aile nedir?
aile sizi iyi veya kötü yapan şeydir.
aile sizi değiştiren şeydir.ister sizi olgunlaştıran veya ister sizi şımartan bir arkadaş.
ya da
anne, baba, ağabey, abla, kardeş ve daha
çok yakınınız.anne çocuğuna merhamet öğretir.
baba çocuğuna...
benim ki bana hiç bir şey öğretmedi. bu yüzden babaların ne öğrettiğini bilmiyorum.abla kardeşine özgüveni öğretir..
ağabey kardeşine desteği öğretir.
kardeşe ise siz öğreteceksiniz. Belki anlayışı, bağlılığı, dürüstlüğü veya belki de nefreti? Siz birini seçeceksiniz.
( cümlelerin doğruluğundan emin değilim, bu cümleleri gördüklerime ve kendime göre diziyorum.)
aslında.. bu devirdeki sözde "aile" olan ev toplulukları çokta aile gibi değil.
anne-baba hep bir didişme içindedir, kardeşler birbirlerine düşmanlık beslemektedir ve daha farklı farklı çatışmalar var.
Birde şu aileden birinin ortalığı karıştırıp daha sonrasında herkes kavga ederken kendisinin eğlenmesi..
çok yaşadım, yaşıyorumda.
aile evinden nefret etmemin en büyük sebeplerinden birisidir bu.
aslında böyle konuşulunca "ne var bunda, tek derdimiz bu olsa" denilebilecek gibi durduğunu biliyorum.
ama,
yaşadığı vakit anlıyor insan, o yoğun nefret ve söz hakkı verilmeme sebebi ile coşkuyla fışkıran öfkeyi ve hayal kırıklığını.
olay bitince insan ne mal mışım diyor orası doğrudur yalan diyemem fakat bazen pişmanlık duyulmaz.
çünkü siz haklısınızdır. Ya da gurur yapmışsınızdır?
kısacası, aile kavga edip barışmak ve sonsuza kadar böyle devam etmek değildir.
eğer aile birbirini seviyorsa kavga çıkmaz ve sonsuza kadar sorunsuz sualsiz yaşanır.
herkes herkese destek olur, herkes birbiriyle 80 yıllık kankaymış gibi şakalaşır. (alıngan kişiler hariç)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Her şey
Randombiliyorum şu sıralar herkes biliyor insanları ve etrafta dolaşan o yoğun negatif atmosferi. keşke olmasa bunlar keşke yaşanmasa bu kötü anlar. keşke mutlu olsam, keşke mutlu olsak. ama hayat zorludur ve bir şans oyunudur. ya mutlusundur ya da mutsu...