2

8 1 0
                                    

Hari ini Melya datang awal juga. Maklumlah student kan. Kenalah tunjuk attitude yang baik. Usai meletak barang-barang di meja, Melya mengambil wallet dan berjalan menuju ke kantin.

Hhmmm hari ni nak makan nasi lemaklah.

Sedang Melya menyenduk nasi lemak untuk dibungkus, kedengaran suara beberapa lelaki bergelak ketawa sambil berbual dibelakangnya.

"Kau pergi mana malam tadi zat? Lambat balik"

"Pergi dating ah tu"

"Ahahahhahahha aku pergi makan je. Mana ada dating"

"Dengan Syasya tu ke?"

"Haah"

"Syasya mana ni weh?"

"Alah nurse dekat wad ortho tu"

"Oh yang tu... mantap ah"

Aduh diorang ni dekat belakang aku ke.

Tiba-tiba aku terdengar satu suara garau berbisik di tepi telingaku.

"Ambil nasi ke masak nasi?"

Aku segera toleh ke sisi. Heh mamat adudu haritu. Aku cepat² meletakkan senduk nasi.

"Sorry" aku segera beredar dan menuju ke kaunter untuk membayar.

Tak menyabar betul.
.
.
.

* Aizat's pov *

"Siapa tu zat? Member kau ke?" Zarif bertanya kepadaku.

"Entah. Staff office kot. Asal?"

"Takdelah. Tengok macam kau tegur dia tadi. Ingat member kau" Zarif menyambung.

"Aizat kan ramai scandal. Ahahhhahahah" Mierul mencelah.

"Banyaklah kau punya scandal. Hah cepat sikit. Dah nak pukul 8 ni" aku mengerah mereka.

Siapa eh perempuan tadi? Macam tak pernah nampak pulak before this. Staff baru ke?
.
.
.

* Back to Melya's pov *

"Melya harini kita belajar combine and filing record ye. Melya tunggu dekat storage room nanti saya datang" Cik Nani memberitahu.

"Okay Cik Nani"

Apa yang aku belajar harini; combine record tu untuk patient yang pernah datang hospital before this untuk rawatan. Record patient yang before this kita buka and compilekan dengan record yang baru. Menarik.

One thing yang aku rasa boleh improve is hospital maybe boleh try untuk upgrade record tu guna system. Based on apa yang aku nampak, storage room sangat penuh dengan record patients. Patients makin lama makin bertambah. At least bila guna system, dapat jimat ruang. Takdelah bilik ni penuh sangat dengan kertas².

Next, Cik Nani ajar aku filing pulak. Filing ni kita susun record patients dekat rak ikut susunan yang betul. So that, senanglah kita nak cari nanti in the future. Susunan dia ikut 2 number last ic patient. Contoh macam 00-19 dekat satu rak, 20-39 dekat satu rak and so on. Bila kita nak cari record patient, tengok 2 number last ic and then cari dekat rak yang ditetapkan.

Hari ni kerja tak rasa penat sangat sebab seronok. Jadi excited bila buat benda baru. Tahu² jam dah nak menunjuk ke pukul 5. Melya segera mengemas barang-barangnya untuk pulang.

"Kita balik dulu" Melya sempat mengucap selamat tinggal kepada Cik Nani, Kak Ecah dengan Kak Siti yang masih belum pulang. Puan Nabilah dengan Kak Liza sudah pulang pukul 4:30 tadi. Mereka datang awal, jadi bolehlah pulang awal.

Love Again - Aizat FarisWhere stories live. Discover now