Ezt a kritikát nichiko74 Neon Shadows című könyvére írtuk, köszönjük a jelentkezést!
A könyv egy cyberpunk, sci-fi könyv, ami egy modern várost mutat be az olvasók számára, és egy érdekes eltűnés ügyét veti fel. A téma különös, kifejezetten sokat ki lehet belőle hozni. A helyesírást is jónak találtuk, leginkább apróbb vesszőhibákra lehetett benne lelni.
A történet úgy tűnt számunkra, hogy több szálon fut, azonban ezek a szemszögváltások túlságosan sokszor történtek, és ezzel könnyen zavaróvá váltak. Valamiféle jelzés segíthetne rajta, legalábbis az eltűnt személy szemszögét mindenképpen dőlttel írnánk. Ajánlanánk a kevesebb szemszöget, például az első fejezetet csupán egyből, aztán a következőt egy másikból, esetleg keveset megtudhatnánk a múltból is.
A nevek találóak és érdekesek, habár kicsit túlságosan is sokat hallunk ahhoz, hogy meg tudjuk jegyezni mindet. A karakterek némi átdolgozással sokkal élethűbbek lehetnek, ahogyan az egész történetre ráférne valamiféle átdolgozás. Ugyanis a történetszálak zavarosak, emiatt pedig nem lehet követni egy-egy személy útját sem úgy, hogy az olvasót kellően magával ragadják a szereplők.
A helyesírása ténylegesen egy-két hibától eltekintve, de jó volt. Amin meglepődtünk azok a felkiáltó- és kérdőjelek. Valamiért mind fejjel lefelé voltak fordítva, amit nem teljesen értettünk. Mivel ezek a spanyoloknál fordulnak elő példának okáért, ezért nem tudtunk mire vélni.
A legkirívóbbak talán a szóismétlések voltak, amik nagy rendszerességgel fordultak elő benne. Ehhez ajánlanánk a szinonimaszótár használatát, hogy megszínesítse a szöveget.
A párbeszédeknél a gondolatjel helyett helytelenül a félkvirtmínusz volt használatban (Ez: —), ami hibás. A gondolatjelet számítógépen az Alt+0150 numpadon elvégzett billenytűkombinációval lehet elérni, mindaddig Word-ben a Ctrl+- numpadon is ugyanúgy működik.
További problémát a felkiáltójelek jelentettek. Felszólítás esetén szinte sehol nem találtuk őket, ahogyan parancsnál sem, pedig ezeknél a helyzeteknél is szükséges a használata.
Másik furcsaságnak az ismétlődő utazásokat találtuk, és a különböző jelenetek váltakozását. Néhol egyáltalán nem illettek, vagy kapcsolódtak a korábbi bekezdéshez, amivel összezavartak minket. A tempója túl gyors, annak ellenére, hogy vannak benne leírások, olyan, mintha el lenne kapkodva. Ugyanis a leírások egy kicsit hosszabbra is nyúlhatnának, sokszor nem egyértelmű a történések helyszíne, amit pár részletesebb mondattal ki lehet fejteni.
A történetet sajnos nem teljesen értettük meg, mert nagyon el vannak keveredve a különböző jelenetek, az, hogy mi kinek a szemszögéből van, csak a nevekből derülhet ki. Továbbá az angyal felbukkanása különös fordulat volt, a felbukkanását teljesen logikátlannak éreztük.
Azonban a rész végén az ismétlődés érdekes, ahogyan a háttérinformációk is, de olyan személyekről is tanulhattunk, akik nem olyan fontosak a történet szempontjából, legalábbis egyelőre nem.
Összességében ennyit tudtunk találni, némi átnézéssel, átgondolással egy összeszedettebb könyv is lehet, amit némi gyakorlással magasabb szintre is lehet emelni. Köszönjük a jelentkezést!
KAMU SEDANG MEMBACA
A sátán kritizál ○ SZÜNETEL ○
AcakA KRITIKÁK ÍRÁSA 2023 VÉGÉIG SZÜNETEL. 2024 JANUÁRJÁTÓL INDUL ÚJRA. Ha a sátántól kérsz kritikát, te magad is sátánista leszel. Csak vicc volt! Bátran nézz be hozzánk, és kérj kritikát a könyved első három fejezetére. Mi pedig időt fordítunk rá!