b-1) dılemın

5.7K 242 29
                                    

Yazarın anlatımıyla

4 yıldır olan bir aşiret düşmanlığı jiyan'ın aşkına engel değildi gittiği bir aşiret toplantısında karşısında oturan düşman aşiretin ağası miran karadağ'a aşık olmuş ne yapsa kalbine söz geçiremiyordu kendi içinde miran ağa'ya olan aşkı cok büyüktü katıldıkları her toplantıda karşı karşıya gelselerde jiyan asla geri adım atmazdı.

Miran ağa ise jiyan'ın mücadele etmekten bir süre sonra bıkıp ipleri  jiyan'ın elerine verirdi mardinde herkez jiyan'ın inadını cesurluğunu dik başlılığını bilirdi .

Miran Ağa'nın ise jiyan'la atışmaları hoşuna gider ama bunu jiyana hiç beli etirmezdi

Jiyan'ın anlatımıyla

Sabahın ilk ışıklarıyla yataktan kalkıp hazırlanmaya başladım bügün yine gönlümün efendisiyle  aşiret toplantısına katılacaktık evin en büyük kızı ben olduğum için bazen babamlarla aşiret toplantılarına katıla biliyorum .

Katılacağımız aşiret toplantısı bir aşiret liderinin evli olmasına rağmen  tarlada calışan kendinden yaşca küçük bir kızla evlenilmesi üzerineydi.

elimden geldiği kadarıyla o kızı kendini ağa zaneden adama bırakmıcaktım düşman olsakta ve benim her ne kadar ona düşman gözlerle bakmasamda miran Ağa'nın da bana destek cıkaçağını biliyorum

Üstüme mavi bir yöresel elbise giydikten sonra yeşil  gözlerime yakışan sürmeyi sürdüm saçlarımı hafif örten siyah türbendi  taktıktan sonra aynadan kendime bakıp odamdan çıktım.

Aşağa oturma odasına indiğimde kahvaltının kurulduğunu ve herkesin sofrada olduğuydu ilk önce yürüyüp babannem delal' in elinden öptüm babamın yanına gidip yanaklarından öptükten sonra herkese afiyet olsun dedikten sonra yerime oturdum ben bir yaş küçük kardeşim mervan " oooo sultanım uyanmasaydınız aşiret toplantısı sizi beklerdi" ben alta kalırmıyım "mervan ağa ilk sen doğsaydinda toplantıya sen katılsaydın cok konuşma yemeğini ye" alla allah ya biraz bekliyemezmi ben burda açım yeni uyanmış bana dediği lafa bak.

kahvaltımı ederken mervan' ın söylediğiyle laflar ağzımda tıkılı kaldı "sen birazdaha yemeğe devam edersen sandalye kırılacak be sahi toplantılara katılınca kilonla dalga geçimiyorlar mı senin" -"yok be abartma bikere benim ablamın kilosu ideal" bunu diyen mervandan 3 yaş Küçük kardeşim şevin di ne kadar mervan'ın şaka yaptığını bilsemde cayımdan bir yudum alıp ayağa kalktım annem bakıp ' çilekeş anam sen ne kabahat işledinde allah sana bunun gibi evlat verdi" annemin "bende bilmiyorum; bey bir ara hastaneye gidelimde çocuklar karışmış mı diye bakalım"anne in söylediğiyle öyle yüksek bir kahkaha atım ki merva' nın "vay dijle sultan öylemi akşam odama gelip en sevdiğim evladım diyince öyle demiyorsun ama " anneme kınayıcı bakışlar attıp "akılım ağlama diye seni avutuyordur neyse ben artık gideyim " diyip konaktan cıktım.

Siyah Passat 'ıma  binip toplantının olduğu yere sürdüm mirdan aşiretinin konağının önüne gelince arabadan indim kapıya doğru yürüyünce beyaz bir Passat' tan miran Karlas'ın  indiğini gördü.

