"Aşk sözü her ağıza layık değildir.Ne war ki,insanların en çok telaffuz ettiği söz de yine budur.Günümüzde insanların yediği içtiği sanki Aşk'tır.Bir faniye gönül bağlamak,ona methiyeler düzmek,durmadan onu anmak,hüsrana kapı açmaktır.Çünkü Aşk bu değildir.Bu,ancak saçma sapan bir sewda olabilir.Öyle olduğu için de kimse murâdına erememiştir....
Âşk,bahçelere güller hediye eder.
Âşk'ın gazelini yazmak için de Hazret-i Mevlana gibi,Yûnus gibi erler gerekir.Aşk sözle anlatılmaz,yaşamakla bilinir." Aşk nedir?"
diye sorana Cenab-ı Mevlana (kuddise sirruh):
"Ben ol da bil"
demiştir.Nasıl ki "bal...bal" demekle insan bal yemiş olmazsa,"Aşk,Aşk" sözü ile de Aşk'ın deryasına dalamaz.Sadece kendisini avutur o kadar.Gam seline değirmen olan insanlar,güzel Aşk'ı da,Aşk'ın adını da berbat ettiler.
Söz Hazret-i Mevlana'nın (O söylerse güzel söyler,tâ candan,gönülden söz eder:"Aşıkların sevinci ve gamı Allah'tır.Onların el emeği ve ücretleri yine O'dur!"
"Her kimde,güzel Allah'dan maadasına bir Aşk varsa;O Aşk,şeker yemek kadar tatlı bile olsa,yine can çekişmektedir"
"Ey müştak-u mest olan kimse! Asıl iş o iştir ki: Onu işlerken ölüm gelsin,öyle hayırlı bir işte ölümün gelmesi hoştur"
İşte bizim bütün eksikliğimiz burada! Gönlünü dünya güzeline kaptıranlar bir başka güzeli sevmeye gönül bulamazlar.Dünya,onları değirmenlerinde öğütür ve bir avuc nedâmetle baş başa bırakıwerir.
Ewet: Hak muhabbetinin kâsesindem içmek devleti herkese werilmemiştir.Herkes yola çıkar,fakat menziline varanlar ancak erlerdir...
**Mustafa Necati Bursalı**
(O,erlerden olamasak bile olanların yolundan gitmeyi,Onların Allah'a olan hakiki Aşk'larını örnek alıp hayatımıza dûstur edinmeyi Nasip eyle YA RABBİ)
****AMİN****
ŞİMDİ OKUDUĞUN
🌷ALLAH İÇİN SEWMEK🌷
PoetryNeden birbirinize Ahretlik diyorsunuz dede? -Bu dünya muhabbet için çok kısa Cancağzım...