alyea budak tele

48.9K 129 1
                                    

Telefon pintarnya diskroll pada aplikasi Facebook itu untuk membaca berita-berita terkini. Dalam kusyuknya membaca artikel, tiba-tiba...

Tinggg! Tinggg! Tinggg!

Bunyi notifikasi daripada Telegram itu membantutkan niat Pak Majid untuk terus membaca. Terkejut seletika apabila salah seorang penghuni rumah sewa kos rendahnya di Taman Murni itu tiba-tiba menghantarnya mesej.

Jarang anak gadis berumur 24 tahun itu menghantarnya pesanan, kecuali traksaksi sewa rumah bulanan. Namun, hari ini masih awal bulan tetapi Alyea sudah menghantarnya sesuatu.

Mesej segera dibuka dan hampir tersembur kopi yang diminumnya apabila melihat kiriman fail daripada kenalan yang bernama Alyea Tmn Murni.

Gambar selfie tanpa censored gadis itu daripada sisi atas yang menayangkan teteknya dengan puting perang gelap. Pak Majid terus menelan liur menelaah beberapa lagi fail gambar teteknya yang lebih terperinci. Darah hangat mula menerpa ke seluruh badan tuanya.

Rasa seperti ingin dihisap kuat-kuat dua payudara sederhana besar dengan puting panjang berwarna coklat itu. Skrin sudah didekatkan di mata namun tiba-tiba sahaja file itu telah hilang.

Deleted.

Hilang terus segala keindahan yang terpampang di skrin telefon dan Pak Majid mengeluh kekecewaan. Baru dia hendak menghayati nikmat dunia, namun terputus begitu sahaja.

Pak Majidddddd

Sorrryyyyyyy

Salahhhhhh senddddd

Tiga notifikasi berangkai itu dibaca dan Pak Majid mengeluh menyampah. Biar jelah salah! Pergi delete buat apa!

Ok

Hanya itu yang dibalas Pak Majid yang sangat kecewa.

####################

Sebab kerana kejadian tiga hari lepas Alyea menghantar gambar bogelnya, kini Pak Majid terpacak berdiri di hadapan pintu gadis itu pada waktu tengahari itu.

Sudah tiga hari Pak Majid menahan rindu dan teringat akan dua gunung indah milik Alyea yang hanya sempat ditatap beberapa saat itu.

Pintu kayu itu diketuk dan mendengar sahutan dari dalam, suara anak gadis yang ingin dia temui hari ini. Pak Majid mengukir senyuman manis.

"Pak Cik Majid..."

Tutur Alyea yang muncul di balik pintu yang terbuka. Wajahnya sedikit berubah melihat kehadiran lelaki berumur 70-an itu ke rumahnya. Adakah Pak Majid nak memarahinya kerana berkelakuan tidak senonoh beberapa hari lepas?

Sumpah Alyea malu.

"Jemput masuk, Pak Cik."

Ajak Alyea yang masih cuba melarikan pandangan daripada Pak Majid dan Pak Majid cukup faham. Pak Majid hanya melangkah masuk dan mengambil tempat di sofa ruang tamu kecil itu.

"Pak Cik datang nak marah Alyea ke?"

Alyea yang mengambil tempat di hujung sofa panjang itu memulakan bicara dan Pak Maji tertawa besar. Betullah tekaannya, Alyea masih memikirkan hal tempoh hari.

"Takdelahhhhhh..... Marah sebab apa pulak..... Pak Majid datang bawak cocktail ni untuk Lyea dengan Tania. Mak Cik ada buat lebih..... Bolehlah Lyea minum buat sejuk-sejuk tekak..."

Pak Majid pura-pura tidak tahu dan itu sepertinya menyenangkan hati Lyea. Ada sedikit senyuman terpancar di wajah gadis muda yang bekerja atas talian itu.

"Lah... Buat susah-susah je... Ingatkan Pak Cik marah. Haritu Lyea ada salah hantar benda kat Pak Majid. Lyea nak hantar kat tunang Lyea. Tunang Lyea kan nama Mamat, tersalah select nama... Sorry ganggu Pak Majid..."

rumah sewa pak majidWhere stories live. Discover now