EP 17 👑

35 8 0
                                    

KING

Ep 17

Jam menunjukkan pukul 12 malam

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Jam menunjukkan pukul 12 malam.kelihatan mereka baru pulang ke rumah dan masing masing sudah kepenatan.kai lantas berbaring di sofa ruang tamu sambil membetulkan urat lehernya akibat kepenatan.

Hoshi:jeonghan,kau tak explain lagi pasal pergaduhan tadi.kau nampak siapa sampai terdesak sangat nak kejar orang tu?

Jeonghan:emm..

Hoshi mula mengerutkan kening kerana masih keliru dengan apa yang terjadi.Jeonghan lantas memandang ke arah ji hyo seakan akan memberi isyarat sesuatu.ji hyo mengangguk perlahan dan terus berkata,

Ji hyo:pasal surat tu..aku rasa kemungkinan besar dari pembunuh.siapa siapa je boleh jadi suspek dalam kelab tadi.kan jeonghan?kau ada nampak someone mencurigakan ke?

Jeonghan mengangguk laju dan mengangkat kedua dua kening ke arah hoshi yang seperti ragu ragu dengannya

Kai:tapi..aku rasa kau kejar orang yang tepat tadi.kau semua tak dengar ke apa yang lelaki bertopeng tu cakap."ketua aku?"something wrong somewhere.

Ji hyo:dan kita buat kerja gila sebab tak kejar penyangak tu.heh..

Ji hyo mengeluh sambil menyilangkan tangannya.

Kai:right?kedengaran macam bukan kumpulan Red Kight yang sebelum ni.kumpulan yang terpantas handle misi misi yang complicated. look at us now?lembap macam sibut babi!

Ji hyo:hei..

Kai:apa?salah ke apa yang aku cakap?and who the fuck is king ni?sejak bila dia muncul dalam team polis pulak?

Hoshi:maksudnya..ada diantara kita yang berkomplot dengan pembunuh tu?

Kai:misi kita sebelum ni semuanya berjalan dengan lancar.tapi lepas je kita dapat misi pasal pembunuh bersiri yang tengah popular dekat bandar Queen ni...semua jadi hancur!atau kau..

Kai mula memandang ke arah jeonghan.baru sahaja ji hyo ingin membuka bicara,jeonghan lantas mempertahankan dirinya.

Jeonghan:apa?sekarang kau nak tuduh aku pulak?dah lupa ke siapa yang paksa aku masuk Red Knight ni?

Semua mata tertumpu ke arah hoshi.hoshi hanya mampu menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Jeonghan:see?takde masa aku nak khianat team ni.dahlah,tak penat ke berperang mulut lewat malam macam ni?

Dia berpura pura menguap dan menggosok matanya dengan perlahan.beberapa saat dia mula memulas tombol pintu dan masuk ke dalam biliknya.

Di dalam bilik,

Jeonghan mengeluh dan duduk di kerusi berpusing sambil melihat skrin komputer yang masih bernyala.baru sahaja dia ingin menyandarkan belakangnya di kerusi itu,kedengaran bunyi mesej baru masuk.ting!

Jeonghan mengerutkan kening dan melihat mesej yang baru masuk dari nombor yang tidak dikenali.

"Hei Son.apa khabar raja segala permainan?dah lama kita tak bersemuka.heh,jangan terlampau selesa pada kedudukan kau sekarang.kita akan berjumpa tak lama lagi,KING" - A

Jeonghan mengenggam telefonnya dengan kuat sambil mengeluh.dia pasti ini angkara ayahnya.tapi pada masa yang sama,dia sudah bersedia dengan apa yang akan berlaku pada dirinya tak lama lagi.

_________________•_______________

_________________•_______________

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Di loteng tingkat atas.jeonghan membuat keputusan untuk tenangkan fikiran.angin yang agak kuat membuatkan hidungnya sedikit kemerahan kerana sejuk.dia terkejut apabila melihat ji hyo yang sedang naik ke atas loteng sambil berjalan perlahan menghampirinya

Jeonghan:kau buat apa dekat sini?

Ji hyo menggosokkan kedua dua tangannya kerana kesejukkan.gadis itu sempat mengukirkan senyuman sambil duduk di sebelah jeonghan.

Ji hyo:takde apa.aku cuma nak ambil angin malam.aku hairan sebab ada orang tu kata dah ngantuk.tapi..hmm kau betul betul ok ke jeonghan pasal hal tadi?

Jeonghan hanya memandang langit malam dengan pandangan kosong tanpa menjawab pertanyaan gadis itu

Ji hyo:jadi,bagitau aku.apa istimewanya gelaran 'King' ni sampaikan ayah kau boleh anggap kau macam tu?

Jeonghan hanya tersenyum sinis sambil menggelengkan kepala,

Jeonghan:kau merepek apa ni?aku langsung takde pertalian darah dengan mana mana kerabat diraja.gelaran 'king' tu?that's a bullshit

Ji hyo memandang jeonghan dengan perasaan serba salah.kemudian matanya memandang sekilas ke arah luka pada lengan lelaki itu

Ji hyo:parut lama kau tu..mungkin tak sesakit dengan luka pada hati kau kan?

Jeonghan terus memakai jaket hitamnya apabila menyedari dia hanya mengenakan tshirt hitam berlengan pendek.

Ji hyo:aku cuma nak kau tau yang parut parut lama kau ni antara satu benda yang aku rasa kau ni orang kuat.i see..tak hairanlah kau ni anak bekas ketua polis,bukan?

Jeonghan membulatkan mata dan mula mengukirkan senyuman.dia agak terharu kerana gadis itu melabelkan dirinya sebagai anak bekas ketua polis berbanding title 'anak pembunuh'.

Ji hyo:kau nak tau sesuatu?aku perasan yang manusia berlumba lumba nak tulis lirik lagu atau puisi pasal senyuman seorang perempuan.but damn..look at you. Aku rasa senyuman kau boleh terangi seluruh bandar ini.

Jeonghan sudah ketawa kecil dan dia mula rasa lebih baik apabila ji hyo cuba untuk gembirakannya.tak semua orang boleh lakukan hal seperti itu.kemudian jeonghan mengerutkan kening apabila melihat dua orang lelaki yang sedang memandang tajam ke arahnya dari luar rumah Red Knight.ji hyo mula menyedari kehadiran mereka apabila jeonghan menyiku lengannya.mereka mula berdiri serentak,

Jeonghan:macam mana mereka boleh..ji hyo,aku rasa tak sedap hati.sebelum apa apa jadi,aku kena halang.dan kau..

Ji hyo:aku ikut

Baru sahaja ji hyo ingin mengeluarkan pistol,jeonghan lantas menghalang gadis itu sambil menggelengkan kepala dengan laju

Jeonghan:nanti dulu.jangan buat keputusan terburu buru.kau berundur dulu,ji hyo.tunggu aku bagi isyarat baru kau sergah mereka.aku nak kau kejutkan hoshi dengan kai sementara aku lengahkan masa.

Ji hyo:jeonghan..

Ji hyo mengalihkan pandangan ke arah dua orang lelaki berpakaian serba hitam sambil keningnya dikerutkan.jeonghan mengenggam tangan ji hyo dengan kuat lalu berkata,

Jeonghan:aku perlukan pertolongan kau

Bersambung

KINGTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang