Renklerin Frekansı

62 31 47
                                    

Bir merak sonucu araştırdım ve her rengin frekansı olduğunu, bu frekansların da insan psikolojisi üzerinde etki yaptığını öğrendim. Mesela...

Turuncu: Bu renkteki eşyalar diğer renkteki eşyalara göre gözümüze sayıca çok görünür.

Sarı: Renklerin hangi tonda olduğu da önemlidir aslında. Örneğin açık sarı sinirlilik hâline neden olur. Normal tonda düşündüğümüzde ise sarı, ölümü ve geçiciliği hatırlatır. Aynı zamanda dikkat çekicidir. Taksiler neden sarı renkte sanıyorsunuz? Hem dikkat çeksin diye, hem de geçip gideceği bilinsin diye...

Pembe: Bu renk de rahatlatıcı bir etkisi var diye biliyorum.

Yeşil:Eğer heyecanlıysanız kendinizi sakinleştirmek için yeşil bir ortam bulmalısınız. Yeşile maruz kalırsanız sakinleşirsiniz! (Kim bilir, belki de biraz da olsa insanlar yeşil alanları azalttığı için biz öğrenciler depresyondayız:)

Mor:  Bilinçaltı korkularını ortaya çıkarır. İntihar eden insanların eşyalarının çoğu mor renkteymiş. Ama bu renkten korkmanızı istemem. Hayal dünyasını besleyen bir renkmiş  aynı zamanda, yanlış hatırlamıyorsam. Ayrıca benim favori renklerimdendir:)

Lacivert: Akademik başarıyı artırıyor. Mesela bu renkte bir ortamdaysan daha iyi ders çalışırsın. Ayrıca lacivertle altını çizdiğin ya da yazdığın yazılar akılda kalıyor. Ben fizik yazılısına çalışırken formülleri lacivertle yazdım,  birkaç kere tekrat etyim ve soru çözdüm. Ve fizik notumu 58'den 100'e çıkardım! Eh, biraz da bu sefer daha adamakıllı çalışmamın etkisi de olsa gerek. :))

Kahverengi: Tarafsızlığı belirtir. Mesela bu renkte bir takım elbiseyle bir iş görüşmesine gitsen, her şartı kabul edecekmiş izlenimi verirsin. Ve aklımda kaldiğı kadarıyla, bu renk seni güvenilir bir kişi olduğunu hissettirir karşı tarafa.

Siyah: Konsantrasyonu en çok getiren renktir.

Kırmızı: Zamanın nasıl geçtiğini unutturur size. Bu sebeple bar gibi yerler kırmızı renkle donatılırmış ki, insanlar zamanı unutsun ve daha çok oralarda vakit geçirsin... 

Gri: Yaratıcılığı olumsuz etkilermiş. Zaten pek de iç açıcı bir renk değil:/

Beyaz: Temizliği, saflığı, barışı simgeliyor; bunu zaten biliyorsunuzdur.


Böyle işte. Gerçekten çok ilginç. Renkler insanların duygularıyla oynuyor resmen. Dikkat

Bilgi Sandığı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin