"Nee, gelukkig is er niks gebeurd tussen ons, alles is helemaal koek en ei tussen Lotte en mij" stuurt Maksim naar Pommelien. "Fijn, want ik zag wel dat jullie tijdens het kijken van de aflevering weg waren en ook wel een tijdje weg bleven. Lotte zat er daarna ook niet meer erg op haar gemak bij. Ik zag het wel, maar ik wilde het niet vragen waar de andere bij waren en toen ze weg gingen wist ik niet zo goed hoe ik er naar moest vragen, wat ik wilde niet te opdringerig zijn." "Geloof me, opdringeriger dan dat ik tegen haar ben geweest de laatste tijd kan bijna niet." "Hoe bedoel je dat?" "Nou ik wist dat er iets met haar aan de hand was, alleen wilde ze dat niet loslaten en ik bleef maar doorzeuren. Maar gelukkig is het allemaal goedgekomen" stuurt Maksim.
"Nou je maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat er nou aan de hand is." "Snap ik, maar ik wil het nog niet tegen je zeggen als ik niet weet of Lotte hier wel achter staat. Anders krijg ik misschien wel ruzie met haar en dat wil ik voorkomen." "Begrijp ik toch, doe het maar lekker op jullie eigen tempo hoor. Dat ik weet dat alles goed zit is al een pak van mijn hart." "Je hoort nog van ons." "Doei Makism en nog veel plezier met Lotte." Pommelien stuurt er nog een knipoog smiley achteraan.
Pommelien denkt al wel te weten dat ze eindelijk elkaars gevoelens aan elkaar hebben openbaart, alleen durft ze dit nog niet met de volle honderd procent zeker te zeggen. Ze hoopt het natuurlijk wel uit de grond van haar hart. Nu kan ze ook stoppen met te piekeren hierover, want het zat haar toch niet zo lekker dat de sfeer gisteravond, tussen Lotte en Maksim, niet helemaal lekker liep. Vannacht heeft ze ook best lopen twijfelen om Maksim een berichtje te sturen, maar heeft dit toch pas de volgende morgen gedaan, om niets te opdringerig over te komen. Ze wil zich namelijk niet bemoeien met dingen die haar eigenlijk helemaal niet aangaan. "O ik hoop zo erg dat ze een relatie met elkaar krijgen of al hebben. Die twee zijn echt mean to be en zo erg gemaakt voor elkaar. Ik wist ook gewoon dat er ooit een stelletje uit Likeme zou komen" denkt ze.
Als Maksim zijn telefoon nog maar enkele seconden heeft weggelegd, voelt hij dat Lotte iets beweegt en langzaam wakker aan het worden is. "Dag schone slaapster" zegt Maksim als hij haar ogen open ziet gaan. "O ik heb echt in tijden niet meer zo goed geslapen als vannacht. Dat komt dan vooral omdat ik bij jou in slaap ben gevallen." Maksim geeft haar een kus op haar voorhoofd. "Ik heb ook echt heerlijk geslapen met zo'n knappe prinses dicht bij mij." "Hou op hoor, anders ga ik echt over mijn nek. Heb je ergens een teiltje staan?" zegt Lotte lachend. "Het is wel de keiharde waarheid hoor. Geloof me echt als ik zeg dat ik niet de enige ben die jou hartstikke knap vindt." Lotte gaat iets rechter op zitten en omhelst hem. "Jij bent echt veel te lief voor mij en voor de rest van de hele wereld trouwens ook." Ze genieten beide van het moment.
De rest van de dag brengen ze gezamenlijk door in het huis van Maksim. Samen kijken ze de aflevering van gisteravond nog even terug, omdat ze door al het gedoe niet hadden opgelet.
Een paar dagen later komt de cast weer bijeen om te repeteren voor het concert dat er over enkele maanden alweer aan zit te komen. Lotte rijd met Maksim mee, omdat ze (alweer) bij hem was blijven slapen. "Wat zeggen we eigenlijk tegen de rest?" vraagt Lotte. "Ik denk dat we het vroeg of laat wel een keer tegen hun moeten vertellen. We kunnen namelijk niet anders, omdat we zo veel met elkaar moeten samenwerken. Ik had het je eigenlijk nog niet verteld, omdat ik het vergeten was, maar Pommelien had een paar dagen geleden nog een berichtje gedaan. De ochtend nadat we met z'n allen de eerste aflevering van seizoen drie gingen kijken. Ze wilde weten of alles oké was tussen ons en of het goed met jou ging. Ze had namelijk wel door dat er iets aan de hand was."
"En wat heb je gezegd?" vraagt Lotte. "Dat het weer goed ging en dat we nog wel een keer tegen haar zouden zeggen wat er aan de hand was. Alleen dat ik het eerst nog met jou zou overleggen. Ik wilde het gelijk met je overleggen, maar je lag no zo lekker tegen mij aan te slapen. Dat ik je niet wakker wilde maken. Na een tijdje werd je wel wakker, maar je begrijpt natuurlijk dat ik met mijn hoofd ergens anders was op dat moment." Maksim haalt zijn rechterhand van het stuur en pakt Lotte haar hand vast.
"Haha, ja ik denk dat ik dat ergens wel snap ja. Dat had ik zelf namen ook die ochtend. Eigenlijk nu nog steeds. Maar even om terug te komen naar of we het nu gaan vertellen of niet. Ik denk dat we het beter wel kunnen zeggen. Tegen Pommelien al helemaal, want ik ken dat al intussen. Die gaat naar alles vissen en dan ontdekt ze het al uit zichzelf. Daarbij vind ik het ook fijn dat ik met haar kan praten en ik wil ook geen geheimen voor haar hebben, ze is zo'n goede vriendin van me geworden." "Ja, ik denk ook dat dat de goede keuze is. Zullen we het haar vanmiddag vertellen en met de rest nog eventjes wachten? Zodat het toch nog een beetje geheim blijft tussen ons twee?" vraagt hij lief. "Klinkt als een top plan" zegt Lotte.
Maksim brengt Lotte's hand naar zijn mond en plant er een zachte kus op. "Ik houd echt zoveel van je weet je dat?" "Ik ook van jou. Heel erg veel zelfs" antwoord Lotte lief.
JE LEEST
Nieuw bij #Likeme
FanfikceDit verhaal gaat over de cast van #likeme en hoe Lotte er bij seizoen drie bij komt. Wat gaat er allemaal in je om als je nieuw bent bij iets dat al bestaat? Viel je je gelijk helemaal op je gemak of denk je dat je er niet bijhoort? Of is het juist...