EP 22 👑

40 5 0
                                    

KING

Ep 22

Suzy yang mengenakan topeng kulit pada wajah membuatkan jeonghan dan ji hyo tidak dapat mengenalinya.sedangkan hoshi dari tadi menundukkan wajah kerana sudah mengetahui perkara sebenar.suzy terus membelah topeng kulit pada wajahnya itu dengan perlahan dan membuatkan wajah jeonghan dan ji hyo berkerut.kemudian ji hyo terus membulatkan mata dan berkata,

Ji hyo:suzy?nanti dulu.a..apa semua ni?

Suzy menyilangkan tangannya sambil ralik mengunyah gula gula getah.jeonghan pula sudah mengenggam penumbuk kerana malas mahu melihat 'drama queen' ini.

Suzy:ji hyo?mana niat kau nak tembak orang orang aku tadi?oh!aku rasa kau boleh tukar target pertama kau.apa kata kau tembak aku dulu?mungkin "permainan" ni semua akan berakhir dengan cepat.

Suzy terus memegang tangan ji hyo dengan perlahan dan menghalakan pistol itu ke arah kepalanya sendiri.kedua dua keningnya diangkat tanda mencabar rakannya,ji hyo.

Suzy:tembaklah,tak guna!

Ji hyo masih ragu ragu untuk melepaskan tembakan pada kepala suzy.jeonghan dari tadi memandang ke arah ji hyo.hal ni mengingatkannya apabila dia sendiri tidak berani untuk menembak ayahnya walaupun Andra sudah mencabar dirinya beberapa kali.

Suzy:look at you,ji hyo.mana sifat tegas kau sebagai Leader Red Knight?yang sanggup buat apa saja kalau ahli sendiri dalam bahaya.

Ji hyo:kau ni..

Ji hyo terpaksa akur dan terus menurunkan pistolnya sambil mendengus geram.Baru sahaja dia ingin berlari mendekati hoshi,jeonghan terus menghalang apabila melihat suzy yang sedang menghala pisau ke arah mata hoshi

Jeonghan:ji hyo,jangan!

Dia terus menarik tangan ji hyo sebagai langkah berjaga jaga.langkah ji hyo terhenti apabila melihat tindakan suzy itu.

suzy membulatkan mata apabila melihat jeonghan yang sedang memegang tangan ji hyo

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

suzy membulatkan mata apabila melihat jeonghan yang sedang memegang tangan ji hyo.celaka!dia terus meletakkan pisau di keliling wajah hoshi

Hoshi:suzy..

Suzy:Yoon Jeonghan..

Mata jeonghan masih tidak beralih dari memandang hoshi kerana takut rakannya tercedera.kata kata suzy masih tidak diendahkan.

Suzy:King!!

Dia menjerit nyaring kerana dari tadi lelaki itu tidak menghiraukannya malah langsung tidak memandang ke arahnya.amarahnya semakin membuak buak apabila jeonghan masih tidak melepaskan tangan dari ji hyo.tak guna!

Suzy:mari kita main permainan.apa kata..kita main truth or dare?bermula dari kau,ji hyo.

Ji hyo:kau merepek apa ni?permainan yang tak masuk akal apa yang kau nak kami main ni?jangan buang masa orang lain boleh tak?daripada layan kau,lebih baik aku settlekan kertas kerja yang berlambak dekat balai tu.

Suzy:ahah..teruskan membebel

Suzy terus menendang perut hoshi sehingga lelaki itu menjerit kesakitan,

Jeonghan:lepaskan dia lah,tak guna!

Suzy:tenang..kalau kau berdua nak hoshi selamat,dengar cakap aku.berbalik pada kau,ji hyo.aku tanya lagi sekali.truth or dare?lambat!kalau macam tu,aku anggap je kau pilih truth!

Ji hyo mengenggam penumbuk sambil mengerutkan kening.jeonghan sudah menggulingkan biji mata dan baginya semua ni tidak masuk dek akal!

Ji hyo:baik.aku pilih truth.tapi kau janji dengan aku.lepas kami main permainan tak guna ni,kau lepaskan hoshi.

Suzy:apa hubungan kau dengan yoon jeonghan?

Jeonghan dan ji hyo memandang serentak sambil mengerutkan kening.masing masing sudah terdiam.apa kena mengena?ji hyo sudah pelik dengan soalan itu

Ji hyo:(dalam hati:nanti dulu..jangan jangan suzy yang hantar mesej dekat jeonghan?maknanya,dia...Queen?)

Dia sendiri masih buntu dengan pangilan panggilan itu semua.baginya,itu hanya nama samaran semata mata.tapi dia cuba untuk memberi jawapan yang selamat kerana sekarang,yang hanya dia perlu fikir adalah keselamatan semua.

Suzy:jawablah!aku tanya..apa hubungan kau dengan jeonghan?!

Ji hyo:macam mana kalau aku..

Suzy:aku perlukan jawapan!kalau kau masih tak nak jawab,aku bunuh hoshi!aku cuma nak dengar kau jawab tak!itu saja!

Jeonghan:hah?!

Suzy terus menghalakan pisau ke arah mata hoshi.ji hyo sudah mengangkat kedua dua tangannya tanda mengalah dan ingin menjawab pertanyaan gadis itu.

Ji hyo melepaskan tangannya dari genggaman jeonghan dan membuatkan lelaki itu mengerutkan kening kerana pelik.apa maksud gadis ini?

Ji hyo:apa?kau fikir aku dengan jeonghan ada apa apa ke?bercinta?HAHAHAHAHA!kau dah lupa ke yang aku ni anak inspektor?aku takde masa nak fikir hal hal macam ni.kau dah dengar kan jawapan aku?

Jeonghan memandang ji hyo dengan wajah yang kehairanan.jadi selama ni..ji hyo hanya anggap dia sebagai kawan?kemudian dia melihat tangan ji hyo yang memberi suatu signal dan dia sendiri tidak pasti maksud gadis itu.

ji hyo hanya anggap dia sebagai kawan?kemudian dia melihat tangan ji hyo yang memberi suatu signal dan dia sendiri tidak pasti maksud gadis itu

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Suzy mengukirkan senyuman sinis dan terasa puas dengan jawapan ji hyo.kemudian dia mengambil kayu dan memukul mata hoshi berkali kali .baru saja jeonghan ingin mengejar gadis itu yang mula larikan diri, namun ada beberapa konco konco ayahnya yang sedang bersedia mengacukan pistol ke arahnya dan membuatkan dia tidak dapat untuk menangkap gadis itu.ji hyo mula memapah hoshi dan menyuruh jeonghan memanggil ambulans.

________________•________________

Di hospital.jeonghan masih setia menemani hoshi yang masih tidak sedarkan diri.manakala ji hyo sedang berada di luar bilik rawatan sambil berbincang sesuatu dengan anggota polis tentang kai yang sudah sedarkan diri.

Kata kata doktor tadi terngiang ngiang di kepala jeonghan,

"Maaf,lepas pemeriksaan tadi..saya nak bagitau yang saraf mata kanan kawan kamu dah cedera teruk.jadi tahap penglihatan dia dah tak terang macam dulu dan boleh dikatakan.. "buta"."

Dia melepaskan keluhan yang berat lalu menangis teresak esak.kepalanya dibenamkan di katil pesakit sambil menggelengkan kepalanya beberapa kali.

Jeonghan:semuanya sebab aku lagi ke?

Bersambung

KINGTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang