بنت الشيطان ( بداية اللعنة) طقس الاغواء

29 1 0
                                    

بنت الشيطان ( طقس الاغواء) اللعنة الأولى!..

بعد ما الساحر اخد ابيجيل لبيت قديم في مكان بعيد ونائي.. فضلت فيه ابيجيل لـ 15 يوم.. وبعدها اخدها لمكان غريب في الصحراء.. المكان ده كان فيه مذبح.. ومرسوم نجمة داوود على أرضية المذبح.. وكان محضر شاب عشريناتي ماعملش قبل كده اي علاقة.. فالساحر اخده ونيمه جمب ابيجيل.. وحضر على الشاب مارد من الجن.. عمل العلاقة مع ابيجيل.. لكن على جسد الشاب.. عشان تحمل ابيجيل من الشيطان.. عشان تضحى بيها هي والشاب.. والساحر ياخد قوة المارد والجنين!..

لكن اللي حصل مكنش متوقع من الساحر.. المارد حب ابيجيل.. وقرر انها ماتمتش.. فاللي مات هو الساحر! بعد موته صفت دمه وحطته في اناء.. وشربت منه.. واخدت الجثتين.. جثة الشاب والساحر ورمتهم بعيد.. ومن اليوم ده ابيجيل بقت بنت مختلفه تماما! بقت شيطانه!...

ابيجيل عاشت في البيت اللي الساحر وداها ليه لما اخدها من أهلها.. عاشت لمدة سنه.. وفي خلال السنة دي عملت اكثر الأشياء المرعبة اللي مافيش شيطان يعملها؟!

المارد اللي الساحر حضر.. ظهر لابيجيل في البيت.. وطلب منها طلب غريب.. إنها هتعمل 18 طقس.. وكل طقس هيتعمل في سنه.. يعني تعمل طقس في سنه.. والسنة اللي بعدها مش هتعمل اي شيء..

وكان الطقس الأول هو طقس الاغواء؟!

في الطقس ده كانت ابيجيل بتروح للاماكن اللي بيتجمع فيها الشباب.. يعني نقدر نقول الملاهي الليلية.. كانت تروح ابيجيل.. وطبعا هي كانت بنت جميلة جدا.. كانت بتختار الضحية.. ولازم الضحية يكون عنده صفات معينه.. قوة بنيانيه.. ويكون التجربة الاولى ليه في العلاقة الجن*سية.. زي بظبط الشاب اللي حضر عليه المارد!..

اللي كان بيختار الضحية هو المارد.. لكن ابيجيل كانت هي اللي بتنفذ اغواءها بجماتلها.. وتسحب الشاب لحد شقتها.. وهناك بقى كانت بتخلي الشاب ده مقيم معاها لمدة 7 أيام.. فيهم بيتعمل علاقة معاه.. وفي اليوم الاخير بتسحره عشان يبقى مغيب.. وتبدأ تعمل اكتر شيء مفزع! كانت بتقطع أجزاء من جسمه وهو حي وتاكله.. وتحتفظ بلحمه عشان بتاكل منه! وكمان تحتفظ بدمه! لحد ما في النهاية بيحضر جن لطقس الاغواء وجن الاغواء هي ( عشتاروث ) شيطانة الاغواء بتحضر وتديها قوتها الشيطانية!..

وتبدأ من تاني تروح للملاهي الليلية وتغوي شاب لحد ما يجي بيتها.. وتعمل نفس الطقس لحد ما في نهايته تكتسب قوة شيطانه جديدة! وده كله بيحصل لمدة سنه كاملة! وفي نهاية السنة.. تبطل الطقس.. وفي خلال السنة اللي مش بتعمل فيها طقوس السحر.. كانت بس بتجيب شباب تقتلهم وتاكل من لحمهم!..

ابيجيل كانت بظبط بتتبع فكرة النداهة اللي بتظهر للشباب تغويهم بجمالها وتقتلهم في النهاية!...

وأول ما السنة التانية بتعدي من طقس الاغواء بتبدأ في الطقس التاني وهو طقس الكذب!..

.
.

بنت الشيطان.( لعنة الكذب... )

بعد ما تخلص ابيجيل الطقس الأول.. طقس الإغواء.. وبحضور الشيطانه ( عشتروت ) بتكتسب قوة شيطانية منها!..

