بنت الشيطان!..
القصة دي حقيقية حصلت في أواخر خمسينات القرن الماضي.. في إحدى قرى الدول الفقيرة بجنوي افريقيا.. وتحديدا حصلت لما اتولدت طفلة جميلة أسمها ( ابيجيل) لأسرة فقيرة.. ولما كبرت ابيجيل وبقى عمرها 7 سنين.. جه أحد الأشخاص لاسترها وطلب منهم يشتري منهم البنت دي مقابل مبلغ كبير من المال.. ماتستغربوش من اللي قلته.. أيوة كان شيء عادي في الوقت ده ان الأغنياء يجوا للدول الفقيرة اللي زي جنوب أفريقيا.. وبمقابل المال يشتري طفلة.. في الوقت ده كان في ناس بيجو من شرق آسيا وأوروبا للدول الافريقية الفقيرة.. ويستغلوا فقرهم ويدوهم فلوس وياخدوا منهم طفل من أطفالهم.. وطبعا عشان حاجة الاسرة كانوا بيبيعوا عيالهم.. واللي كانوا بيشتروا الطفل من دول كانوا بيستغلوهم في. حاجات كتير زي مثلا ( تجارة الأعضاء او الإستغلال الجنسي للبنات.. او حتى زواج القاصرات.. او الخدمة في بيوت أغنياء آسيا وأوروبا) وكانت الطفلة ابيجيل واحده من الأطفال اللي أهلها قرروا يبيعوها مقابل الفلوس!..
بعد ما اتدفع الفلوس لاهل ( اميجيل) والشخص اللي اشتراها بلغ أهلها بشرط ان بنتهم لازم تفضل عزراء لحد ما هيجي ياخدها لما تتم الـ 13 سنة.. وشرط الشرط ده لان كان معروف ان الاهالي بيجوزوا بناتهم في سن صغير جدا.. ممكن يوصل ان الأهل يجوزوهم في سن الـ 9 سنين!..
الشخص ده اداهم الفلوس ومشي.. والأهل اهتموا ببنتهم.. اكلوها كويس.. وحافظوا عليها بان محدش يلمسها عشان تفضل عزراء... ولما عدى 6 سنين.. رجع نفس الشخص للاهل.. والبنت بقى سنها 13 سنه.. وقبل ما البنت تمشي معاه وصوها تسمع كلامه.. واللي يطلبه منها تنفذه.. والبنت كانت مرغمه على كده.. وفعلا مشيت معاه.. وراحوا لمكان بعيد.. وتحديدا لبيت من دور واحد.. في منطقة نائية مافهاش حد.. منطقة مكنش فيها غير بيت واحد بس من دور واحد.. بيت كبير.. وكان في كذا اوضة.. وفي اوضة معينه دخل اميجيل فيها.. الاوضة كان شكلها غريب.. اوضة مفهاش غير سرير.. وحيطانها مدهونه باللون الأسود.. وعلي الحيطة كان مكتوب طلاسم غريبه.. حروف وارقام وعبارات غريبه بلون الدم.. وفي حيطة كان مرسوم نجمة خماسية بالدم.. وفي وسط النجمة مكتوب أسم غريب مش مفهوم!..
والأغرب ان عند الحيطة اللي مرسوم فيها النجمة دي محطوط على الأرض شموع.. وكانت الشموع دي هي المصدر الوحيد للضوء.. مكنش فيه نور خالص غير نور بسيط خارج من الشموع.. البنت فضلت جوه الاوضة دي لمدة 15 يوم.. كان الراجل ده كل يوم يدخلها يحط لها الأكل ويخرج.. لحد ما جه اليوم الـ 15 حط للبنت الأكل وخرج.. وعلي نص الليل دخل للبنت.. وقتها كانت نايمه بسبب المنوم اللي حطه ليها في الأكل... اخدها وحطها جوه عربية ومشي بيها لحد ما وصل لمكان نائي.. صحرا.. مفهاش غير بيت من الخوص.. زي العشة كده.. وكان جنبه مدبح كبير.. كان شكله غريب اوي.. هو عامل زي المسرح الكبير اللي معمول بالخشب كده.. وفيه خمس سلالم بيطلع لفوق المدبح ده.. وكان مرسوم نفس النجمة الخماسية.. الراجل ده طلع البنت فوق المدبح وسابها.. وبعد لحظات خرج من العشة اتنين رجاله سود البشرة وضخام البنيه.. كانوا ساحبين شاب عشريناتي.. الشاب باين عليه انه جه هنا بالعافيه.. وفعلا هو جه هنا بالعافية لممارسة طقس شيطاني على البنت دي.. والطقس ده هو ممارسة علاقة محرمه مع البنت دي لتحضير شيطان!..
