-continue-
sudah 7 tahun berlalu, mereka juga sudah bebas dari sekolah.
dan mencari hala tuju masing-masing.park jihoon sekarang menjadi seorang anggota polis seperti ayahnya.
choi hyunsuk, berjaya menjadi seorang architect.
kim junkyu menjadi seorang doktor.
park sunghoon sudah menjadi ketua angkatan udara korea selatan.
kim sunoo pula menjadi pilot laut, membawa pihak-pihak atasan seperti penyiasat, polis, askar dan lain-lain .
sedangkan haruto? masih tidak di temui.
sudah 3 tahun mereka menjalani hidup masing-masing. kadangkala junkyu kasih belum menuluskan hatinya atas kepergian haruto.
sampai sekarang, junkyu selalu menyibukkan dirinya dengan sesuatu supaya dirinya tidak mengingati sosok lelaki yang bertubuh tegap itu. watanabe haruto.
~•~•~•~
sekarang, sunoo bersedia untuk membawa penumpang ke sebuah pulau yang jaraknya dari tempatnya ke sana mengambil masa yang amat lama.
sunoo membawa penumpang yang khas kalini. untuk penyiasatan pulau itu.
sunoo mengendalikan kapal besar itu dengan mudah.
"sun, kau nanti tukar dengan aku masa kat laut china."
tegur rakannya, lee haechan."ye, chan"
balas sunoo.ingat lagi kes psycho sunoo?
kes itu dah di tutup. sunoo bebas sekarang kerana sunoo sudah menjalankan ujian dimana sunoo akan di test. dan dia lulus.no more sunsycho.
-
sekarang lee haechan yang mengambil alih kapal itu.
sedangkan sunoo berehat seketika.
perjalanan ini akan mengambil masa 1 hari 17 jam.kenapa ahli penyiasat tidak menggunakan kapal terbang? tiada tempat landing. helikopter? takut ada suku-suku di sana.
jadi dengan cara yang selamat, mereka datang dengan kapal.
selama pejalanan ni sunoo merasa ada yang tidak kena.
dan benar.
beberapa jam kemudian tiba-tiba minyak hitam dari kapal yang dipandunya pecah.
habis air di sekitar mereka berubah menjadi hitam buat seketika.
"sun! macam mana ni!?"
soal haechan panik.sunoo tenang, dia mencari adakah ada pulau yang terdekat untuk berhenti? ada.
"chan, tolong aku pandu guna apa yang ada gi pulau tu"
tunjuk sunoo ke pulau itu.jarak ya dekat sahaja.
haechan mengangguk dengan cepat menjalankan tugasnya.
YOU ARE READING
My unexpected Boyfriend [Harukyu]18+✓
Fanfic-malay- (Happy ending ?) "if he's alive, luck. if he's die, fate" -park jihoon "i miss you, kim junkyu" -watanabe haruto