هواه البر عشقآ.
الحلقه الخامسه..دخلت مكتبها بينما لازال القلق ينهش بها وتتعرق بدون سبب تشعر بان هناك خطب ناظرت الجالس امامها لتبتسم بمكر: مكنتش متوقعه يا زين اني وحشتك بسرعه دي..
ليبتسم لها بتساع: فين رسمياتك استاذه..
ليصمت بمعني اسمك لتبتسم بمكر بينما تقترب تجلس علي مكتبها: موج اسمي مساعده استاذه زيوس اصغر سيده اعمال وامهرهم..
ليقول بينما يبتسم بتساع اكتر: اتشرفت ياموج.
لترفع حاجبيها: فين القابك!!؟.
ليضحك بصوت عالي بمرح ليقول بتسليه: امته هقابل زيوس!؟.
لتنظر الي الاعلي بينما تتصنع التفكير: اممم.. عايزه تقابلها لي!؟.
ليبتسم بجانبيه: هقارن المديره احلي وله مساعدتها..
لترجع شعرها الي الوارء بغرور: بحث كدا يؤسفني اقولك اني مليش مثيل للاسف..
لتتسع ابتسامته: حيث كدا نشوف شغلنا وسؤالنا الي مردتيش عليه لسه..
لتقترب من الملفات الموضوعه بينما تنظر لساعتها: من سوء حظك اني معنديش وقت ورايا ميتنج مهم جداا ولوا لغيتوا للمره العشروميه هتسمع خبري..
ليتحدث بينما لا يزال ينظر لها ببتسامه وهيا تعبث ف الملفات: حكم القوي علي الضعيف..
لتنظر له بحزن طفولي مصطنع: بظبط كدااا عشاان كدا يا اخ زين لواا موضوعك مهم ممكن تستني كمان تلات اوا خمس ست سبع سعات كدا لوا لا تعالي بكرا واوعدك ب كوبايه قهوه محترمه..
ليضحك زين بينما عيناه تلمع براحه لم يتوقعها: تعالي نعد سوا كدا شركه زيوس جيباني هنا كم مره!؟.
لتتصنع موج التفكير بينما تحسب علي يدها لترفع له يدها بخمس اصابع: خمس مراتت بما انك قولت شركات الزين صح!؟.
ليهمهم لها بينما يناظرها لتعقد حاجبيها بمرح: بس انت مش شكلك مضايق علي ضمانتي المره السادسه اهي هتفوتك لكن اوعدك مفيش سابعه...
ليبتسم ليستقيم بينما ياخذ جاكت بدلته ويقترب من مكتبها ببتسامه بينما هيا تتابعه بعيناها: طلاما علي ضمانتك مفيش مشكله حددي معاد وبلغيني..
كانت ستجيبه لولا انه قاطعها بوضع علبه امامها لتعقد حاجبيها بينما تناظرها بستفاهم: اوعي تقول هتتقدم وحب من اول نظره والكلام..
ليضحك بينما ينفي لها يستلطفها: لا دي هديه بسيطه لشراكت شركه الزين مع زيوس..
لتقترب هيا من العلبه تفتحها لتظهر علي ملامحها معالم الصدمه لتناظر ذالك الطوق المصنوع من الالماس علي شكل قلب يتوسطه صوره لها هيا وترامها بينما علي احرف القلب فصوص الماسيه رقيقه كان القلب صغير والسلسله هادئه وراقيه..
أنت تقرأ
هواه البر عشقآ..
Mystère / Thrillerالاجرام والعداله في كفاتان متعاكستان فماذا ان اجتمعا سويا فيه قصه انتقام وتار منذ الازل وعشق منذ الطفوله... لَن أتوقف عن حبك حتى تحترق النجوم وتفنىٰ العوالم حتى تتصادم الكواكب وتبردَ الشموس حتى ينطفئ القمر وتجف البحار والأنهار حتى اشيخ فتتآكل ذكريا...