4. اهداف (عناصر روایت)
✅️هدفم از نوشتن این داستان چیست؟
این سوال مهمی ست که باید برای نجات وقت ارزشمندت به آن پاسخ دهی. بعضی از نویسندههای تازه کار و نوجوان فقط مینویسند تا خشم خودشان را تخلیه کنند یا فانتزیهایشان را کمی قابل لمس کنند یا بهتر از همهی اینها، خودشان را کشف کنند.
اما باید توجه داشته باشید که اگر هدف شما از نوشتن این دلایل شخصی است، بنویسید اما آن را برای خودتان نگه دارید.
اگر هدف فقط خودتان هستید، عالی ست، بنویسید اما لازم نیست خودتان را نشر دهید. شاید حتی بتوانید آن را زمانی منتشر کنید اما نه تا زمانی که در بازنویسی، هدفی غیر از خودتان پیدا نکرده باشید. اگر قرار است این داستان تبدیل به کتابی شود که به دست دیگران میرسد، باید هدف دیگری هم به غیر از ارضا یا کشف خودتان در آن باشد.
نمیگویم به خاطر دیگران بنویسید، خیر.
این هدف که یک مفهوم یا یک دانش و آموزشی در قالب داستان به دیگران برسانید یکی از بهترین اهداف برای نوشتن است، مانند آثار اروین یالوم، اما نوشتن فقط به خاطر خود داستان هم هدفی بینظیر است.
هدف از نوشتن یک داستان فقط میتواند خود داستان باشد. آن غلغلکی که ته دلت به هنگام فکر کردن و خیال پردازی دربارهاش حس میکنی، کافی ست.
هدف گاهی میتواند کشف این باشد که این داستان چه هدفی از آمدن به سر تو دارد!
فراموش نکن که داستان جهانی مستقل و مجزا از تو ست.
نشر آرته🌿یادت نره ووت کنی...💚
°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•
ارتباط با مدیر نشریه در تلگرام و اینستاگرام:
@arrtahoor
کانال نشر آزاد آرته: @Artahoor
اینستاگرام نشر آرته: @Arrtah_nameh
YOU ARE READING
آموزش نویسندگی آرته
Random«نویسندگی به سبک رویانوردان» استعداد نویسندگی یک شایعهاست! تو یا نویسنده هستی یا نیستی. تفاوت با اونی که بهتر از تو مینویسه فقط در تجربه، آگاهی و تمرینه.