Happy reading~
*
*
*
Pada hari minggu yang cerah fernan skrg berada di dapur untuk membuat sarapan ...si kembar dan Galaksi masih tidur mungkin, mumpung hari minggu ya kan...
"Gw rasa gw harus cari kerja deh...masa mau keluar dari sini dengan tangan kosong" gumam fernan ..Lalu ia lanjut dengan kegiatan masak nya
Semasa ia mahu meletakkan makanan di atas meja ia dikejutkan dengan kedatangan buk Ijah
"Loh buk Ijah bukannya cuti ya hari ni kok disini?" Hairan fernan dgn kedatangan buk ijah
"Owh saya tertinggal barang mas ...baru teringat malam tadi barangnya terus buk fikir ambil hari ni aja"
Fernan hanya ber oh lalu menyambung untuk meletakkan makanan yang ia sudah masak
"Mas galaksi sama si kembar dimana?"tanya buk Ijah
"Rasanya lagi tidur buk ...hari minggu kan biasalah " jelas fernan
"Owh iya ...buk Ijah saja mau ingatin ...sebentar lagi dalam beberapa hari ultah si kembar mau dekat loh" ujar buk Ijah
"Loh iya kah buk Ijah? Makasih ya bagitau.. fernan emang gak tau apa ii deh pasal ini" ucap fernan jujur kerana fernan asli tidak memberitahu nye tentang tarikh hari jadi mereka...maybe dia pun sama enggak tau
"Gak papa kok mas buk Ijah faham" senyum buk Ijah
"Yaudah deh mas ..apa kata mas bangunkan mereka nnti makanan nya sejuk ...saya pergi dulu ya " ucap buk Ijah lalu pamitkan diri...Selepas kepergian buk Ijah ...
Fernan lalu bergegas ke atas untuk membangunkan si kembar dahuluFernan membuka pintu lalu membangunkan mereka...
"Gosok gigi lalu turun bawah ya mummy udah masak sarapan "suruh fernan
"Aip aip mummy" ucap kedua nya lalu terus menuju ke bilik air dengan jalan bersempongan kerana baru bangun tidur ...
Fernan hanya terkekeh lalu beranjak keluar untuk membangunkan Galaksi...sejujurnya dia sangat mls untuk bersemuka dengan nya tetapi makanan yang ia masak sedikit banyak siapa lagi yang mahu habiskan selain nya...
Tok tok tok
"Bangun gw udah masak sarapan"
Fernan mengetuk pintu lalu sedikit kuatkan suara untuk Galaksi dpt mendengar nya...Tetapi tiada sahutan yang ia dapat kan...fernan mencuba pulas Pegangan pintu dan berhasil di buka kerana Galaksi tidak mengunci pintu tersebut..
"Gw masuk gak ya? Kalau dia marah gimana?"tanya fernan kepada diri sendiri
Lalu fernan membuka pintu tersebut perlahan Lahan lalu mengintai keberadaan Galaksi tersebut...dan dpt melihat Galaksi seperti sedang tidur pulas
"Yailah tidur mati dia..."lalu fernan beranjak masuk ke dalam bilik nya...
"Woi bangun ..."ucap fernan lalu menggoncangkan badan Galaksi menggunakan kaki nya (enggak ada akhlak emg(●__●))
Namun masih tiada respon yang ia dapatkan...lalu tiba ii Galaksi merancau gak jelas seperti mimpi buruk dan Galaksi menangis ...fernan yang melihat itu seketika panik ..
"Loh ii gw rasa enggak kasar banget gw goncangan tadi" hairan fernan ..lalu ia cuba membangunkan lagi Galaksi dengan cara menampar sedikit pipi Galaksi (namparnya slow aja ya) dan ia terkejut suhu badan nya amat panas "lah ternyata demam anak nih" ketika fernan ingin beranjak menggambil tuala basah untuk meredakan panas Galaksi tetapi ketika ia ingin beranjak tangan nya ditarik lalu kini Fernan terjatuh di atas badan Galaksi ...
KAMU SEDANG MEMBACA
chance (geminifourth)
FantasyGemini - galaksi fourth - Farhan/fernan Farhan seorang pembalap motor yang handal dan tidak pernah kalah setiap balapan tetapi entah bagaimana dia di sabotas oleh musuh nye lalu Farhan tewas meninggal tetapi yang aneh nye ia pikir skrg akan berad...