A következő kritikára Destyna201 jelentkezett, amiért nagyon hálásak vagyunk! Az Amnézia című könyvére írunk most kritikát.
Először szerintem érdemes azzal kezdeni, amit minden könyvből először látunk, a borítóval. Különleges, de igazából nem fog meg, nem érzékelteti, hogy mire lehet számítani a könyvtől. A felirat túl sötét, tehát ha alapból feldobná a Wattpad, nem kattintanék rá. A fülszövegből/leírásból jó könyvnek ígérkezik, legalábbis mindenképpen érdekesnek, de már ott észrevehetők helyesírási hibák.
A fő- és másodszereplők alkotják az első két részt, amit nem találtunk hasznosnak. Túl sok szereplő, egyenesen megjegyezhetetlen mind, de ezzel nem is próbálkoztunk. Ha ezen túljutunk, akkor jön a Bevezető. Ez összekavart minket, mivel a következő fejezet a Prológus címet birtokolja. Tehát érdemes lenne a szereplőkkel együtt leírásnak hívni. A Bevezetőt rendkívül untatónak találtuk, klasszikus fantasy hiba, hogy történelemóra/földrajzóra szerű hatást gyakorol. Ez úgy értendő, ha kinyitnék egy történelem vagy földrajz tankönyvet, akkor ugyanilyen ömlesztett szöveggel találkoznék.
Egy jó kezdés inkább izgalmas, az olvasó részletenként ismeri meg a világot. Ahogy a történet megy előre, úgy kell tenni a felfedezéseket. Ez hozzájárul ahhoz, hogy az, aki olvassa, az falja az oldalakat, mert érdekli a többi. Azonban mi megkaptuk ezt a szöveget, amely leírta a világot, de ebben is túlságosan sok személy volt, ezért a nevüket sem tudtuk megjegyezni. Nem kötött le minket, abban sem vagyunk biztosak, hogy ez a mesélés feltétlenül szükséges-e. Ezeket út közben ugyanúgy megismerhetik, mint a többit.
Aztán kaptuk a Prológust, ahol egy fiatal párt ismerünk meg, és a nő terhes. Hamarosan megszületik a gyermekük, mármint a gyermekeik, ugyanis két lánynak ad életet. Sajnos nem sikerült teljesen megjegyezni, hogy milyenek is ők. Már a szereplőknél összezavart minket a sok félig angyal, félig ez, félig azozás. Nem tudtuk megjegyezni a nevüket, a korukat. Ebben a fejezetben egy dolog meglepett minket. Az, hogy a kis Aurora nyugodt volt, míg a másik gyermekük elmászkált. Először is, egy csecsemő nem képes a járásra, főleg nem a gyorsra. De farkassá volt átalakulva. Azonban egy farkaskölyök sem képes rá, mellé még vak is. Tehát ez nem lehetséges. Megtudjuk, hogy ezek a gyermekek különlegesek, meg minden, ami annyira nem volt elképesztő számunkra.
Utána jött egy másik rész, ami hirtelen teljesen másokról szólt. Ez úgy meglepett minket, hogy azt sem tudtuk hol vagyunk. Ráadásul néztük, hogy nyolc évvel korábban van, csak egy probléma volt: nem tudjuk mitől. Tehát megismertünk egy Flora nevű nőt és egy Manga nevű férfit. Azt megjegyeznénk, hogy a Manga nagyon nőiesen hangzik, azt hittük jó ideig, hogy itt mi egy leszbikus párról olvasunk éppen. Tehát miután túlestünk a sokkunkon, felismertük azt, hogy ők találtak egy gyermeket. Mármint ezt már előtte megtudtuk. Egy tíz év körüli lányt, aki nem emlékezett arra, hogy kicsoda is ő.
Azonban ezzel volt egy komoly gondunk. Ez a lány mindennek tűnt, csak nem tízévesnek. Túlságosan éretten beszélt, és véleményünk szerint olyanokat mondott, amit semmi korabeli nem tenne. Ráadásul Manga szekrényre mászása egy kicsit érdekes volt. Nem az, hogy felmászott oda, hanem az, hogy Flora mondta neki, hogy mondjon el neki valamit, miközben lemászik a szekrényről. Ilyet senki sem mond. Ez olyan, mintha megkérnék egy hegymászót, aki felszerelés nélkül van, hogy mondja el nekem a pi-t ezer számjegyig, miközben lemászik a hegyről. Szerintem ilyet semmilyen ember nem kérne.
Aztán megtudjuk, hogy a gyerekük, Quedró megbukott a vizsgáján egy fűszer miatt. Ez a szál sehol nem volt lényeges számunkra. Tehát a szülők még beszélgetnek kicsit, hogy mi lesz, nem kötött le minket. A gyermek megint különleges, mint itt mindenki, aztán időugrás. Most már csak hat évvel korábban van, tehát ez azt jelenti, hogy két évet haladtunk a jelen felé. A névtelen csajunk éppenséggel harcol vagy mi. Körbeveszik többen is, majd egy démon gyerek meghúzza a szárnyát. Ennek elvileg fájnia kéne, de ez ismét nagyon elhanyagolható eleme a történetnek, szerintünk túl sok szó is van róla. Flora-t megfenyegetik, hogy takarja el a gyerkőc szárnyát, vagy következmények lesznek. Nyilván ez is azt mutatja, hogy Victoria (mert utólag ezt a nevet kapta) különleges.