الشخص اللي اشترى البنت ابيجيل كان ساحر.. واخدها عشان هيحضر مارد من مردة الجن.. والمارد ده مش هيحضر غير بطريقة واحده وهي.. ان لازم بنت عذراء تكون موجوده.. وشاب اخر ماعملش اي علاقة حنسية قبل كده..
الشاب طلع لحد المذبح.. والساحر نيمه جنب ابيجيل.. وكان مع الساحر مخطوطة قديمة فتحها وبدأ ينطق بكلمات غريبة.. لحد ما حصل شيء غريب.. حضر شيطان شكله مفزع.. اخترق جسم الشاب.. عشان بعدها الشاب جسمه يتنفض نفضه قوية ويصرخ.. وبعدها الشاب يقوم يقف ويقرب للبنت ويحصل بينهم علاقة كامله مشارك فيها شيطان!..
ولمدة سبع أيام كان بيحصل نفس العلاقة على المدبح.. وفي اليوم التامن.. الساحر عمل شيء غريب؟ بعد ما خلص الشاب العلاقة.. قطع العضو الذكري وهو صاحي! وبعدها خلي البنت تاكله! والبنت اكلته فعلا لانها مكانتش في وعيها! وبعدها ضحى بالشاب.. وبعد التضحية دي صفى دمه كله.. صفاه في وعاء كبير احتفظ بنصه.. وشرب البنت النص التاني!..
وبعدها حصل اللي مكنش متوقعه الساحر انه يحصل؟!
الساحر المفروض كان هيعمل طقس غريب علي البنت عشان يعرف هي حامل ولا لأ! لان الطفل ده هيكون هو الشيطان اللي هيدي للساحر القوى!..
لكن اللي حصل كان غريب ومرعب جدا؟
البنت مكانتش حامل.. واللي كان اكثر رعبا ان الشيطان خرج من الشاب واخترق جسم ابيجيل.. عشان ابيجيل تكتسب قوى شيطانيه جبارة.. فتقتل الساحر.. وبعد كده تصفي دمه وتحتفظ بجزء منه في نفس الوعاء اللي فيه دم الشاب.. وتشرب جزء منه!..
وتاخد بعدها جثة الشاب والساحر وترميهم بعيد!..
واخر شيء حصل الشيطان خرج من جسم ابيجيل.. وأعلن لها حبه ليها.. وقال لها ان المفروض بعد انتهاء العلاقة مع الشاب يتضحى بيها على المذبح عشان أحضر انا وادي قوتي وقوة الطفل للساحر! لكن الشيطان حبها وقرر تفضل عايشه والقوى هي اللي تاخدها ابيجيل!..
ومن اليوم ده ابيجيل عاشت في نفس البيت اللي الساحر وداها ليه اول مره.. وعاشت فترة ف البيت.. عشان بعدها تبقى ابيجيل بنت مختلفه تماما عن السابق.. بقت شيطانه.. وعملت اللي محدش يتوقعه أبدا!..
لعنة او 18 لعنة.. بـ 18 طقس!..
وده كله هنعرفه في الحلقات الجاية والـ 18 لعنة لبنت الشيطان!..
يتبع
#محمد_مهني
#بنت_الشيطان
أنت تقرأ
بنت الشيطان ( لعنة الـ 18 طقس) قصة حقيقية!
Horrorطفلة عمرها 7 سنين أسمها ابيجيل من أحد قرى دول جنوب أفريقيا أهلها يقومون ببيعها لاحد الأثرياء لكن كانت الصدمة ان يتم ممارسة طقوس سحر أسود على ابيجيل لتصبح بنت الشيطان!..