SEBUAH buku di ambil dari mini rak .Lalu tubuh di lempar ke atas tilam empuk kemudian dia menukar posisi kepada meniarap .
Buku Ilmiah bertajuk The Strength Of Your Scars yang di tulis oleh Liyana Musfirah dari penerbitan Iman di belek .
Lagu barat di buka dan volume di kuatkan .
Dia membaca buku sambil menikmati irama lagu .
Tersengguk sengguk kepalanya mengikut rentak lagu .
TING
Bunyi notifikasi dari gajet mahalnya menarik perhatiannya .
Eirana mencapai telefonnya di atas meja tepi katil lalu menyemak kotak mesej .
' Bebeh , lepas ni jom keluar makan dengan Niclas dan abang Leon '
Eirana mencebik bibir setelah membaca nama Leon tertera pada skrin telefon .
' Sure , tapi lepas I berlatih memanah '
Matanya terpaku pada mesej yang di hantar oleh Khair kekasih hati .
Dia jarang sekali membalas mesej dan menjawab panggilan jejaka itu .
Alasannya .
Kerana dia tidak terlalu sukakan Khair .
Dia bercinta dengan lelaki itu atas dasar bosan saja .
Tapi nampaknya Khair seperti serius dengannya kerana kerap sekali mengajaknya berbual tentang hari perkahwinan mereka berdua nanti .
Tapi selalu di elak oleh Eirana kerana dia tidak suka .
Rasa berdosa kerana telah memainkan perasaan Khair yang tampak seperti ikhlas dengannya .
Namun satu nama yang kerap sekali bermain di kotak fikiran akhir akhir ini .
Leon .
Telefon di letak ke atas katil kembali lalu dia membaringkan tubuh menghadap siling bilik .
Helaan nafas terlepas dari bibir .
Kenapa dia rasakan Leon lelaki yang misteri .
Mengenalinya sebelum dia mengenali lelaki itu lagi .
Tahu akan namanya , lokasi rumahnya dan Leon juga ada kunci pendua pintu sliding beranda biliknya .
Sangat menakutkan .
Siapakah Leon sebenarnya ? Kenapa lelaki itu tampak seakan seseorang yang sudah lama mengenalinya .
Dan benarkah Leon pembunuh ?
Jika benar adakah alasan lelaki itu mendekatinya kerana dia adalah mangsa seterusnya yang perlu di bunuh oleh Leon .
Oh tidak !!
Eirana sesak nafas di atas katil memikirman hal tersebut .
Lalu dia berpura pura mati .
YOU ARE READING
Till Death Do Us Apart
RomanceT H R Y L E O " Querida . What ever I have done , I did it for love " - LEON DREYKOVA " Let me taking care of your heart . Puzzles every missing pieces " - LUC " What about our promised ? Are you gonna break it ? " - QUERIDA . - Our love...