#4 Başarısızlıklar Bizi Yıkamaz

5 2 0
                                    

14.09.2023

Sevgili Açelya,

Az sonra bir kadınla görüşeceğim. Ne olduğunu bilmiyorum. Herşeyi birazdan öğreneceğim...

Her şeyi öğrendim!
Öncelikle, kadın annesini öldüren babasını hapise tıkmayı planlıyor, istiyor.
Annesi ve babası uzun zamandır kavgalıymış. Annesi dayanamayıp annesinin. Yani müvekkilimin anneannseine kaçmış. Adam karısının kaçtığını öğrenince ne yapmışsa artık bulmuş kadını, çekmiş silahı üç el ateş etmiş karısına. Bunlar olurken müvekkilim yurt dışına iş gezisindeymiş. Olayı öğrenince apar topar buraya gelmiş. Bu olayları anneannesinden öğrenmiş. 8 gün yoğum bakımda kalmış annesi, ama kurtaramamışlar. Kısacası bu, kızı bu olayları anlatırken görseydin. Çok kötü olmuştu, ela gözlerinin içi kızarmış, teni beyaza kesmişti.

Ölügibiydi.

Bu kızı kurtarmak zorundayız. Daha gencecik öksüz kalmış. Bir yaş büyük benden 22 yaşında. Ve biz bu kızı düzelteceğiz.

Şimdi gidip biraz araştırma yapacağım. Her olaydan seni bilgilendiririm.

...

21.09.2023

Sevgili Açelya,

Tüm olaylara hakimin. Bugün davamız var o adamı hapse tıkıcağız. O kızı düzelteceğiz.
Neyse ben davaya gidiyorum. Seni bilgilendiririm.

...

Olmadı!

Yeterli delil ve tanık bulunamadığı için dava 30 Eylül tarihine ertelendi. Delil nasıl bulacağım bilmiyorum.
Kızın anneannesinin oturduğu sokak, eski, yollarına bir arabanın anca sıkacağı bir yerde bulunuyor.
Banada deliden çok tanık bulmak düşüyor. Hazırlanıp çıkalım.
Evet sende geliyorsun. Seni artık not defteri olarakda kullanacağım. Şehitlerin, müvekkillerimden aldığım notlarıda senle paylaşacağım.

Gidelim!

...

Geldik. Müvekkilim İrem Hanımın annesinin büyüdüğü mahalle. Önce İrem Hanımın anneansenin evine geldik. Burası müstakil, güzel bahçesi olan başka yuva. İrem Hanım kapıyı tıklatırken, ben yazmaktan sana bilgi aktarmaktan kendimi alıkoyamıyorum.

İçeri girdiğimizde otantik bir salon karşıladı bizi. Köy hayatına benzetilmeye çalışılmış evin tek kusuru, İstanbulun sessiz semtlerinden birinde yer alması.
Sohbet muhabbetten sonra direk konuya girdim.
Tek tek ayrıntılı bir şekilde birde İrem Hanımın anneanseni Hatice Hanımdan dinledim olayları.
28 Ağustos sabahın en erken saatlerinde gelmiş kızı kapısına. "Belliki yine dayak yemiş" diye devam etti Hatice Hanım. O an içimde bir kıvılcım koptu! Nasıl yani kızının kocasından dayak yediğini biliyormuydu. O adamla evlendiyerek göz göre göre ateşemi attı kızını bu kadın.
Ama dur bakalım.
Kızını içeri almış, tüm olanları anlatmış annesine. "Ana yüreği" demiş basmış kızını yüreğine saklaya bildiği kadar saklamış o adamdan. Anlattığına göre kızı çoğu kez boşanma girişiminde bulunmuş ama kocası izin vermemiş. Daha çok hırpalamış kadını, kadında en son pes etmiş. Annesine kaçmış. Bir kaç gün saklamış kızını o adamdan ama en sonunda bulmuş. Kızını fırına göndermiş. Ama belki beş dakika geçmeden bir silah sesi doldurmuş mahalleyi. Apar topar dışarı çıkmış. Sokağın ucunda toplanan kalabalığı görünce az çok tahmin etmiş olanı ama inanmak istememiş. Gözleriyle görmek istemiş. Görmüş! Kızı kanlar içinde yerde yatarken o da baygınlık geçirmiş.

Gözlerini açtığında hastanedeymiş.
Hatice Hanımın bize anlattıklarından sonra, ordan ayrılıp başka evler gezdik İrem'le. Hepsinin anlattıkları Hatice Hanımın anlattıklarına uyuyordu. Kadının vuruluşu, milletin başında toplanması, Hatice Hanımın gelip kendi gözlerirle gördükten sonra bayılıp kızıyla hastaneye götürülmesi. Çoğu kişi bunu anlattı aralarından bazılarınıda ikna ettik, mahkemede tanıklık etmeleri için.

Şimdi bize düşen şevkhalade, hakimin gözlerini kamaştıracak bir konuşma.

Bugünlük bu kadar Açelya, ben konuşmamı hazırlayacağım. Mahkeme günü yeniden görüşeceğiz.








...

Nasıl buldunuz. Çook merak ediyorum düşüncelerinizi.
Ayla iyi bir kız savaşçı özgür ruhlu özgüvenli.
Merak ediyorum Ayla'nın burcunu tahmin edebilirmisiniz?
Düşüncelerinizi bekliyorum.

Görüşürüzzz🤗🤗
Oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayın.

Açelya Günlükleri Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin