Kaki aku berlari sepantas yang mungkin sebelum memasuki studio apartment aku. Sebenarnya, rumah ni tak ada tab mandi tapi disebabkan pemilik rumah ni adalah kawan baik mak aku sendiri, seperti ayat zaman sekarang aku menggunakan kesempatan dalam kesempitan (yeke ayat tu entahlah).
Makcik tu.. dia bagi tab plastik yang bersaiz dewasa (ada kut entahlah dulu), aku pun tak pasti aku muat nak masuk ke tidak.
Tab mandi itu dipenuhkan dengan air sejuk. Orang kata, kalau air tu lagi sejuk, lagi banyak buih. Lagi banyak buih, lagi wangi! Takpe, kalau sejuk sangat, aku boleh letak arang panas dalam tu. (Kata seseorang yang tidak mempunyai water heater keukeukue).
Jaket dan seluar dibuka cepat, meninggalkan aku dengan seluar dalam berwarna biru plain dan singlet hitam.
Baru saja meletakkan sabun yang aku baru dapat tadi dalam tab mandi tu, tiba-tiba otak aku baru teringat nak tangkap gambar dulu. Hari bersejarah macam ni mana boleh dilupakan!
Berlari aku keluar mengambil telefon tapi sayang, telefon dah nak habis bateri. Aku terdiam sebentar. Nak pakai apa nak tangkap gambar ni? Aduh.. tING! Otak aku yang selalu jammed ni tiba-tiba berfungsi.
Kotak yang berada di atas almari pakaian aku dicapai sebelum pantas tangan aku mengambil kamera Nikon yang appa belikan sebelum dia bercuti ke Malaysia.
Kaki pantas memasuki bilik mandi aku sambil tangan sibuk membelek-belek kamera itu.
"Mana satu butang tangkap gambar tu... Ni ke? Eh tak. Habis tu.. OHHH! YANG NI!"
CHEKIK!
Satu badan aku terus berubah pucat. Setiap bulu yang ada pada aku menaik tegak. Mata aku membulat. Rahang aku jatuh sampai ke perut. Sebelum badan aku perlahan-lahan berpaling ke belakang dan kaki aku bergerak keluar dari bilik mandi itu.
Aku nampak.. tatu bulan dibelakang tubuhnya tapi.. kenapa ada barcode harga di belakang tengkuknya?
YOU ARE READING
Sabun Park | Chimin
FanfictionGila tak gembira bila kau dapat secara percuma bath bomb limited keluaran Park Jimin, penyanyi terkenal di South Korea! Tapi aneh, kenapa benda lain pula yang keluar? ©Cover : latterin29_ Copyright © 2022 by pottaetto | COMPLETED