Bab 8
Sekolah.
Aku sedang masuk kawasan sekolah. Why they starring at me ? Ada yang tak kena ke dengan baju aku ? Rambut aku ? Beg aku koyak ke ? Eh eh eh. Aku kena cari Tasya.
Tasya mana kau nie. Hmmm
"Mya !"
"Tasya there you are. Puas aku cari. Baru jumpa kau. Eh asal ha orang semua orang pandang aku nie. Ada yang tak kena ke dengan aku ?" Ujar Mya risau.
"Mya chill. Kau nie cepat betul menggelabah. Hahahahahaha. " Tasya mentertawakan Mya yang tunjuk kan blur dia.
"Eh seriouslah aku masuk sekolah semuaa tengok aku and senyum senyum. Why Tasya? Tell me right now. " Ujar Mya.
" Amboi emo. Hahahahahaha actually dorang usha usha kau now sebab kau dah popular kat sekolah nie. Dengan pertandingan semalam kau masuk. Makin popular lah kau. " Ujar Tasya.
"What ? Hahahahahaha nie kelakar. Aku taknak popular pun. Kau lah nie yang masukkan aku dalam pertandingan karoke tu kenapa? " Kata Mya.
"Saja nak asah bakat kau. Jangan lah marah besties. Hehehehe at least si Sofea Ratu Drama Queen tu kalah dari kau. Aku tak suka dia asyik nak cari pasal dengan kau. "
"Menyampah kau tahu perangai dia camtu. " Ujar Tasya sambil menunjukkan muka tak puas hati.
"Hahahah dah jom kita pergi beratur. Kang lambat kena marah. " Ujar Mya mengajak Tasya ke dewan.
**********************************
Dewan.
Pengetua memberi ucapan.
"Kita sudah hampir dengan peperiksaan besar iaitu SPM yang diduduki oleh pelajar Tingkatan 5. Around 2 month lagi yea pelajar. Saya sebagai pengetua di sekolah ini mengharapkan kamu mendapat keputusan yang cemerlang demi masa depan kamu. Itu sahaja ucapan saya sekian terima kasih. "
"Kejap je kan dah nak SPM. Pastu kita habis sekolah. Pastu belajar and then kerja. Hmmm tak dapat lepak sama nanti masing masing busy. " Ujar Tasya.
"Alaaa jangan lah cakap camtu kita hangout lahh sekali nanti. Aku janji takkan lupakan kawan baik aku nie. " Ujar Mya.
Mereka berpeluk peluk sama sama. Sambil disaksikan sepasang mata yang meluat menyaksikan adegan itu.
"Eeeiii menyampah aku tengok dia tu. Makin popular pulak dia padahal bukannya cantik pon. Aku yang patut popular Sofea Latisya bukan dia. Tunggulah aku buat kau jatuh nanti. " Ujar Sofea bermonolog sendiri.
Eeeiii jahatnya Sofea tak puas hati dengan Mya. Nak tahu apa rancangan Sofea terhadap Mya ? Tunggu yea ! XD
Please
READ VOTE AND COMMENT
READ VOTE AND COMMENT
READ VOTE AND COMMENT !!!!TQ XOXO.
YOU ARE READING
Kau Jodohku !
Teen FictionJodoh telah ditetapkan sejak di Luh Mahfuz lagi. Mya Adriana seorang gadis yang baik, lemah lembut , serta sopan santun mampu meruntun hati lelaki yang mengenalinya. Ikuti kisah suka dan duka Mya Adriana di dalam Kau Jodohku !