Azt nem értjük, hogy miért vártak két évet az újdonsült lányuk elnevezésére, főleg, hogy minek szólíthatták addig. De végül névhez jutott ő is, ami gondolom jó hírnek számít. Ezzel pedig túl is jutottunk a hibák egy részén, most jöhet a helyesírás része.
Az első a szóismétlések. Ezekből nincs annyi, de az említett elnevezős résznél a név szó háromszor szerepelt, ha nem többször. Máshol is vettünk észre, de ez ahhoz képest még elenyésző hiba volt.
De a vesszőhibákból rengeteget találtunk. A vagy előtti vessző szinte kivétel nélkül helytelenül van használva, ahogy úgy általában a vesszők a könyvben. Sokszor ott vannak, ahol egyáltalán nem kellenének, míg ahol igen, ott nem. Itt külön ajánljuk a vesszők helyesírásának tanulgatását. Sok helyesírási hibát véltünk felfedezni, például a zafír zafirnak volt írva és egyéb ékezetek lemaradtak. Többször megfigyeltük, hogy a külön és egybeírás is sokszor hibádzik, például az, hogy "vagy hogy" le volt írva egyben, mikor a vagy éppen igei szerepben állt.
A következő az, hogy a történetvezetés cikázó és követhetetlen volt, a történelemóráról egy párra mentünk, aztán egy másodikra. Nem értettük, egyszerűen ennyi. Sokszor össze voltunk zavarodva, hogy éppen ki beszél, mivel mindenki egy szinten volt agyilag. A nők és a férfiak maguktól is máshogyan társalognak, de a gyerekek főleg, tekintve, hogy a tízéves egy felnőtt szókincsével beszélt. Aztán a karakterek sűrűn mondanak olyat, amit senki sem tenne, vagy cserélik fel a sorrendet.
Amire továbbá kitérnénk, az a térkép. Számunkra nem volt túl érthető, de a bevágását ajánljuk a rész elé tenni, mert akkor bele is lehet nagyítani. Tehát nem tudtuk elkülöníteni rajta, hogy mi miért van, de a folyók nem tűntek realisztikusnak az biztos.
Ezenkívül még észrevettük azt is, hogy a számnevek néhol számmal vannak, például 9 fiú vagy 10 éves. Ilyenkor sokkal szebben mutat, ha az egyszerűbb számokat kiírjuk betűvel. Természetesen a 23.348.899 kiírását nem ajánljuk, de az ilyen egyszerűeket igen.
Komoly hiba volt, hogy sok helyen nem találtunk felkiáltójelet a mondatok végén. A felkiáltójel felkiáltás, felszólítás, meglepetés, óhajtás, kívánság, vágy, parancs, tiltás, kérés jelzésére szolgál. Ezt ki kell tenni. Sokszor nem volt, pedig kellett volna. Bármilyen parancs végére ki kell tenni.
Ezen túl azt is megjegyeznénk, hogy sok párbeszéd végén pont volt, pedig nem kellett volna. Amikor azt nézzük, hogy: – Holnap indulunk – mondta Bella. Itt nem kell a pont azután, amit mondott, mert a mondta Bella magában nem értelmes mondat, legalábbis magában nem használjuk. De, ha azt írom, hogy: – Holnap indulunk. – Bella arca fáradt volt a sok munkától. Ezesetben kell, mert az is külön mondat.
Továbbá hiba az is, hogy az írásjelek nem megfelelően voltak használva. A párbeszédeknél a gondolatjel használata szükséges, azonban itt a nagykötőjelt (félkvirtmínuszt) láttuk ott. Azonban itt gondolatjelre van szükség. Ezt billentyűzeten az Alt+0150 számkombinációval kaphatjuk meg, de csak a numpad számaival működik. Tehát a nagykötőjel hosszabb a gondolatjelnél. Kötőjel - ; Gondolatjel – ; Nagykötőjel — Itt tisztán látszik, hogy melyiket szükséges használni. Egyébként a nagykötőjelhez az Alt+0151 kombináció használatos. A nagykötőjel szinte elhanyagolható, de a gondolatjel a közbevetésnél is szükséges lehet.
Pozitívumnak találtuk a nyelvezetet, ami egészen gazdag volt, csak sajnálatos módon elrontotta a sok helyesírási hiba. Tehát rengeteg javítanivaló van ezen a könyvön, de a dolgok többsége kis utánajárással javítható, sőt teljesen eltüntethető. Leginkább a vesszőhasználatnak érdemes utánakeresni, a fejezet átnézése közbeni szóismétlések szinonimaszótárral orvosholhatók. Egy béta minden esetben ajánlott, ez bármelyik könyvnél így van.
Köszönjük a jelentkezést, és hogy kritikát írhattunk a könyvedre! Reméljük hasznosnak találtad a kritikánkat!
YOU ARE READING
A sátán kritizál ○ SZÜNETEL ○
RandomA KRITIKÁK ÍRÁSA 2023 VÉGÉIG SZÜNETEL. 2024 JANUÁRJÁTÓL INDUL ÚJRA. Ha a sátántól kérsz kritikát, te magad is sátánista leszel. Csak vicc volt! Bátran nézz be hozzánk, és kérj kritikát a könyved első három fejezetére. Mi pedig időt fordítunk rá!