2. پیرنگ

38 17 0
                                    

✅️ پیرنگ (عناصر روایت)

پیرنگ حکم نقشه‌ی سفر ماجراجویانه‌ی شما را دارد. 

با استفاده از پیرنگ، شما نقشه‌ای دارید که مسیر و مقصد سفر شما را مشخص می‌کند اما قسمت جالب ماجرا اینجاست که تمام جزئیات سفر را نمی‌توانید روی این نقشه پیدا کنید. ممکن است گم بشوید. برای مدت زیادی در یک نقطه گیر کنید، مسیر عوض کنید یا حتی ناگهان تصمیم بگیرید که مقصد دیگری برگزینید.

شما پیرنگ دارید اما پیرنگ به معنی محدود کردن شما در یک خط مستقیم و صاف نیست. این خط تنها روی نقشه صاف به نظر می‌رسد. ممکن است شما به هنگام عبور از کوه، از ارتفاعات رودخانه‌ای درخشان بیابید و به این نتیجه برسید که کمی عوض کردن برنامه‌ی سفر، ارزش آب‌تنی کردن در آن رودخانه‌ی دوردست را دارد.

پس اول از همه خیالتان را راحت کنم که پیرنگ قرار نیست شما را محدود کند. این محدودیت یکی از دلایلی است که خیلی از رویانوردان سبک‌بال ترجیح می‌دهند از زیر نوشتن پیرنگ شانه خالی کنند. نگران نباشید، اگر در پیرنگ خود بنویسید که فلان اتفاق در این بازه‌ی زمانی باید حادث شود، وحی منزل نیست و به وقتش همیشه می‌توانید عوضش کنید اما مهم است که شما این نقشه را داشته باشید تا ناگهان به‌جای رودخانه از باتلاق سر درنیاورید.

🟢در پارت بعدی بهتون میگم که چه طور می‌تونید برای یک داستان، پیرنگ بنویسید.

••رفقا نصف آموزش به پرسش و پاسخه. هر سوالی داشتید، تو کامنت‌ها بپرسید••

ارتباط با مدیر نشریه در تلگرام و اینستاگرام:

@arrtahoor

کانال نشر آزاد آرته: @Artahoor
اینستاگرام نشر آرته: @Arrtah_nameh

آموزش نویسندگی آرتهWhere stories live. Discover now