04

30 7 0
                                    



" Untuk pengetahuan semua, minggu depan kita akan buat sekolah terbuka dan setiap kelas wajib buat booth masing-masing. Terpulang nak buat apa, rumah hantu ke make-up ke ikut suka hatilah. "

Satu kelas Gyuri riuh bersuara apabila ketua kelas menyampaikan pesanan tersebut. Mula mencadangkan idea masing-masing.

" Oh lupa. Nanti akan ada pemenang bagi kelas yang paling menjadi top pick so do the best yea. "

Sebaik sahaja ketua kelas mengambil tempatnya, salah seorang rakan sekelas Gyuri mengangkat tangannya.

" What if kita buat mini cafe and kita jadikan Gyuri and Yujin as waiter ? "

Mata Gyuri terbuntang tatkala namanya disebut. Tidak kurang juga dengan Yujin. Mereka saling bertukar pandangan.

" Setuju ! "

" Okay jugak. "

" Niceu. "

" Kejap... kenapa kitorang yang kena ? " soal Gyuri runsing.

Yujin hanya mengangguk tanda setuju dengan Gyuri.

" Haih itulah kau tak tau. First, kau Gyuri, kau cantik dan popular. Boleh attract ramai students especially boys. Second Yujin, kau ada rupa and also popular. Hmm hensem plus comel boleh attract girls. Okey la tu, a whole package gabungan korang. Letup habis. " terang rakan sekelasnya itu dengan bersungguh-sungguh.

Mereka hanya mengangguk tanda setuju dengan pernyataan tersebut. Gyuri hanya menunjukkan muka pasrahnya.

" Tapi- " percakapan Yujin dipotong walau belum sempat menghabiskan ayatnya itu.

" No excuse ye. "

" Haih yela. " Yujin pasrah sambil melepas keluhan kecil.

" Okay nice. Nanti kita bincang sama-sama lepas sekolah. Gyuri Yujin jangan nak lari eh. "

" Yelaa. " serentak Gyuri dan Yujin membalas.







 " serentak Gyuri dan Yujin membalas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.







" Semua dah sedia ? " soal ketua kelas Gyuri.

Mereka semua mengangguk dengan perasaan yang penuh semangat. Jika dilihat dalam keseluruhan kelas, sejujurnya kelas mereka agak gempak.

" Gyuri Yujin sini pakai cekak rambut ni. " rakan sekelas Gyuri menghulurkan dua cekak rambut bertelinga kucing kepadanya.

" Seriously ? Taknak lah. " bantah Yujin.

" Ala harini je jomlah Yujin. " pujuk Gyuri sambil merenung tepat ke dalam anak matanya.

Yujin terkesima melihat kelakuan Gyuri itu. Jujur, harini Gyuri kelihatan sangat cantik. Rambutnya disisir dengan penuh bergaya untuk harini. Mukanya pula dicalit dengan cantik dan sempurna oleh make-up. Yujin berdehem seketika.

" Okey la. " jawab Yujin sambil memandang ke tempat lain.

Gyuri tersenyum kemenangan lalu memakaikan Yujin cekak rambut tersebut.

" Comel ! " kata Gyuri sambil mengusap kepala Yujin.

Satu muka Yujin kini berubah suhu dan mula berona merah. Dia segera keluar dari kelas, tidak mahu satu kelas nampak mukanya merah padam terutamanya Gyuri.






You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 21, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

propose ; han yujinWhere stories live. Discover now