mimi kaki joging

25.5K 88 3
                                    

Butang lif ditekan ke nombor 6, iaitu tingkat rumah sewanya yang didiami seorang gadis comel bernama Aimi atau lebih selesa dengan panggilan Mimi. Mimi ialah seorang gadis berusia 22 tahun yang menyewa di rumah sewa Pak Majid untuk dekat dengan tempat kerjanya iaitu sebagai seorang pekerja kilang.

Setibanya di tingkat 6, Pak Majid terus menuju ke rumah miliknya, namun hampa. Pintu tertutup rapat dan dimangga dari luar. Jadi, agak jelas rumahnya tidak berpenghuni sekarang. Mungkin hujung minggu seperti ini Mimi keluar berseronok atau pulang ke kampung. Salahnya juga kerana tidak memberi notis awal kepada Mimi bahawa dia ingin berkunjung untuk melihat bilik lain di dalam rumah itu untuk mencari penghuni baru sebagai housemate Mimi yang tinggal berseorangan.

Tanpa membuang masa, Pak Majid segera menunggu lif untuk turun dan pulang sahaja.
Setelah menunggu lif selama 5 minit, Pak Majid sudah berputus asa. Ada baiknya dia turun menggunakan tangga sahaja. Walaupun umurnya sudah menginjak 65, dia masih mempunyai kudrat yang kuat dan diberikan kesihatan yang baik.

Pak Majid terus memilih untuk menuruni tangga sahaja. Walaupun keadaan tangga pada jam 6.45 petang itu agak suram, Pak Majid terus memajukan langkah.

"Eh, Pak Majid?"

Teguran dari seorang gadis yang sedang menaiki tangga itu membuatkan langkah Pak Majid terhenti.

Matanya terus terhenti kepada Mimi yang sedang memakai windbreaker warna pink dengan singlet ketat berwarna putih itu. Daripada pemakaian gadis itu serta renik peluh di bajunya, sepertinya Mimi baru pulang dari bersenam.

"Lah... Mimi rupanya... Mimi dari mana? Pak cik dari rumah Mimi ni nak tengok bilik lagi satu tu... Tengok Mimi tak ada Pak Majid turun nak baliklah ni..."

Mimi tersengih mendengar penjelasan ringkas Pak Majid.

"Pak Majid ni... Kalau Pak Majid beritahu awal nak datang, Mimi tak pergilah jogging, Mimi boleh buatkan apa-apa. Boleh kita minum sama-sama kat rumah..."

Keluh Mimi dan Pak Majid tersenyum nipis.

"Mimi pergi jogging? Body cantik macamni pun nak kurus lagi ke?"

Usik Pak Majid sambil mengimbas dari atas ke bawah tubuh anak muda yang sangat cantik dan mantap itu. Dengan pemakaian yang sedikit basah dengan peluh itu sudah membuatkan Pak Majid menelan liur. Berpeluh sambil berpakaian pun Mimi sudah cukup seksi.

"Pak Majid ni... Mimi bukan nak kurus... Mimi nak sihat je..."

Balas Mimi tersipu malu dengan pandangan Pak Majid ke pelosok bahagian tubuhnya.

"Kita nak sembang kat sini ke? Pak Majid kalau boleh nak naik rumah Mimi kalau tak keberatan."

Tutur Pak Majid.

"Eh boleh boleh... Apa pulak keberatan... Tu rumah Pak Majidlah... Mimi ni yang menumpang. Jom, jom..."

Ujar Mimi sebelum ingin bergandingan langkah dengan Pak Majid untuk sama-sama naik ke atas.

Pak Majid tersenyum gembira. Tak sia-sialah dia datang petang ini kerana dapat selesaikan satu tugasnya untuk melihat bilik kosong itu. Tak adalah kena datang dua tiga kali lagi nanti.

Pak Majid hanya menuruti langkah gadis itu yang sedang lead untuk naik ke atas. Puas betul matanya melihat punggung gadis itu yang naik turun apabila setiap kali menaiki anak tangga. Dengan gadis yang hanya bertight hitam itu, memang punggung Mimi kelihatan amat pejal dan mantap. Kalau ikutkan hati, nak sahaja dia meramas dan menggigit bontot gadis itu.

Namun, ada sesuatu yang tidak kena pada bontot gadis itu. Seperti ada sesuatu berbentuk kurma yang sedang bergerak di dalam seluar ketat itu.

"Mimi."

rumah sewa pak majidWhere stories live. Discover now