Enjoy~
"Eh Mummy?"batin farhan
"Mummy jangan marah Hiks jangan pukul Nish huwaaa~" tangisan anak laki-laki tersebut semakin keras ,yang diketahui bernama Danish tetapi dipanggil Nish itu ...
Farhan yang mulai panik mencoba menenangkan anak kecil itu dengan memeluknya ,namun baru saja Farhan ingin memeluknya ,anak kecil itu mulai merosot mundur sembari tangan mungilnya melindungi wajahnya Kerna berfikir Farhan ingin memukul dirinya.
Tentu Farhan bingung ,apa yang telah dilakukan oleh pemilik tubuh ini sehinggakan anak kecil dihadapannya begitu takut ,sakingnya tubuh kecil itu terlihat bergetar.
"Hey mummy tidak akan memukul mu mendekatlah"bentar apa ia baru saja memanggil dirinya mummy?ah itu sangat aneh,pikir Farhan
Lalu dengan perlahan Nish mendekat ke arah Farhan dengan perasaan ragu dan gugup,tidak lupa keadaan yang masih terisak, lalu Farhan merentangkan kedua belah tangan nya untuk menyambut Nish dgn hangat ...jika kalian fikir Farhan tidak menyukai budak kalian salah ,meskipun ia pembalap dan suka buat onar di kehidupan lalu ...Farhan sangat lah suka dengan budak anak-anak kecil.
Lalu disaat Nish telah di dalam pelukan Farhan ...Nish kembali menangis tetapi tidak seburuk tadi "Nish enggak mimpi hiks ..kan? Semoga bukan mimpi Hiks..Nish tidak mahu bangun kalau ini mimpi ..."gumam Nish
apabila Farhan mendengar itu hatinya sangat pedih kerana ia sgt faham keadaan budak ini disebabkan Farhan ialah seorang yatim piatu kerana ibubapanya meninggal kerana kecelakaan dan Farhan hidup sebatang kara walaupun telah ditinggalkan sebuah harta dan telah ditawarkan oleh adik ibunya untuk tinggal bersamanya tetapi Farhan memilih untuk tinggal sendiri ...disebabkan itulah hidup Farhan sangat lah bebas ...
"Mummy tidak marah loh cup cup berhenti nangis ya" lalu Nish berhenti akan tangisan nya dan mengangkat kepala nya untuk melihat sang mummy kerana ia hanya menunduk sejak tadi ....
Lalu
Kruk kruk~ (bunyi perut Farhan kerana ia tahan lapar sejak tadi)
Seketika hening...
"Pftt...hahaha"kedua dua nye ketawa
"Apa Nish mau mummy masak sesuatu?"tanya Farhan kepada Nish tetapi sebenarnya ia ingin bertanya kemana arah dapur tapi mana mungkin bisa hairan budak itu kerana tidak tahu dimana dapur ..
Lalu Nish pun mengganguk dengan semangat "mau ii ....tapi mummy bisa masak?" Tanya Nish kerana ia tidak pernah melihat mummynya itu masak
"Bisa dong hehe ...Nish jalan dulu mummy ikut dari blkg ayuh" jawab Farhan dan menyuruh Nish jalan terlebih dahulu kerana bisa berhabis kalau budak itu tau bahawa Farhan tidak tau dimana letak nye dapur
"Ayuhh ...ehh tapi Nish panggil Nia dulu ya mummy "jawab Nish
"Lohh Nia siapa pulak cok" batin farhan
Bersambung....
________
Maaf kalau tak nyambung😔🙏
Galaksi nye entah bila muncul wkwkwkw
Vote ya kalau seru
KAMU SEDANG MEMBACA
chance (geminifourth)
FantasyGemini - galaksi fourth - Farhan/fernan Farhan seorang pembalap motor yang handal dan tidak pernah kalah setiap balapan tetapi entah bagaimana dia di sabotas oleh musuh nye lalu Farhan tewas meninggal tetapi yang aneh nye ia pikir skrg akan berad...