ellena hello kitty

32.1K 97 2
                                    

Pak Majid memarkirkan kereta Hyundai Elantra hitamnya di hadapan sekolah menengah itu. Seperti bulan-bulan yang lain, Pak Majid memang sangat baik hati dan membawa Ellena, pelajar tingkatan 5, anak kepada Rosmah dan arwah Roslan iaitu penyewa rumah yang setia sejak Ellena kecil.

Ellena adalah seorang anak tunggal dan juga anak yatim kerana kematian bapanya pada dua tahun lepas akibat kemalangan. Jadi, sekarang Pak Majidlah yang membantu serba sedikit yang mana boleh dia bantu kepada keluarga yang agak miskin itu.

"Hi, Uncle Majid!"

Ceria Ellena menyapa setelah memasuki bahagian penumpang hadapan kereta yang agak mewah itu. Dia sudah tahu, minggu pertama setiap bulan sahaja pasti Pak Majid akan mengambilnya di sekolah untuk membeli barangan keperluan rumah.

Memandangkan ibunya sibuk berniaga di gerai tepi jalan, jadi dia sahajalah yang membeli keperluan bersama Pak Majid yang sudah dianggap seperti bapanya sendiri. Tangan tua itu dicapai dan dicium tanda hormat.

"Hai Ellena... Amboi cerianya dia harini..."

Usik Pak Majid sambil mencubit manja pipi gadis comel itu. Geram betul dia melihat anak dara yang seorang ini yang tersenyum memanjang. Dengan tudung sekolah singkat yang dilipat sedikit bahagian tepi itu, cukup membuatkan budak 17 tahun itu kelihatan cukup comel dan genit di matanya.

Tergelak kecil Ellena sebelum membiarkan sahaja lelaki tua itu menyentuh pipinya.

"Pakai tali pinggang ya, Na... Untuk keselamatan. Kalau tak pakai, nanti polis tahan Uncle bagi je Na dekat polis tu."

"Eee janganlahhh takutkan Naaa..."

"Kalau tak nak,,, Ha,, pakai, pakai cepat..."

Usik Pak Majid dan Ellena cepat-cepat cuba memasang tali pinggang di tempat duduk penumpang itu namun tidak berjaya. Jadi Pak Majid hanya membantu dengan menarik tali pinggang itu supaya cukup ketat memeluk tubuh kecil Ellena.

Namun, tindakan Pak Majid itu membuat Ellena merintih lembut.

"Emm ouch..."

"Kenapa Na? Na sakit kat mana?"

Pak Majid segera menyoal, risau perbuatannya menyakiti anak gadis comel itu. Namun Ellena seperti masih berkira-kira untuk menjawab.

"Erm... Takda apa, Uncle. Masalah wanita."

Balas Ellena, tidak berani memandang wajah tua itu.

"Tek Na sakit ke? Sensitif?"

Tebak Pak Majid dan Ellena mengangkat wajah memandang lelaki tua itu. Agak terkejut kerana tebakan lelaki itu sangat tepat.

"Jujur je Na. Uncle okay je. Kalau Na beritahu, mungkin Uncle boleh tolong ubatkan."

Pujuk Pak Majid dan Ellena menunduk malu, tidak tahu ingin memberikan reaksi apa terhadap tekaan Pak Majid yang tepat.

"Kalau Na malu, kita cari tempat jauh daripada orang sikit. Boleh?"

Ellena mengangguk dan Pak Majid tersenyum sebelum ingin memandu keretanya ke kawasan lain yang tidak terbuka seperti kawasan hadapan sekolah menengah itu.

********************

Destinasi pilihan Pak Majid ialah sebuah kawasan parking dalam pasar raya yang kawasannya sedikit gelap dan tidak banyak kereta lalu lalang. Pak Majid memarkirkan kereta dan membiarkan saja enjin kereta itu hidup.

"Uncle cek di sini ya? Na tak malu dah kan sebab tak ada sesiapa pun lalu sini."

"Tapi Na malu dengan Uncle..."

rumah sewa pak majidWhere stories live. Discover now