*********************************

Di Rumah Dato Azman.

"Aunty Mya mana?" tanya Paan.

"Oh Paan. Mya kat bilik lah tu. Nanti aunty panggilkan yea." Kata Datin Lia.

"Eh takpe aunty kacau aunty pulak. Saya panggil dia sendiri nanti yea." ujar Paan.

"Ikot kamulah yea. Aunty nak jenguk Uncle kamu dulu. Kalau nak pape jangan segan. Buat macam rumah sendiri yea." ujar Datin Lia.

"Okay aunty." Paan berkata lalu ke ruang peti sejuk.

*******************************

Di Bilik Mya.

Setelah selesai solat. Aku membuka
telekung dan duduk di atas katil. Terdengar bunyi telefon di atas katil. Aku pun membukanya.

1 notification.

Ariel:Congrats. Well saya kalah dengan awak.
Me: Thanks yeah. Hahaha no doubt pon kan.
Ariel: Well tengah buat apa?
Me: Baru pas date dengan Allah.
Ariel: Ohh. I see. where Paan?
Me: OMG! saya lupa yang dia ada. Mesti dia tunggu saya kat bawah or dah tidur kat bilik dia.
Ariel: Hahahahahaha.
Me: Okay Ariel. next time kita chat lagi okay. Nite. Assalamualaikum bye.
Ariel: Okay then. Nite Waalaikumsalam bye.

Mya terus melipat telekung dan sejadah dan letak ke atas katil.

"Aish Mya. Macam mana aku boleh lupa Paan ada kat bawah. Aiyooooo." Ujar Mya lalu berlalu ke bawah untuk menjenguk buah hatinya.

Well mana diaa ? dah tidur ke ? maybe?. Penat sangat kot. Biarlah.

"Lalalalalalalala.....Oh mak kau jatuh! Ishh awakkkkkkk! jangan lah terkejutkan saya. Kalau saya ada heart attack camne? "

" hahahahahahaha funny gilaa muka awak sayang...Hahahahaha"ujar Paan sambil ketawa kan Mya.

"Hahaha funny yea? its not funny lah. Kalau saya ada heart attack camne saya cakap ? Boleh mati tau." ujar Mya.

"Okay sayang i'm so sorry. Jangan lah cakap pasal mati. Hmm saya tak suka." ujar Paan.

"Okayy awak saya tak cakap lagi. Awak nie pon jangan lahh sergah camtu. Terkejut saya." luah Mya.

"Hehehe. Okay okay dahh. Awak buat apa nie ? kenapa tak rest? " soal Paan.

"Saya haus. Nak buat air. Awak nak ?" pelawa Mya.

"Really ? okay apa yang awak buat saya minum je. Tak kisah asalkan jangan....."

"Jangan apa ? letak racun ? awak ingat saya kejam ? sindir Mya.

"Hahaha sayang saya tak cakap pun."

"Saya tahu awak nak cakap apa.Hehehehehehe." ujar Paan.

"Saya buat air dulu. Nanti saya bawak ke depan.Awak pergilah ke depan."kata Mya.

"Okay Awak." ujar Paan.

********************************

Maaf semua buat semua tertunggu tunggu novel nie. Keadaan masa tak mengizinkan. Saya sedang usaha mengupdate lagi nie.

Enjoyyyy!!

Kau Jodohku !Where stories live. Discover now