Bab 6

57 2 0
                                    

Hospital

"Anna??" panggil makngah
"Makngah.. Anna takut... Makngah mama papa diorang tinggalkan Anna.." aku masih dengan tangisan aku lagi..
"Anna sabarlah tiada siapa yang suka apabila orang yang disayangi pergi meninggalkan kita sabar nak..." Kata kata mak ngah penguat ya penvuat yang berhasil membuat airmata aku berhenti

"Doktor kata apa?" soalan yang membuat aku terfikir sejenak

Flashback

"Ini Cik Tengku Annabella bt Tengku Rashid ke?" aku berasa tak sedap hati mendengar bunyi itu. "Ya saya kenapa?" soal aku "Cik diminta datang ke hospital kerana keluarga cik terlibat dalam kemalangan mereka berada dalam ICU keadaan mereka sangat tenat." pernyataan itu membuat aku hilang arah "tak mungkin tak mungkin itu tak betoll !!" jerit aku aku terus bersiap.Bila sampai kat hospital doktor kata bahawa mereka tak boleh diselamatkan.

End flashback

Aku bercerita segalanya dengan makngah aku berasa tenang bila makngah berada dekat dengan aku. Aku rasa aura papa ada pada makngah mungkin sebab mereka adik beradik.

Aku lihat abang dengan pakngah sibuk berbicara dengan doktor. Sesekali aku lihat abang sibuk bermain telefon nya mungkun benda penting.

Tidak lama kemudian semua sahabat baik aku datanelawqt aku patutlah abang sibuk main telefon bila aku tanya kawan aku diorang kata abang Shah hantar whatsapp.

Aku agak bertenang dari sebelumnya Alhamdulillah..

Lepas ambil result

Aku tinggal bersama mak ngah aku sebab mak ngah tahu aku akan rasa sepi dan sunyi dan dia dah berjanji dengan arwah untuk jaga aku bila arwah tiada nanti.

"Alhamdulillah... Aku dengan Abang Shah dapat A semua subjek... korang pulak?" aku bertanyakan soalan cepuemas pada bff tersayang akulah

"Guess kitaorang dapat A jugaklah.."Wow memang tak percaya rupanya impian kitaorang tercapai jugak..

" Yes.. Jadilah impian kita nak pergi KLMUC kan?" soal aku dengan teruja."Ehh mestilah kan geng.." semua mengangguk. Tapi aku lihat abang cuma diamkan diri.

Aku tahu apa yang difikiran abang pasal kolej dia tulah dengar cerita dia masuk universiti kat London W.O.W bestnya walaupun aku sedih tapi aku yakin abng akan berjaya di sana..

DI RUMAH

"Makngah Anna dengan abang dah balik.." jerit ak. Sejak mama dan papa takde makngah ngan pakngah jadi sasaran untuk bermanja tapi aku lebih rapat dengan makngah. Bukan bermaksud aku dah lupa family aku cuma aku move on supaya aku tak terhimpit dengan masa silam..

"Hahh... Kejap makngah nak datang ni." "A'ah macamana dengan result korang."

"Makngah Anna dengan abang dapat score semua.." cerita aku dengan gembira yelah usaha yang dikerah membuahkan hasil...

"Ohh ye alhamdulillah Makngah bangga dengan korang berdua.." kata makngah sambil memeluk aku dan abang. "Ni Danial tak da bunyi lagini bilalah nak call."
tanpa menunggu sesaat....

KRINGG..KRINGGG

setelah menunggu beberapa minit..

"Hah..Anna, Shah. Danial dapat score jugak alhamdulillah semua anak anak makngah ni bijak belaka...

BIG TROUBLE XDWhere stories live. Discover now