luku-3
Viimein sain siivottua kämpän tölkeistä, pulloista ja muovimukeista, ajattelin miten saisin hajun vietyä pois, kun keittiössä ainaki haisi ihan kaljalle. Otin imurin esille ja imuroin keittiön ja olohuoneen, pyyhin vielä pöydät pesuaineella. (Tottakai laitan turhia yksityiskohtia) Viimein koti tuoksu taas raikkaalle ja iskä ei takuulla huomais mitään.
Viestiääni kuului puhelimestani ja kaivoin sen taskusta, tsekkasin whatsapin. Sain viestin Aatokselta, jonka kanssa olin vaihtanut numeroita bileiden aikana.
"Hyvät bileet ✌️ Nähään huomenna koulussa", viestissä luki ja vastasin takaisin:
"Joo ihan ok bileet, nähää." Työnsin puhelimeni takaisin taskuun ja ravistelin hiuksiani. Mitä? Mun hiukset tuntu ihan tahmaisilta, oliks joku kusipää läikyttäny mun hiuksiin jotain. En millää jaksais mennä suihkuu, mut pakko mennä jos en haluu olla joku rasvaletti.Käväisin nopeasti suihkussa ja tein nopeasti vielä läksyt, katsoin vielä uudet vaatteet huomiselle ja viikkasin siistiin pinoon. Kello oli puoli kaksitoista ja viimein sain rämähtää sängylle.
Herätyskello soi 7.00, mutta olin vielä niin väsynyt eiliseltä, että oli pakko laittaa torkulle. Nukahdin uudelleen ja heräsin taas. Katsoin kelloa ja se oli... 8.30. Voi paska! Oon myöhässä, tokana koulupäivänä. Vähän skarppii nyt Daniel!
Nappasin lattialta ruskeat housuni ja yritin pukea ne nopeasti ylleni samalla kun hyppelehdin yhdellä jalalla. Puin mustan t-paitani ja valkoisen hupparini siitä lattialla olevasta pinosta. kurotin vielä nopeasti hopeaan kaulakoruuni, joka oli haalentunut vähän rusehtavan puolelle.
Juoksin portaat alas ja nappasin evääksi banaanin, puin takkini ja työnsin pipon päähän. Aloin hölkätä ja syödä banaania samaan aikaan kun kiiruhdin kouluun, banaani oli vähän vanhentunut ja väänsin oudon ilmeen sitä maistettua. Heitin banaanin juostessa roskakoriin, heh, napakymppi!
Viimein näin lukion ovet aidan yli ja juoksin portaille, paiskasin oven auki, niin että oven lasi tärähti. Laitoin takin naulakkoon ja riisuin kengät.
Kävelin vielä nopeasti luokka oven eteen ja ravistelin vähän hiuksia ja pyyhin paitaani. Koputin oveen ja opettaja tuli avaamaan, näin kuinka luokka tuijotti, mutta ignoorasin sen ja heilautin opettajalle kättä.
"Sori, kun olin myöhäs, nukuin pommiin", mutisin opettajalle.
"Huolehdi jatkossa saapuvasi ajoissa paikalle", ope sano ja näytti myöntyvältä.
Nyökkäsin ja istuuduin pulpettini taakse. Vieressäni oleva Aatos vilkas mua ja sano:
"Ottaako sua yhtään päähän, ku näin sut kittaavan eile", Aatos naurahti ja pyöritti kynää sormiensa ympärillä."Itseasias vähän joo", sanoin tälle ja tuli mieleen eilinen riita Karoliinan kans, oli se vieläki mun mielestä ihan mäntti.
"Onks sul joku syy siihen vai ihan sen bilehuuman takiako joit nii paljo?" Aatos kysäs käännettyään päänsä takasin taulua kohti.
"Riitelin tyttöystäväni kanssa", myönsin Aatokselle.
"Aivan, se selittääki. No hei, jutellaan lisää ruokatunnilla", aatos tökkäs kyynärpäällään mua kylkee. Vilkasin Aatosta ja hymyilin sille.
Oli ruokatunnin aika ja kävelin hakemaan ruo'an. Nappasin säälittävän kokoisen hernekeitto annoksen, koska hernekeitto on suoraan sanottuna ihan paskaa. Olin kävelemässä Aatoksen luo, mutta huomasin Karoliinan viereisessä pöydässä. Otin tilaisuuden vastaan jutella hänelle, joten sen tein.
BINABASA MO ANG
oh SHIT, or is it?
Romance• 16v poika Daniel, ruskeat hiukset ja vihreät silmät, muuttaa uuteen kaupunkiin ja menee lukioon. Daniel harrastaa pianon soittoa, vaikka hän ei harrastustaan kenellekkään kerro. Lukion varrella Daniel kokee uusia tunteita, käy bileissä ja jää ajat...