eyka bakal pengantin

17.2K 67 17
                                    

Surat khabar yang dibeli siang tadi diselak di meja makan sambil menghirup secangkir kopi yang dibuat sendiri tadi. Air hujan yang meleleh di tingkap kaca dipandang sekilas sebelum kembali menghadap bacaannya.

Sedap sungguh minum air panas dengan cuaca sejuk begini pada waktu hampir menginjak senja. Sejak menduda kerana isterinya meninggal, inilah rutin Pak Majid setiap hari sendirian. Selain pergi kutip atau jenguk rumah sewa, macam inilah Pak Majid healing.

Ding-dong... Ding-dong...

Bunyi loceng elektronik yang berkumandang dalam ruangan banglo kecil Pak Majid membuatkan Pak Majid mengeluh seketika. Siapalah yang tak ada common sense datang waktu-waktu magrib begini.

Pintu utama dikuak dan sekujur tubuh gadis yang basah kuyup berdiri di depan pintu pagar menarik perhatian Pak Majid. Mata tuanya dikecilkan ingin melihat siapakah gerangan yang datang dalam kegelapan senja itu.

"Paklonggggg, Eykaaa niiii!"

Suara yang amat dikenalinya itu membuatkan Pak Majid segera membuka pintu pagar automatik itu menggunakan remote di tangannya. Belum sempat Pak Majid mencapai payung, anak gadis kebasahan itu sudah berlari anak hingga berdiri di hadapannya.

"Lah... Eyka... Kenapa Eyka tak beritahu Paklong Eyka nak datang? Eyka parking kereta kat mana? Dah basah habis ni, nanti demam apa Paklong nak jawab dekat ibu ayah kamu ni?"

Bebel Pak Majid kepada anak adik bongsunya merangkap anak saudaranya yang berumur 23 tahun itu. Eyka ialah seorang anak saudara yang baik dan agak rapat dengannya sejak kecil, cuma sejak gadis itu melanjutkan pelajaran, dia semakin menjauh dan inilah kali pertama Pak Majid berjumpa gadis molek itu setelah majlis pertunangannya pada hujung tahun lepas.

"Hmm... Sebenarnya Eyka lalu sini sebab ada nak ambil barang kahwin nanti. Tiba-tiba kereta rosak kat simpang hujung sana... Eyka dah beritahu ibu ayah dan ibu ayah suruh Eyka bermalam kat rumah paklong sementara tunggu orang repair kereta tu. Mungkin esok siap."

Terang Eyka namun Pak Majid sudah hilang fokus apabila baju satin warna pic itu melekap elok ke tubuh bakal pengantin itu. Bukan main mantap tubuh anak saudaranya sejak hendak kahwin. Kali terakhir dia melihat Eyka gadis itu masih berisi. Kini sudah agak kurus, tetapi masih terbentuk elok semua bahagian.

"Boleh ke Eyka bermalam sini, paklong?"

Soal Eyka lagi memerlukan kepastian dan Pak Majid mengangguk dengan senyuman.

"Boleh, sayang. Takkan tak boleh..."

********************

Pak Majid membancuh satu lagi cawan kopi panas untuk Eyka sementara gadis itu mandi di bilik tetamu. Kopi diletakkan di meja kopi di hadapan televisyen yang sedang menayangkan drama Inggeris yang tidak diketahui. Televisyen hanya sekadar memecah suasana malam yang sunyi.

Hujan kedengaran masih lebat dan guruh berdentum dentam. Memang kopi pilihan terbaik untuk hidangan malam ini.

"Paklonggg tengok bajuuu arwah maklong niiii...... Besarrrr...."

Pak Majid memalingkan muka ke arah suara keluhan Eyka yang diselangi dengan tawa. Pak Majid sudah dapat mengagak, pasti baju kelawar arwah isterinya menggelebeh di tubuh Eyka yang agak kurus namun dia tidak menyangka yang hasilnya adalah sangat... seksi?

Batang pelir di bawah kain pelikatnya auto berdenyut melihat ruangan bahu yang terlalu besar hingga menampakkan gebu bahu anak gadis itu pakej dengan lurahnya teteknya yang bersaiz sederhana. Itu kalau sekali rentap memang tersembul terus tetek betik itu. Tambah lagi dengan rambut lurus basah-basah paras bahu itu, cukup menimbulkan aura seksi gadis muda itu.

rumah sewa pak majidWhere stories live. Discover now