* Malam *
Melya sedang berehat di rumah menonton drama kegemarannya, Dr Cha. Melya memang gemar menonton drama Korea sebab plot cerita Korea memang best. Cerita Dr Cha menarik minat Melya disebabkan settingnya di hospital.
Almaklumlah, tengah intern dekat hospital kan. Ambik vibe sikit. Tengah seronok layan drama, notifikasi telefonnya berbunyi.
Ting!
Dr Akmal
Hi Melya! Busy ke?
Takde busy Dr.
Tengah tengok drama.
Kenapa tu?Awak tengok drama?
Drama apa?Ni haa Dr Cha
Ooo saja nak tanya, nasi tadi sedap?
Sedap Dr
Padu
AhahhahahahaAhahahhahahaha
Alhamdulillah
Nanti next time saya ajak awak makan kat luar pulakHehehhehehe okay Dr 👍🏻
Alright
Good night
See you tomorrowAduh aku nak kena reply apa pulak nii..
Dr Akmal
Goodnight Dr
.
.Dr Akmal ni jangan nak macam² eh. Memanglah aku ni single and macam nak cari boyfriend tapi kalau boleh taknaklah yang beza umur jauh. Paling² dua tiga tahun tu okaylah.
* Next day *Melya tengah menikmati breakfast dekat pantri. Sudah dibeli nasi goreng dengan teh tarik dekat kantin tadi. Nasib baik tak terserempak dengan mamat adudu tu lagi.
"Mel! Apa cerita?" kak Liza menegurku.
"Cerita apa kak?"
"Semalamlah. Yang Dr Akmal datang sini tu. Akak tak sempat dengar semalam" kak Liza ingin mengorek cerita daripada Melya.
"Oh takde apa pun. Dr Akmal bagi makanan je" Melya menjawab acuh tak acuh.
"Yang dia ajak lunch tu?" kak Liza semakin excited.
"Aik? Akak kata akak tak sempat dengar"
"Siti haa cerita kat akak tadi"
"Dia suruh bagitahu bila free. Dia nak ajak lunch kat luar"
"Lepastu kau jawab apa?"
"Takde apa. Nak jawab apa pulak"
"Kau sebenarnya minat tak dekat Dr Akmal tu?"
Melya terdiam.
"Jujurlah eh kak.. hhhmmm sebenarnya tak berapa berminat. Kalau nak kenal² macam tu je kita okay je. Tapiii kalau macam nak lebih dari tu, tak kot.." Melya berkata dengan jujur.
"Agaklah kan. Jauh jugak umur kau dengan Dr Akmal tu. 6 tahun"
Melya mengangguk tanda bersetuju.
YOU ARE READING
Love Again - Aizat Faris
Romance"Awak suka sangat Syasya tu kan, pergilah kahwin dengan dia!" - Melya Amirah - "Haah memang aku suka dia pun. Lagi cantik dari kau" - Aizat Faris - Start: 24/5/2023 End: