Emir melihat ke arah pembalut luka itu dan baru terperasan bahawa itu adalah pembalut luka pink hello kitty. Emir tersengih tetapi dengan segeranya menukar gaya bibirnya ke normal. Tidak senyum,tidak sedih, kosong."I'm so sorry!" Kata Naz yang masih rasa bersalah. Emir mengangguk "takpelah." Kata Emir,mata Naz terbeliak "eh? Encik orang mana?" Tanya Naz dengan nada keliru. "Turkish." Kata Emir dengan suara garaunya. Naz mengeluh "kemain saya speaking tadi." Kata Naz lalu membelalakkan matanya kerana kesal.
"Buat apa pergi Turkey? Bercuti?" Tanya Emir,ini pertama kalinya dia bersikap ramah dengan perempuan, mungkin sebab Naz ni different from other girls kot.
"Saya ada kerja di sana. Saya kerja sebag-" Percakapan Naz terpotong oleh bodyguard Emir yang duduk di kerusi depan. "Boss, we'll be there in two hours." Kata Bodyguardnya. Emir mengangguk "k" kata Emir dengan suara garaunya. Naz lalu beralih pandangan ke tingkap semula lalu menutup mata untuk tidur,kesal sikit sebab dia tak dapat melanjutkan percakapannya.
Emir mahu tanya perempuan itu lagi tetapi perempuan itu malah tidur. Naz tidur sambil memegang erat tangannya sendiri. Entah mengapa, Emir rasa sedikit kesal kerana gadis di sebelahnya itu tidak memegang lengan nya lagi. Eh apa ni!! Kata tak suka perempuan!!
Emir menelan air liurnya dan menunggu untuk tiba di lapangan terbang. .......
**Sampai di destinasi**
"This is your...., you've arrived at............"
Naz terbangun akibat suara itu, dia baru sedar yang lelaki disebelahnya itu sudah hilang, baru je sampai kot! Lalu semua bangun dari kerusi mereka dan mula mengambil bagasi mereka sendiri dan keluar. Naz keluar dan melihat sekeliling,lelaki itu sudah hilang. Entah mengapa,dia mencari lelaki itu.
Emir sudah berada didalam limo dia, driving back to his mansion. Naz pula sedang menunggu taxi untuk pergi ke rumah sewanya. Naz jakun sikit kerana melihat banyak jejaka yang tampan dan tinggi sementara yang perempuan pula cantik dan menawan.
**Peeppp**
Terdengar hon kereta taxi itu, Naz termenung sampai tidak sedar taxi yang diordernya sudah tiba di tempat kejadian. Naz yang tersedar itu tersenyum malu lalu masuk dan duduk di belakang.
"I'm very sorry,Sir!" Kata Naz sambil tersenyum-senyum. "Sorun değil. Nereye gidiyorsun?" Tanya pakcik taxi itu. Naz tersenyum gugup. "Sir,speaking in English pls." Kata Naz dengan broken English nya tu. "I say, where do you want to go?" Kata pakcik itu yang nampak annoyed.
"Oh i..uh..i want to go _________" Balas Naz lalu memberitahu lokasi yang ia ingin pergi. Pak cik itu angguk lalu membawa Naz ke tempat yang ia tujui itu. Naz hanya mampu terdiam dan melihat ke arah jam tangannya. '2:43pm'.
Sampailah Naz di rumah sewanya itu.
"Thanks Sir" kata Naz lalu melambai ke arah pakcik itu sebelun pakcik taxi itu beredar. Mata Naz membesar "wahh! Cantiknya!" Kata Naz yang teruja lalu membuka pagar rumah itu dan masuk ke dalam. "Tak kecik tapi tak besar! Macam rumah mama!" Kata Naz lagi sebelum mengambil telefon bimbit nya dari beg tangannya untuk menghubungi ibunya dan juga sahabatnya. Mereka berdua la 'rumah' bagi Naz.
"Eh anak mama!! Apa khabar? Panas ke situ?" Tanya Puan Alisa sebaik sahaja call itu dijawab. "Woi apa khabar!!" Tanya Zakira yang disebelah Puan Alisa. "Alhamdulillah...bla bla bla" Kata Naz.
Next part~!♡(> ਊ <)♡ Bahagian 4!
YOU ARE READING
Emir's Doctor
RomansaNurul Nazira, menjadi personal doctor kepada Mafia boss di Turkey, Emir Fahren yang dikenali sebagai orang paling sombong di dunia.