Ne znam da li ste imali priliku da ga vidite davne 2018 [spominjem ovu godinu jer sam se tad baš ponadala i razočarala], ali da li znate zašto on dobije takvu boju?
Mesec postane "krvav" tokom pomračenja, kada se Zemlja nalazi direktno izmedju Sunca i Meseca, tom prilikom Zemlja sakriva Mesec od [većine] sunčevih zraka.
Jedino svetlo koje dolazi do Meseca je sa ivice Zemljine atmosfere. Molekuli vazduha iz Zemljine atmosfere rasipaju većinu plave svetlosti. Preostala svetlost reflektuje se na mesečevu površinu crvenim sjajem, zbog čega Mesec izgleda crven [može poprimiti i naradžastu i žutu boju].
Za to je zaslužan fenomen zvan Rejlijevo rasejanje [mehanizam zaslužan za crvene izlaske/zalaske i plavo nebo].
Inače se oktobarski krvavi mesec naziva i mesecom lovaca, to im je bio znak da izadju i love za zimu. Neki navode da je to razlog zašto se naziva krvavim.
Termin Krvavi Mesec se koristi i za označavanje četiri potpuna pomračenja koja se dešavaju u periodu od dve godine [fenomen zvan lunarna tetrada]. Lunarne tetrade su retke pojave zbog čega im mnogi ljudi pridaju religijsko značenje.
Tetrada 2014/15 godine privukla je ogromnu pažnju jer su verske organizacije tvrdile da su pomračenja u tetradi znak da se bliži sudnji dan. U hebrejskoj Bibliji [knjiga o Joilu] napisano je da će Sunce potamneti a Mesec postati crven pre drugog Isusovog dolaska.
Koliko je česta pojava?
Dešava se dvaput godišnje, ali od odredjenih faktora zavisi da li ćete moći da ga vidite. Zavisi od ugla i pozicije vaše lokacije, pa možda nećete moći da ga vidite ili vam neće biti crven [da vas pripremim da moguće razočarenje].
Kad je sledeći Krvavi Mesec?
Sledeći Krvavi Mesec desiće se 14/15 marta 2025 godine.
Da li Krvavi Mesec utiče na naše raspoloženje i postupke?
Mesec utiče na dosta Zemaljskih pojava, ali nema naučnih dokaza da utiče na čovekovo raspoloženje [o tome će biti reči u nekom od narednih poglavlja]. Medjutim, ima ljudi [najviše onih koji se oslanjaju na astrologiju] koji veruju da takav Mesec ima ogroman uticaj na njihove postupke.
[Nauka sa strane] Moje lično mišljenje je da svako telo u Sunčevom sistemu utiče na nas pa tako i Mesec, takodje smatram da nismo ni svesni koliki uticaj imaju na nas.
Da li ste videli Krvavi Mesec? Šta vi mislite o svemu što ste pročitali? Pišite u komentarima.
YOU ARE READING
☆Čari astronomije☆
Non-FictionAstronomija fascinira ljude, ali nema svako vremena da mnogo istražuje o tome, zato sam ja tu da istražim sve što vas zanima i da u najkraćim i najjednostavnijim crtama objasnim najzanimljivije i najkompleksnije tajne svemira.☆