BÖLÜM 48

47 8 0
                                    

Alemin içinde küçük bir zerre gösterin ki içinde sevgi olmasın. Bütün herşey aşk üzerine sevgi üzerine kurulmuşken, nasıl olur da sevgisiz Sevgiliye ulaşılır? İçine sevgi ve samimiyet konulmayan mektup Cânâna hiç ulaşır mı? Candan gelmeyen şey Cânâna gider mi?

Nasıl ki bebek anne sütünü içince hem çabuk gelişir hem de güçlü olur, anne sütü icilmezse bebeğin gelişiminde sorunlar olur. . Sevgi de aynen öyledir. Burdaki süt ilmi , anne sütü ise sevgiyi temsil eder . Bir bebeğe normal sütü verirsen büyür ama gelişmez ancak anne sütü verirseniz gelişir.

İşte bu yüzden istediğimiz kadar kitap okuyalım, bilgi edinelim bu bizi geliştirmez , nasıl ki esege kitap yüklersin aynen o durumda olunur. Sevgi katılmayan ilimle yapılan amel, bizi büyütür ama geliştirmez. İstediğimiz kadar cenneti cehennemi namazı ahireti anlatalım. . Bunların içi sevgi dolu değilse gerçekten boş birşey var ; samimi olmak ,ihlasli olmak ve muhabbet beslemek gibi.. alt yapısı olmazsa sadece surette kalır sirete tesir etmez. Allahın nazar ettiği yerde sirettir.

Genellikle ne yaparlar Allah'ı sevdirmek yerine şöyle yaparsan Allah böyle yapar,

Boyle edersen Allah soyle eder... korkutarak amel edilmez... korkunun icinde samimiyet arayalim ihlas arayalim muhabbet arayalim bakalim bulabilecek miyiz???

Hafız'ın kalemindenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin