"Hallo allemaal en wat fijn dat jullie er allemaal weer zijn. Voordat ik de planning voor het nieuwe seizoen vertel wil ik jullie eerst aan iemand voorstellen. Dit is Lotte jullie nieuwe collega en zij neemt de rol van Emma op zich" vertelt Thomas van Goethem tegen de cast van #Likeme die bijeen gekomen is om het een en ander te bespreken voor de komende tijd. "Sommige van jullie kennen haar misschien al, ze heeft al wel een paar dingetjes voor Likeme gedaan en zal dus nu ook tot de hoofd cast behoren."
Lotte zelf staat er een beetje ongemakkelijk bij, ze is namelijk best wel nerveus en vindt het ook wel een beetje eng met al die blikken zo op haar gericht. "Ga maar zitten dan zal ik beginnen met het vertellen van de planning" zegt Thomas. Lotte knikt en gaat op de vrije stoel tussen Pommelien en Fransisco in zitten. Pommelien kent ze al wel iets beter dan de rest van onder andere hun deelname aan de musical Annie.
"O Lotte ik ben zo blij dat je er bent" zegt ze enthousiast en geeft haar een knuffel. Lotte schrikt een beetje van deze onverwachte actie, maar knuffelt haar even kort terug. "Ik ben ook echt mega blij dat je de cast komt versterken. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Op de set is het ook altijd gezellig en zeker tijdens de dansrepetities" zegt Fransisco nog enthousiaster, eigenlijk iets te enthousiast.
"Ehm ja dankjewel Fransisco voor je bijdrage, maar ik wil graag even beginnen met de planning" onderbreekt Thomas hem. "Ja weer iets te blij Fran" zegt Sali met een knipoog tegen hem.
"Goed zoals jullie weten gaan we deze zomer opnemen voor het derde seizoen. Voor de opnamens zullen er dansrepetities, zanglessen en het inzingen van de liedjes plaatsvinden. Tijdens de opnamens zullen er ook optredens zijn voor de zomertour. Dus we gaan een hele drukke, maar zeer leuke zomer tegemoet. Ik zal jullie alle data van dit allemaal even per mail doorsturen zodat jullie overal op tijd aanwezig zijn. Zorg dat je overal om de juiste tijd bent, want anders komen we in de problemen natuurlijk, maar ik weet van jullie allemaal dat jullie deze verantwoordelijkheid wel dragen en het beste proberen neer te zetten."Er wordt nog even gepraat om alles duidelijk te maken en na een dik uur is de vergadering voorbij. Hierna gaan de castleden naar buiten. "Wow we hebben het wel druk en ik heb ook nog al mijn eigen dingen er tussendoor, nou ja het zal wel een kwestie van goed plannen zijn zeker" zegt Camille als ze buiten staan. "Ja druk, maar wel super leuk. Dus dat komt helemaal goed. Geloof me maar" antwoord Fransisco.
"Heb je er nog zin in nu je dit allemaal zo hebt gehoord en je agenda volledig vol staat?" vraagt Pommelien aan Lotte. "Ja juist. Ik heb er alleen nog maar meet zin in. Voor mij zal het nog niet zo druk zijn als voor jullie, jullie moeten ook nog allerlei optredens doen." "Klopt, maar dat is ook heel erg leuk. Volgend jaar als iedereen ke kent mag je vast ook wel mee op tour en al die leuke oude klassiekers brengen voor alle kinderen." "Nu al zin in, maar ik moet trouwens nog even naar Thomas. Tot straks" zegt Lotte. "Doei, tot zo."
Lotte loopt al zoekend door de gangen, ze weet eigenlijk niet waar ze precies moet zijn en alles lijkt ook zo erg op elkaar. "Kun je het vinden?" Hoort ze opeens achter zich. Ze schrikt ervan. "O sorry ik wilde je niet laten schrikken, maar ik zag je zo zoeken. Ik ben trouwens Maksim aangenaam" zegt hij terwijl hij zijn hand naar haar uitsteekt. Lotte schud zijn hand: "Aangenaam Lotte de Clerck." "Sorry dat ik me trouwens net nog niet had voorgesteld ik was met Sali aan de klets. Ik speel trouwens Vince, maar dat wist je waarschijnlijk al denk ik." "Ja dat wist ik al en het maakt helemaal niet uit hoor dat je je net nog niet had voorgesteld. Ik heb met de rest ook allemaal nog niet echt kennis gemaakt.""Waar was je naar op weg?" vraagt Maksim. "Ik ben naar de visagiste opzoek. Ze zou me voor het eerst omtoveren in de look van Emma. Dan gaat ze wat foto's maken en kijken of dit echt is wat ze bedoelen. Maar zoals je misschien al doorhad kan ik het niet echt vinden" lacht ze een beetje verlegen. "Dat had ik al wel een beetje door ja. Ik zal je de weg wel wijzen." "Lief van je." "Tuurlijk, geen probleem en je bent hier voor het eerst dus ik snap dat je niet gelijk alles weet. Hoe vind je het trouwens tot nu toe?" vraagt hij. "Super leuk, ik heb er echt wel zin in." Maksim heeft het gevoel dat er een maar in deze zin zit. "Maar?" "Ehm nou ja ik ben gewoon een beetje bang dat ik niet echt zou worden opgenomen in jullie groep, ik bedoel jullie zijn al zo hecht" geeft ze toe. "Hey niet zo stressen, dat komt helemaal goed. Iedereen is hier super lief voor elkaar en voelt echt als familie voor elkaar. Ik weet zeker dat iedereen jou ook in hun armen zal sluiten. En alle kinderen zeker. Bovendien waren Sali en Danny ook nieuw in het vorige seizoen en kijk nu die behoren ook tot de Likeme familie. Niks om je zorgen over te maken dus en als er iets is mag je ook altijd naar mij toe komen, ik bijt niet hoor" zegt hij lief.
"Dankjewel dat is echt super lief van je. Sorry dat ik dit dacht trouwens." "Nne niks sorry. Ik snap het helemaal. Het is ook eng om ergens opnieuw te beginnen en iederen te leren kennen" zegt Maksim.
Niet veel later zijn ze aangekomen bij de ruimte waar ze moeten zijn. "Wil je dat ik nog even met je mee loop?" vraagt hij. "Ja, dat lijkt me gezellig."
Hey allemaal, wat vinden jullie van dit verhaal? Laat het zeker even weten. Ook voor leuke ideeën sta ik altijd open.
JE LEEST
Nieuw bij #Likeme
FanfictionDit verhaal gaat over de cast van #likeme en hoe Lotte er bij seizoen drie bij komt. Wat gaat er allemaal in je om als je nieuw bent bij iets dat al bestaat? Viel je je gelijk helemaal op je gemak of denk je dat je er niet bijhoort? Of is het juist...