الفصل الرابع...

351 17 0
                                    

هواه البر عشقآ.
الحلقه الرابعه..

كانت تركن سيارتها بتلك التله العاليه بمنتصف اليل بينما يعم الظلام من جميع الانحاء كانت تشاهد من اسفلها منظر مميز فهوا مكانها السري بتلك البلد التي لم تنعم بها الراحه لا هيا وله ايا من افراد عائلتها كانت لها عذاب وألم...

كانت تستند علي سيارتها بينما تربع يديها وتناظر امامها بشرود ولكنها استفاقت من شرودها حينما شعرت بخطواط تتجه ناحيتها ولكنها لم تلتفت بينما امسكت بخصرها بهدؤ مكان موضع تلك السكينه تحسبا لأي شيئ..

: هويتك الي غيرتيها اوا حتي شكلك دا ميمنعش اني معرفكيش اوا افكر حتي لثواني اني متاكد وله لا لان عينيكي فضحاكي والقلب امه يحب عمروا م يغلط ف حبيبوا.. "

سكنت مكانها بعدما عملت هويته لتنزل يدها بهدؤ من خصرها بينما لا زالت ساكنه..

: عايز اي ياحفيد مهران!؟. "

ليقترب منها ليقف امامها يحجب عنها الرئيه لتقطب حاجبيها بنزعاج لتنظر له بنفس تلك النظره الكارها..

: عايز افهم بتعملي كدا لي!؟.. انا واثق انك اتعمدتي تظهري ليا من خمس سنين وتخليني احبك وتهربي ف يوم فرحنا من غير حتي اي تردد لسا مش قادر استوعب ان كل دا تمثيل!!؟... "

لتبتسم له ببرود بينما تستقيم في وقفتها: فيه دايما حلقه بتبقي ناقصه ف كل قصه مش شرط يكون كل ابطالها علي معرفه بيها خليكي فاكر دا.. "

لينظر لها بهدؤ ليتحدث: واي هيا الحلقه الناقصه!؟ "

لتبتسم اكتر بينما لا زالت علي وضعها: انت مش مكلف انك تعرفها وبس.."

لينظر لها بضع ثواني قبل ان يتحدث: انتي الي عملتي ف جدي كدا!!. "

لتنظر له بمكر بينما تقترب منه خطوتان: ممكن لي لا؟!. "

ليصمت بينما ينظر لعيناها بثبات  لتتحدث هيا تقطع الصمت

: بص يا ابن جلال لوا عايز تاخد حقك من الي حصل حاول لانك لوا محاولتش انا هاذيك كدا كدا بأسوء الطرق الممكنه انت... حياتك... عيلتك... شغلك.. خليك جاهز لاني هدمرك!.. "

لتستدير تتجه لسيارتها بينما اسمعته وقع الكلمات تلك ولكن قبل ان تركب سيارتها لتستوقفها كلماته..

: بس انا م هقدر اذيكي حتي لوا حاولت!؟ ممكن يكون حبك ليا كان مزيف بس انا عشقتك فعلا!.. "

لتغمض عيناها بينما تحاول تمالك رعشه جسدها لتفتحها بعد عده ثواني لتدخل السياره لتتحرك مبتعده عنه بسرعه عاليا.. دون التفوه بحرف علي كلماته..
........
بعد ساعتان كانت تقف امام الفيلا بينما تتنهد بتعب وقله حيله لتدلف الي الداخل  وكانت تتمني بداخلها انها لا تري اي شخص ليس لديها المقدره علي المجادله حتي..

 هواه البر عشقآ.. حيث تعيش القصص. اكتشف الآن