İç sesimin "off asalete bak  be gelde nikahlı basma"

Deyişini duymazdan gelip konağa doğru ilerledim tam konağa adım atacaken mubtelasi olduğum sesi işitim "kızım sana ehliyeti çöpten mi verdiler doğru düzgün parketsene  şu arabayı "

İç sesim dururmu; yakışıklı falanda hödük bu ben jiyan kızım kimse bizim ehliyete laf edemez yapıştır lafı

Canım iç sesim ya ne kadar güzel taklitler veriyor " senin araba sürdüğün yolun asfaltını ben döktüm be ne diyon sen ha araba kulanmamı istemiyorsan al anahtarı gel şöförüm ol"

İç sesim" nerenin kekosusun be sen" sağol iç ses ya içime su serptin

Miran ağa verdiğim cevaptanmı yoksa cok güzel olduğumdanmı beni böyle bir baştan aşağı süzdü "ben sana şöförlük yapacam"
Miran Ağa'nın sözünden sonra  hafif sırıtım orası bilinmez be paşam bi baktın benim şöförlüğümü yapmak için can atarsın ama hade neyse.

İçimdeki sesleri susturduktan sonra cevap vermeden konaktan içeri girdim bütün ağaların sedirde oturmuş tek eksik ben ve miran ağa olduğuydu ilerleyip ağalara selam verdikten sonra  yerime oturdum miran ağa da yerine geçince toplantı başladı.

Bir süre bütün ağaları ve hanım ağaları dinledikten sonra  kendinden yaşça küçük kızla evlenmek isteyen ağaya söz hakı verildi

"Ağalar bilirsiniz ki kızın maraba bir ailesi vardır hem benimle evlenin hayatı kurtulur benden iyisini mi bulacak " lafını bittirdikten sonra şeref yoksununun lafını bölmemek için kendimi zor tutuyordum .

Söz hakı almadan konuşmaya başladım "ağa lafını bilde konuş kendinden 20 yaş küçük kızı 3. karın yapacaksın buna hayatı kurtulmakmı diyorsun kızın ailesi marabadır diye kızı istediğin gibi kendine eş mi yapacaksın izin vermiyorum kızın yaşındaki kızla evlenmene izin vermiyorum hiç kimsenin ne dediğide umrumda değil artık o kız benim himayem altındadır başka konusmak isteyen varsa buyursun" benden sonra miran ağa elini kaldırıp konuşmaya başladı

" bende jiyan kadına katılıyorum maraba kızı diye kendine 3. eş yapman hakkını kimse sana vermiyor oylamaya bile gerek yoktur kızla evlenmiceksin o kadar toplantı bitmiştir" deyip ayağa kalktı gelde aşık olma allahım nasip et

"Ağam vur yumruğunu masaya kalkıp sana evlenme teklifi edelim"

İç sesim dediğiyle öksürmeye başladım bütün ağalar bana bakmaya başladı. ayağa kalkıp "toplantı bitmişse ben kakayım artık " hiç bir ağa'nın dediğine bakmadan yürümeye başladım bana pür dikkat bakan miran Ağa'nın önünden geçeceken miran ağa kulağıma eğilip "helal kızım helal tamam anladım cok havalıyım ama etkilendiğini bu kadar beli etme " lafını bitirince yanaklarıma kan sıcradığını anladım kim bilir ne kadar kızardım.

Etrafa bakım kimse bizi izliyormu diye ağalar baktım allahtan kimse bizi izlemiyordu miran ağaya ters bir bakış attıp önünden geçtim adama bak be neymiş ondan etkilenmişmişim de beli etmemliymişimde te allahım  ya

"Ee öyle değilmi jiyan etkilenmedinmi"

Sen bir susana be

Arabama binip şirkete doğru yola cıktım kafamı dağıtmanın tek yolu çalışmak






Yeni kurgum ben jiyani cok sevdim insallah sizde seversiniz

Aşk-ı BerdelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin