I/5. A Keresztanya

92 4 0
                                    

Genie még mindig nem tért magához mikor augusztusban már másodjára lépte át a Roxfort birtokának határát.  Mikor tizenhét évvel ezelőtt átsiklott egy megbűvölt csónakban a Fekete tó sötét vizén joggal hihette azt, hogy soha többé nem látja majd a kastély falait és rejtett zugait hol diákéveit tölthette. De ahogy átvágott a kikövezett parkon és felsétált az ötödik emeletre az emlékekkel együtt az elméje is kitisztult. Mikor elhaladt a nyugati torony csigalépcsője mellett ami egykori házának a klubhelyiségébe vezetett egyre valóságosabbnak tűnt a gondolat, hogy ismét itt lehet. Egy pillanatra elfogta a kísértés, hogy felkapaszkodjon a toronyba és meglátogassa egykori szobáját amit egy végtelenül kedves félvérrel osztott meg, de végül úgy döntött, hogy később is lesz rá alkalma.

Lakosztálya viszont igen hamar lelombozta egyre növekvő jókedvét. Első sorban, hiába csak egy kisegítő tanár posztját vállalta magára, egy irodára azért számított. Helyette az ajtó egy félig berendezett társalgóba vezette. A szobában csak pár régi könyvespolc, egy egészen hangulatos kandalló és két dívány hevert. A régi szőnyegek megfogta a port és az ajtóval szembeni hatalmas üvegablak függönyei és ősréginek tűntek. Nem lepődött volna meg rajta ha kiderülne, hogy a Roxfort alapítása óta ott függenek.

Arról nem is beszélve, hogy a levegőben szálló porszemek egyre jobban piszkálták Genie orrát. Mikor harmadjára tüsszentet megelégelte az egészet és kiszórt egy tisztító bűbájt a teremre és eltüntetett minden ingóságot amit csak lehetett. A kiürült társalgó hirtelen sokkal nagyobbnak és fényesebbnek tűnt és ahogy Genevieve elindult egy tágas de mégis rövid csigalépcsőn az emeletre cipőjének kopogása hatalmas visszhangot vert a csöndben.

Az emeleten egy elfogadható méretű hálószoba foglalt helyet melyhez egy fürdőszoba is tatozott de ezzel a nő már sokkal kevésbé volt megelégedve. Az ő ízlésének igencsak kicsi volt. Az egyik sarokban egy kád foglalt helyet amire Genevieve a biztonság kedvéért kiszórt egy tisztító bűbájt. E mellett még volt egy toalett és egy mosdókagyló amivel szemben a falon egy tükör lógott, alatta egy keskeny polccal, körülötte pedig kis szekrényekkel. 

Genevieve miközben áthaladt a hálószobán úgy döntött, hogy az ágyon és a tűrhető kinézetű szekrényen kívül minden mást szintén eltűntet. Visszatért az üresen tátongó társalgóba majd egy bonyolult pálca mozdulttal később már dobozokba zárt holmijának halomja terítette be a parkettát.

Első körben szőnyegeket lebegtetett elő a tágítóbűbájos dobozokból és beterítette velük a kopott parkettát mely nem nyerte el a tetszését így nem sok helyet hagyott ahol megmutatkozhatott volna a fa. A plafonra egy kristály csillár, a két falhoz pedig öt-négy arányban, padlótól plafonig érő könyvespolcok kerültek. Egyenlőre nem foglalkozott a könyvekkel hanem elővarázsolt pár kényelmes karosszéket amit a kandalló elé lebegtetett majd a többi kanapét a szoba másik felére helyezte el. Az ablakra ég kék függönyöket akasztott, tőlük jobbra pedig a sarokba egy L alakú pultot varázsolt ahová teáskészletét és porcelánjait helyezte.

Genevieve szükségét érezte egy íróasztalnak is de mikor elhelyezte az ablak bal oldalán sokkal zsúfoltabbnak érezte a helyiséget így arra jutott, hogy az asztalt át kell költöztetnie a hálójába. A könyvek melyek legtöbbje politikai vagy pszichológiai jellegű volt lassan felkerültek a polcokra a világ körül összegyűjtött emléktárgyakkal és fényképekkel együtt. Az alsó polcok kivételek voltak. Oda bakelit lemezek sokasága került, míg a lemezlejátszó a teáskészlet mellé lebegett.

A hálószoba egy könnyebb kihívásnak bizonyult. Az ágy sötét keretét figyelembe véve, Genie a kék egyik sötétebb árnyalatát választotta és egy rakás párnád halmozott az ágytámlához. A szoba félkör alakú ablakához került az íróasztal amelyeknek hamar megteltek fiókjai Genevieve kézirataival és vázlataival. Az asztal közepére egy írógép került mellé pedig új kalandregényének első oldalai.

Genie and the GentlemenWhere stories live. Discover now