Lajka

12 5 8
                                    

Ideju za ovaj post dao je: Anonomac21

Lajka je bila prvo živo biće koje je letelo u svemir i postala poznata kao "svemirska pas". Ovaj neverovatni pas postao je simbol hrabrosti i nevinih žrtava u ranoj istraživačkoj fazi svemira.

Lajka je inače bila lutalica, a prvobitno ime joj je bilo Kudrijavka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lajka je inače bila lutalica, a prvobitno ime joj je bilo Kudrijavka. Nazvali su je Lajka jer je glasno lajala.

Lajka je bila mešanac sibirskog haskija i terijera, rođena negdje oko 1954. godine u Rusiji. U 1957. godini, Sovjetski Savez je proveo ambiciozan program istraživanja svemira, poznat kao program Sputnjik. Cilj ovog programa bio je slanje prvog veštačkog satelita u orbitu oko Zemlje ali i istraživanje kako svemir deluje na živa bića. Naučnici su imali razne teorije tako da je slanje životinja u svemir bilo jedino rešenje da se one provere.

Lajka je odabrana između mnogo pasa koji su prolazili testove i treninge. Njen temperament i karakter, kao i njena veličina i težina, činili su je idealnom kandidatkinjom za putovanje u svemir. Pre lansiranja jedan naučnik ju je odveo kući i igrala se sa njegovom decom.

3. novembra 1957. godine, Lajka je lansirana u svemiru u malom sputnjikovom modulu Sputnjik 2 sa misijom da istraži kako će živi organizam preživeti u svemirskim uslovima. Međutim, nisu predvideli povratak modula na Zemlju, pa nije bilo sistema za vraćanje i znali su da će Lajka umreti.

Iako je misija postigla svoj cilj, nažalost, Lajka se nije vratila živa na Zemlju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Iako je misija postigla svoj cilj, nažalost, Lajka se nije vratila živa na Zemlju. Njen modul je ostao u orbiti oko Zemlje i nakon nekoliko sati leta, usmrtile su je previsoke temperature unutar kapsule. Pravi uzrok njene smrti nije bio objavljen decenijama nakon leta.

Uprkos tragičnom kraju, Lajka je postala simbol hrabrosti i žrtve u istraživanju svemira. Njeno putovanje je otvorilo put za buduće misije u svemiru, a njena hrabrost i odanost zauvek će biti upamćeni. Potvrđeno je da živo biće može da preživi lansiranje u orbitu i da može da preživi bestežinsko stanje.

Lajkino nasleđe ostalo je duboko utisnuto u svetskoj istoriji istraživanja svemira. Njen doprinos olakšao je putovanje čoveka u svemir. Njeno ime i slika ostaju prisutni u svesti ljudi širom sveta, podsećajući nas na prve korake čovečanstva u osvajanju svemira.

Vodeći naučnik tog projekta, Oleg Garenko, rekao je da mnogo žali za Lajkom i da nisu to smeli učiniti, da nisu čak ni toliko naučili da bi mogli opravdati Lajkinu smrt.

11. aprila 2008. godine, ruski zvaničnici podigli su spomenik u znak sećanja na Lajku. Ovaj mali spomenik nalazi se u blizini vojno-istraživačke ustanove u Moskvi koja je pripremila Lajkin let u svemir, i predstavlja psa koji stoji na vrhu rakete.

 Ovaj mali spomenik nalazi se u blizini vojno-istraživačke ustanove u Moskvi koja je pripremila Lajkin let u svemir, i predstavlja psa koji stoji na vrhu rakete

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nadam se da vam se ova tema svidela.

☆Čari astronomije☆Where stories live. Discover now