K E H I L A N G A N

218 10 9
                                    

إِنَّا للهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ‎‎‎.

Allahu....
tergerak hati nk scroll wp kwn² lama, terbaca 1 post status maklumkan ada sahabat yang dh pergi kembali kepada penciptanya...

try search semua socmed yg mn tau, try tgk fb, try tgk IG, xde plk org ucap takziah.. kepala otak x berfungi, pg ni baru teringat nk try tgk kat fb sekali lg, tp cari yg org tagged nama dia, Allah... mmg btl dia dah xde... ramai kengkawan yg mengiringi dia ke negeri abadi. terbukti dia seorang sahabat yg baik.

Ya Allah btl x percaya,
tiap kali WhatsApp tny kbr mesti dia akan jwb sihat.. mmg nmpk kurus tp dia sendiri yg kata, jg mkn & rajin bersenam.. kami pun bkn jenis yg hari² msg, mmg biasa tiber² hlg, pastu muncul.. tp on special day mcm bday mesti x akan lupa utk wish.

selama ni dialah doctor x bertauliah aku.. apa² symptom terasa sakit mesti tny dia dulu, mulalah dia screenshot segala info dia jmp.. dia lah bg ayat penyedap hati supaya x rs risau, jgn pikir negative.. jgn tkt jmp doctor..

lps ni xde dh dpt soalan dr dia bertanya...
ada good news x? bila nk kawin dgn bf? bf sihat? haishhh dia lg risau bf kite.. selalu nasihat igtkan jgn nakal², jgn buat jahat, jgn buat benda x elok, jgn lupa solat...

xde dh session nk kacau² org.. xde lg teman yg ajak mkn burger lepak borak kt parking kete, xde lg teman yg tiber dtg office ajak kuar gi lunch.. xde dh dpt bunga on my bday, no more 🐻.. (I will cherish all the bears you gave me).

Ya Allah...
perkenalan yg mula dr sini dunia tipu², terus ke dunia realiti.. kami berdua tau batas kami, kami bkn lovers, kami ada life sendiri, hormat dgn status masing²...

papi...
how do I end up calling u papi? ntahlah, dr duk main² terus lekat.. klu org tgk mcm bercinta, tp kite dua je phm.. pelik tp benar, tu lah kami..

dia sahabat yg sentiasa ada, sentiasa mendengar keluhan hati. kini tiada lg, aku kehilangan seorang sahabat yang baik, semoga roh Arwah sentiasa di cucuri rahmat Allah dan ditempatkan dalam golongan orang² beriman.. Al-Fatihah
🐻🌹
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیْمِ

اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعٰلَمِیْنَ(1) الرَّحْمٰنِ الرَّحِیْمِ(2) مٰلِكِ یَوْمِ الدِّیْنِﭤ(3) اِیَّاكَ نَعْبُدُ وَ اِیَّاكَ نَسْتَعِیْنُﭤ(4) اِهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیْمَ(5) صِرَاطَ الَّذِیْنَ اَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ ﴰ غَیْرِ الْمَغْضُوْبِ عَلَیْهِمْ وَ لَا الضَّآلِّیْنَ(7)

- ms lily -
26/6/2023

🄻🄸🄻🅈 🄿🄰🅁🅃 🄸Where stories live. Discover now