بتنزل ابيجيل وبتبدا تدور على شاب.. وتكذب عليه وتخدعه بكلمها.. بتقوله انها بنت غنية وعايزه تتجوزه وهتديله كل اللي بيتمناه.. والشاب فعلا بينخدع فيها.. بينخدع بجمالها اللي مالوش مثيل.. وأول ما الشاب بيروح معاها للبيت.. بتمارس عليه سحر التنويم والسيطرة.. بتخليه شخص منوم مغناطيسي عشان ينفذ كل شيء تقوله عليه من غير نقاش.. وبالفعل الشاب بيتسحر.. فبتاخده لحد المذبح.. وهناك بتقتله! وبتصفي دمه.. وتشرب منه! وبعدها جثته بتدفن!..

وبكده تكتسب أبيجيل قوة شيطانية تانيه على قوتها.. وهنا يجي المرحلة التانية من طقوس لعنه الكدب .. وهي أنها تغوي 7 شباب على مرحلتين.. المرحلة الأولى بتنزل على الملاهي الليلية.. وتختار تلات شباب.. بس بشرط انهم يكونوا شباب مش حلوين؟ يعني كشكل مش وسيم وضعفاء الجسد.. بتفضل تنافق فيهم هما قد ايه حلوين.. لحد ما الشباب يعقوا في جمالها.. فتاخدهم لحد المذبح! هناك بقى الشباب بيكونوا تحت سيطرة سحرها..

بتحط شاب منهم على المذبح.. وبتكتفه وهو منوم بسحرها.. وتطلب من الشابين التانيين انهم يتبارزوا.. واللي هيفوز منهم يقتل الشاب اللي على المذابح.. ويروح يدفنه.. فعلا بتحصل المبارزة.. ويفوز فيها الشاب الأقوى .. فيروح اللي فاز يقتل الشاب اللي على المذبح.. وبعد قتله بيصفي دمه.. وأبيجيل بتمارس عليه سحر الكابالا بتعاويذ بتقولها.. فبيحضر شيطان الطقس.. وتكتسب منه قوى شيطانية! وبعدها الشاب اللي فاز بياخد الجثة ويدفنها!..

اول ما بيمشي الشاب.. ابيجيل بتمارس علي الشاب اللي خسر طقوس سحر.. وبيطلب منه إنه يقتل الشاب بعد ما يرجع.. وبالفعل اول ما يرجع بيقتله!..

والشاب اللي بيفضل بتخليه معاها في البيت لمدة 3 ليالي.. بتحضر شيطان عليه.. وتمارس معاه علاقة! وأول ما يخلصوا التلات ليالي بتضحي بيه على المذبح.. وبرضه بتصفي دمه.. وتحتفظ بلحمه عشان هتاكل منه!...

وهنا بقى تبدأ الجزء التاني من طقوس الكدب .. وهي الكذبة البيضة؟ ابيجيل برضه بتتبع نفس الحكايه في اصطياد الضحايا.. بتنزل لنفس القرية.. وتختار تلات شباب وتكذب عليهم بأنها محتاجة تلات عمال في شغل عندها في بيتها.. فيروح معاها التلات شباب.. وهناك تسحرهم بعينها.. والشباب بيحصلهم زي ما يكون سيطرة على عقلهم..

فبتاخد شاب وتقتله على المذبح.. والشابين التانيين بتدخلهم الاوضة اللي اتحبست فيها 15 يوم من الساحر.. وبتربطهم بسلاسل.. وبيفضلوا معاها لتلات شهور كاملين! فيهم بقى بياكلوا جثة الشاب اللي قتله على المذبح.... وكمان بتنزل تصطاد في شباب تقتلهم والشباب الاتنين بياكلوا من لحمهم.. سبع شهور كاملين مش بياكلوا غير لحوم بني ادمين.. ابيجيل بتصطادهم زي النداهة كده!..

و في نهاية الشهر السابع بتقتل شاب من الاتنين على المذبح.. والشاب اللي فضل يأكل لحمه.. وفي الشهر الاخير بقى.. ابيجيل بتضحي على المذبح وتصفي دمه! .. وتعمل اكتر شيء مرعب.. بتنزل للقرية بليل.. وتعلق جثة على وتد في نص القرية.. عشان أهل القرية يصحوا يتصدموا بشاب مقتول ومتصفي دمه! ومتعلق علي وتد!..

وبكده تنتهي طقس السنة..
عشان تبدأ بنت الشيطان بالظهور!..

وهو حب السيطرة على الكل!..

يتبع..
#بنت_الشيطان

#محمد_مهني

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: May 31, 2023 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

بنت الشيطان ( لعنة الـ 18 طقس) قصة حقيقية! حيث تعيش القصص. اكتشف الآن