6. Kritika

58 4 17
                                    

A következő kritikát Magyarboy Természet felletti lények között című könyvére írjuk!

Először is megjegyeznénk, hogy a borító egyenesen kiborító (szóvicc). A felirat félig kilóg, nem túl stílusos, a kép is meg lett nyújtva, ráadásul a cím is tele van hibákkal. A fülszöveg tele van értelmetlen mondatokkal, mi az egészet kukáznánk, ugyanis ez nem túl vonzó kezdet. A fülszövegnek izgalmasnak, rejtélyesnek kell lennie vagy legalább figyelemfelkeltőnek. A vesszők között nincs szóköz, vannak benne teljesen értelmetlen mondatok, legalább ebbe kéne időt fektetni, hogy nyelvtanilag helyes legyen.

A róka képe nagyon aranyos az első fejezet elején. A számokat esztétikusabb betűkkel írni, mert ez kifejezetten zavaró egy folyékony szövegben. A vesszők szinte használva sincsenek, az ékezetek helyenként ki vannak hagyva, ahogyan rettenetes a helyesírás, csak ezt mondhatjuk. Mindenféle nyelvtani szabályt át kéne nézni, ahogy rengeteg professzionálisan kiadott könyvet olvasni, ugyanis ez a vesszőhasználat valami borzalmas. Itt egybe vannak írva a vesszők a szavakkal (valahogy így: kecske,pite) 

Az idő és a mennyiségek össze-vissza váltakoznak, a mondatok többsége teljesen zavaros, nem érthetőek. A történet sem jó, gyakorlatilag, mert rosszul van vezetve, az eszméletlen mennyiségű helyesírási hiba csak ront a helyzeten. Itt leginkább A magyar helyesírás szabályai című csodálatos műremeket ajánlanánk, amit minden egyes nap olvasni kéne, majd a befejezése után újra elkezdeni az egészet. Mert már csak az segíthet. 

Egyszerűen olvashatatlan a rengeteg hiba miatt, érthetetlen az egész, nem tudjuk miért kell az ilyet kritikára adni. Az igényesség jócskán segíthetne ezen, de azt sem éreztük, mikor ezt olvastuk. Ha legalább minden szónak utánakeresne az író, az segítene, például az MTA oldalán csodás helyesírás-ellenőrző programot lehet találni.

Sajnáljuk, de itt ennyi fért a kritikába, ugyanis ezt a könyvet gyakorlatilag temérdekszer át kéne nézni, sok óra alatt a helyesírás alapszabályait megtanulni. Nem tudjuk, hogy ez vicc akart-e lenni, de minket eléggé felzaklatott ennek az olvasása. Nem tudunk vele mit kezdeni, több órányi gyakorlást és privát naplózást ajánlunk, mert ebben nincs semmi különösebben szerethető vagy menthető.

Úgy láttuk az író tizenhat éves kor felett van, ami felvet még pár kérdést. Hazudott-e vagy sem? Ráadásul, ha egy tizenhat éves így ír, hát nem is tudjuk. Valószínűleg diszlexiával és egyebekkel küzd vagy kóros lustasággal. Mi próbálkoztunk, de ez felzaklatott minket, sajnáljuk.

Tehát, itt az egyetlen kérdésünk az írónak: Te most szórakoztál velünk?

A sátán kritizál ○ SZÜNETEL ○Où les histoires vivent. Découvrez maintenant