"Mal, ko takde crush kat sapa sapa ke?" Anayra secara tiba-tiba memalingkan badan ke arah Ikmal
"Ada tu ada.... Tapi secret ah" Ikmal tersenyum sinis.
"Hek eleh kau" Anayra memasang muka jijik. "Budak kelas kau ke?" Anayra bertanya lagi.
"Tak. Kelas lain" Ikmal jawab singkat.
"OMG!!" Anayra menutup mulutnya '🫢'. "Well kau tak langgar rule no.1 'jangan crush kat classmate" Anayra berkata seolah bangga dengan Ikmal.
"Tapi kawan laki dia ramai" Ikmal pasrah memikirkan jumlah kawan lelaki yang Anayra ada.
"Hekkk red flag.. red flag..." Anayra menggeleng kepala.
"Apa yang red flag?" Ikmal bertanya.
"Crush kau ler... Red flag sangat tu... Kawan laki ramai" Anayra menuding jarinya berkali-kali.
'kalau kau tau crush yang aku kata tu kau. Anay... Anay.... Engko ler red flag tu... Tapi red flag gane pun kau tetap crush aku'
"Adoi.... Dah lah famous, friendly, cantik, pandai, ramai minat..... Circle kroni dia pun bukan budak calang-calang orangnya... Semua dak dak pandai, famous jugak... Payah betul lahhh" Ikmal tanpa sedar memberi clue yang terlalu terang untuk Anayra.
"Eh, budak tu sekolah kita ke?" Anayra bertanya.
"Haah lah" Ikmal masih belum sedar.
"Sebaya kita ke senior ke junior?" Tanya Anayra lagi.
'mampos kau Ikmal..... Obvious sangat cakap pun' Ikmal baru tersedar apa yang dia kata tadi.
"Hmm sebaya" Ikmal pasrah dan menjawab saja.
"ISHA KE?" Anayra menjawab terkejut.
"Halah Anayra.... Problem ah kau" Isha yang melihat dari jauh berkata. Oh anda fikir 3 spy tu pergi macam tu je? Tentu tidak wahai teman.... Lepas je diorang dengar Anayra tanya soalan tu, terus diorang mengintip lagi.
"Ya Allah.... Ikmal suka Isha? aku takleh bayang" Phoebe menahan tawanya.
"HEH TAKMAU AKU DIA TU" Ikmal agak lega yang Anayra tak sedar Ikmal berkata pasal dia daritadi.
"Aku pun taknak" Isha side eye mereka dari jauh.
"Ooh then..... Dalam kroni, famous, cantik, pandai..."
"Kalau cantik takkan lah Ariz, Fareez, Acap ngn Adib an...."
"Mesti lah wahai Anayra Elyana...." Ariz menepuk dahinya.
"Kroni famous dalam kalangan Form 4 kroni kita je" Anayra memandang Ikmal setelah berfikir kuat. "So maksudnya kau suka budak dalam kroni kita ke?" Anayra bertanya lagi.
"Boleh kata gitu ah" Ikmal sudah pasrah. Jika Anayra sudah mula berfikir begini tiada lagi kata berhenti dalam dirinya. Dia akan mencari jawapan sehingga dapat.
"Jap jangan jangan....." Kata Anayra membuat Ikmal takut dia akan kantoi.
"KAU SUKA PHOEBE" Anayra jerit konfiden.
"OI APA MENTION AKU JERIT JERIT NI" Phoebe tak tahan lagi melihat seberapa BLUR kawannya sekarang.
"Kau datang dari mana siot" Anayra terkejut kerana Phoebe yang tiba-tiba datang menjerit dari belakang.
"Engkau tu menjerit kalau boleh satu taman dengar" Phoebe marah Anayra.
"Halah.... Aku nak teka crush Ikmal je" Anayra memasang muka comel.
"Astu kau expect dia suka aku? Weh sekian terima kasih ah... Takmau aku KP late reply dry text ni" Phoebe terlebih jujur ya gess ya...
"Kau ingat aku nak kat kau? Sorry kita tak main lah tikam belakang member... Tuh yang suka kau sedang menunggu kat asrama tu" Ikmal maksudkan Fareez yang masih suka dengan Phoebe.
YOU ARE READING
CINTA HATI ABANG || AMIR AHNAF X READER
RandomCredit to : SyahadahAnuar sebab bagi idea untuk lengkapkan cerita ni🫰🏻🫰🏻 "aku lepuk kau satgi bang" "alolo gawrangnyerr adik abang ni" "Ya Allah.... kenapa abang aku macamni" Kisah Anayra dan abangnya Amir yang kuat menyakat tetapi caring and sw...