Bab 9
Library
"Weh , petang nie jom teman aku pergi MPH. Aku nak beli buku lah. Alaa buku buku soalan past year. Boleh ?" Ujar Tasya sambil belek buku rujukan Sains Form 5.
"Petang nie ? erm okay pukul berapa ? "Soal Mya.
"Let see dalam pukul 3 petang. Aku nak balik rumah dulu mandi solat semua. Then baru keluar. Okay ke KO ? hehehe. " seloroh Tasya.
" Okay then dah siap semua kau text aku okay nanti aku jemput kau." ujar Mya.
"Yeayy tak payah aku susah cari orang nak temankan aku hehehe" ujar Tasya girang.
"Amboi apa guna BFF kan " kata Mya sambil kenyit mata.
**************************************************************
Di rumah Dato Azman
"Assalamualaikum ! Maa I'm home.
Senyap je mana mama nie ? Mak Timahhhhh ????" Laung Mya pula."Aishh takde jugak. Hmm " membebel Mya dalam hati sambil membuka kasut sekolah yang tersarung di kakinya.
"Waalaikumsalam, Sayang dah balik ? " ujar Paan sambil tersenyum menyambut kekasih hatinya.
"B... ingat keluar jalan jalan tu yang tak seru nama B tu. huhuhu " ujar Mya.
" Taklah B dengan mama tadi kat dapur borak borak sambil mama bakar kek. Emmm sedap. B kan dah janji dengan sayang nak keluar sama petang nie? haaa lupa ke ??? " soal Paan.
" Alamakkkkkkkk! alaa B sayang lupaa. Sayang janji dengan Tasya nak temankan dia pergi MPH beli buku past year punya soalan SPM. " Ujar Mya takut takut menjawab kerana lupa akan janjinya dengan Paan.
"Lahh... Boleh bawak Tasya sekali jalan jalan. No problem lah bukan nya apa pun kan. As long kita dapat date kan sayang ? " ujar Paan meredakan hati kesayangan nya yang tengah rasa serba salah.
"Haihh lahh sayang nasib lah kita belum kahwin lagi kalau tak dah ku cium peluk peluk kau sayang disebabkan kau punya reaksi takut and serba salah tu" ujar Paan dalam hati.
"Seriously B ? thank you thank youuu 😘 hehehe. Okay kalau macam tu sayang nak naik atas dulu nak mandi and solat. Then dah siap sayang turun okayyy? " ujar Mya dengan perasaan lega setelah Paan tak kesah pun mengajak sekali Tasya keluar bersama sama.
" Okay then i wait here with mama. " ujar Paan.
Paan pun duduk di ruang tamu sambil menunggu buah hatinya bersiap. Sambil tu dia whatsapp dengan seseorang.
Paan: Salam bro.
Paan: Ada mana? Send.Ariel:Wasalam. Rumah. Asal?
Paan: Busy ke ?Send.
Ariel: X. Kau dah kenapa? hahahaha.
Paan: Jom keluar bosan terperap je. Bukan lama pun aku kat sini. hehe.Send.
Ariel: Pergi mana? On je lagipun harini aku free. Takde training.
Paan: Good. Kita pergi Sunway. Send.
Ariel:Pukul berapa ? Sape je pergi ?
Paan: Pukul 3 aku amik kau. Ahahahaha. Yang gerak aku , Mya and Tasya. Tak syok mehh aku sorang je lelaki. Kang ditinggalkan je. That's why aku ajak kau. Takpe kan ? Send.
YOU ARE READING
Kau Jodohku !
Teen FictionJodoh telah ditetapkan sejak di Luh Mahfuz lagi. Mya Adriana seorang gadis yang baik, lemah lembut , serta sopan santun mampu meruntun hati lelaki yang mengenalinya. Ikuti kisah suka dan duka Mya Adriana di dalam Kau Jodohku !