Korng pepandai lah baca ikut turutan sebab ni cerita ni dah tunggang langgang
-continue-
Park Junwoo
Salah seorang anggota psycho Seoul.
Dikenali sebagai EJ . Dia terlibat dalam kes pembunuhan besar-besaran sebelum ini.
Ayah Jihoon pula sahabat baiknya dari kecil. Mereka sentiasa bersama. Setelah kejadian itu berlaku , mereka bertengkar kerana Jiwoon sentiasa menekan kan diri Junwoo untuk tinggalkan pasukan psycho tu. Tetapi Junwoo keras kepala.Hanya Jihoon tahu yang Junwoo akan membalas dendam terhadap Jiwoon .
Jihoon sudah lama menyusun segala perancangan, sekarang tinggal tunggu masa untuk Junwoo bergerak.
Jihoon sekarang mula mengkaji tentang Junwoo. Target pertamanya dulu sewaktu dia masih Junior tentang penyiasatan .
Setelah beberapa minit Jihoon leka menyiasat , dia tertidur dengan laptop yang terbuka.
Jiwoon yang baru meneman rakannya pulang , perasan akan ketiduran Jihoon itu.
"Haih dah besar anak ayah"
Jiwoon membelai kepala Jihoon dengan lembut."Jihoon"
Panggil Jiwoon"Jihoon , bangun tidur atas katil jom"
Ajak Jiwoon"Eummhh"
Jihoon tersedar dan terus terbangun akibat ayahnya mengejutnya.~•~•~•~
Junkyu dan Gyojun duduk di sebuah cafe santai yang berada di kawasan rumah mereka.
Gyojun sedang termenung menghadap kekasihnya di hadapannya.
Selang beberapa minit tiba tiba seorang wanita datang dengan perut hampir buncitnya.
"Hey babe , i'm pregnant"
Kata wanita itu."J-jiyun ?"
"It's okey , kita break urus anak ni dengan penuh kasih sayang. Aku tau kau benci aku"
Kata Junkyu mula mengeluarkan air mata."Hey , i ada penjelasan !"
Jerit GyojunJunkyu terus bangun dari kerusi lalu pergi begitu sahaja meninggalkan Gyojun dan wanita itu disitu.
Begitu sahaja dia putus dengan Gyojun. Bagi Gyojun , Junkyu sudah tiada gunanya lagi.
Junkyu sedih , mana janji yang Gyojun janjikan dulu ? Kenapa dia di duakan ?
Macam tu je ? Macam tu je hubungan dia ? Macam tu je putus ? Sekejap je couple ? Kenapaaa.
Fikir Junkyu.Junkyu sentiasa berfikir dunia ini tidak adil.
Dia rasa nk berhenti bernafas. Dia menyesal hidup di atas dunia , dia berharap dia cepat pergi.Segala ujian yang dia dah lalui , dari masa-masa kecil hingga sekarang.
Junkyu masih bersabar dan bersabar, dia tidak mahu rakannya memandang remeh padanya. Hidup tak tenteram , brokenhome dan segala macam lagi.
Junkyu paling suka Healing dekat pantai berdekatan dengan sekolah. Kiranya pantai itu ada di belakang sekolah , hanya jarak beberapa belas minit baru Sampai.
Bunyi ombak , bunyi burung , pasir yang halus , air yang hangat . Membuatnya tenang .
Inilah pantai yang ia selalu kunjungi bersama arwah ibunya.
Setiap kali dia pergi ke pantai ini , pasti ia akan mengeluarkan air mata. Tidak kira sewaktu dia gembira , sedih atau lain lain.
~•~•~•~
Pada esoknya Junkyu datangi sekolah seperti biasa. Dia menceritakan segala kisah tentang hubungannya dengan Gyojun.
Hyunsuk sangat kasihan pada sahabatnya.
Namun..
Hyunsuk dan Junkyu gembira sebaik sahaja mendengar kata gurunya bahawa sekolah akan mengadakan fastival secara berpasangan.
Hyunsuk memang sudah ada pasangan melainkan Junkyu masih bingung mahu berpasangan dengan siapa.
"Cuba tanya Haruto ke Sunghoon ke"
Ujar Hyunsuk"Ish , agak agak la"
Kata Junkyu"Jihoon okey je"
Sambung HyunsukSekarang mereka sedang makan tengahari.
Di kantin bersama Sunoo dan Jungwon seperti biasa."Ck , takde yang lain ke"
"Jay ?"
Cadang Hyunsuk lagi"LAGI LA"
"Jay dah dengan Jungwon la , Jay ajak"
Sunoo mencelah."Ouh, Sunghoon?"
Sambung Hyunsuk lagi."Ish , kau tahu kan Sunoo suka Sunghoon"
Bisik Junkyu pada Hyunsuk.Sunoo yang tidak mendengar itu kerana mengalihkan perhatiannya pada Sunghoon yang sedang makan bersama rakannya.
"Kalau macam tu aku tak tahu lah . But try tanya mashi dia ada pasangan ke tidak"
Kata Hyunsuk"Hurmm. Okey aku try"
Sebaik sahaja mereka habis waktu rehat , Junkyu terus menyerbu Mashiho untuk menjadi pasangannya.
Dan... Mashiho menerima tawaran Junkyu
Junkyu dan Hyunsuk bersorak senang.
Haruto yang lalu di kelas mereka mendengar sorakan itu , tersenyum.
" Haruto akan tersenyum jika orang yang disayanginya senyum."
Bisik Sunghoon di sebelah Jihoon."di sayangi ? Haruto ? Sayang Junkyu ? Mimpi."
Kata JihoonBuk
Haruto yang ada di sebelahnya memukul kepalanya.
Sunghoon gelak.
"kau kenapa ?"
Soal Jihoon sambil meringis kesakitan."kau lah kenapa. Aku mana ada cakap aku suka atau sayang dia pun. Salah info kau ni"
Haruto meneruskan perjalanannya untuk pergi ke tandas."sial "
Umpat Jihoon mengikuti Haruto dari belakang."Leh , cakap boleh percaya jangan"
Umpat Sunghoon dengan suara yang kecil.BUK
"SSSSTTTTT ADEHHH"
"HA NAK GADO ? SINI LA !"
Jihoon yang melihat itu ketawa terbahak bahak.
TBC
Agak pendek ya yareobunnnn
YOU ARE READING
My unexpected Boyfriend [Harukyu]18+✓
Fanfic-malay- (Happy ending ?) "if he's alive, luck. if he's die, fate" -park jihoon "i miss you, kim junkyu" -watanabe haruto